Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Trenger litt tips. Jeg er veldig dårlig på å spare hvordan/hvor mye i mnd og hvor lang tid brukte du? Anonymous poster hash: fdc0f...e73
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Kunne ta det på avbetaling når jeg gjorde det Anonymous poster hash: 4bfbf...55c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Brukte skatte-og feriepenger på halvparten, også en lite forbrukslån på resten. Var nedbetalt på 1år Anonymous poster hash: 88945...0b5
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Brukte skatte-og feriepenger på halvparten, også en lite forbrukslån på resten. Var nedbetalt på 1år Anonymous poster hash: 88945...0b5 hvor mye betalte du i måneden på lånet? Anonymous poster hash: fdc0f...e73
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Siden jeg tok opp lån på 15000,- trooor jeg (noen få år siden), så betalte jeg litt over 1000,- i mnd er du ung kan du be om et etableringslån hos dnb med greie renter. (Selv om pupper har lite med etablering å gjøre) Anonymous poster hash: 88945...0b5
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Vel, jeg ga regningen til mannen. Anonymous poster hash: b3b85...b64
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Tok annen plastisk operasjon, ca samme pris. Men brukte feriepengene til mannen Han var selvsagt enig da Anonymous poster hash: 1e502...0ff
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Hohoho.. Til mannen faktisk tror mannen setter seg på bakbena hvis jeg sier at jeg vil ta opp lån for å fikse på puppene! Han er ikke helt enig i at jeg trenger det. Men jeg gjør det for selvtilitten. Han respekterer det da mulig han lyver ang at jeg ikke trenger det, men det kommer han aaaldri til å innrømme likevel... Anonymous poster hash: fdc0f...e73
Frkmic Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 Her har jeg bare fått beskjed om at "vi skal kjøpe pupper til deg når du er færdig å amme", så jeg regner med han tar på seg regninga
LeTwinsA Skrevet 13. februar 2014 #10 Skrevet 13. februar 2014 Nå spurte HI hvordan dere sparte og det høres mye mer fornuftig ut enn å ta opp lån. HI: Anbefaler deg å spare så mye du kan hver mnd. Jeg sparer til feire. og setter av ca 1000 kr pr mnd til det.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #11 Skrevet 13. februar 2014 Haha, pupper på avbetaling er vel det smarteste jeg har hørt:) Anonymous poster hash: b370f...3aa
Stina <3 Skrevet 13. februar 2014 #12 Skrevet 13. februar 2014 Bakte det inn i huslånet mitt. Opppussing
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #13 Skrevet 13. februar 2014 Herrejesus så mange med plastikkpupper det finnes.... Anonymous poster hash: 7f570...e16
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #14 Skrevet 13. februar 2014 Fikk 36 tusen tilbake på skatten. Oprasjonen koster ca 32.800 så da ble det pupper & sofa i presang til meg & gubben. Men hadde satt av ca 1500 i mnd i 4-5 år før jeg fikk de uventede skatte pengene så hadde sikkert bare tatt forbruks lån om det manglet noe da. Var Lei av å vente. Anonymous poster hash: c68c1...24e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #15 Skrevet 13. februar 2014 Det er vell en del annet det er lurt å spare til før du bruker pengene til silikon. En buffer for å ha penger parat når ungene trenger det bør vell være første pri? Anonymous poster hash: d9bff...97b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #16 Skrevet 13. februar 2014 Jeeez, ta opp lån for å kjøpe patter - det er rimelig white trash... Anonymous poster hash: d943e...9db
Gjest lemon-aid Skrevet 13. februar 2014 #17 Skrevet 13. februar 2014 Det er da ikke white trash å korrigere brystene sine etter en evt. fødsel? Det kan faktisk gjøre mye for livskvaliteten/selvbildet, så om noen velger å ta opp lån så er det vel verdt de pengene, da :-) Hvis man har råd til lån, og ikke har 50 000 på konto, go for it.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #18 Skrevet 13. februar 2014 Synes det er dumt og ta opp lån. 35000 (sånn pluss/minus avhengig av type innlegg og evt løft) er jo ingenting, egentlig. Jeg ville så absolutt brukt noen år på og spare, fremfor ta opp lån. Det tar jo maks 3år, om man er litt bevisst. hva med og kutte ut frisør et år, eller to... inngå "Kjøpestopp" på klær et år samt ønske seg penger til bursdag og jul. Da vil jeg tro man fort er oppe i det man trenger? Det man sparer på denne måten er jo ren og skjær "gi fra seg selv til seg selv",- og vil heller ikke gå ut over evt annen sparing man vil ha til barn og deres behov. Jeg måtte først ha bestemt meg for at dette vil jeg,- også hadde sparing begynt. Alt av gaver til bursdag og jul ville vært penger(for hadde jo fortalt det til alle uansett), så hadde jeg kuttet dramatisk ned på klær, sminke og hud-/hårpleiekjøp, (kjøpt på salg, sparer man fort 50% på det aller, aller meste)og kuttet ut frisør i årene fremover. Har ei mor som lett stusser mitt hår, som uansett er på vei til og bli langt,- og ønskes lenger....Hårfarging gjøres også hjemme. Jeg vil anta jeg slik kunne spart 15 000 i året ganske lett. Da jeg kjøper en del treningsklær og joggesko som jeg vet jeg kan knipe inn på i forhold til og følge med på salg ol fremover... (70% avslag på det aller, aller meste er ikke vanskelig,- men impulshandel gjør at det en del gang IKKE blir ventet så lenge....kremt..) Men når jeg først hadde hatt nesten 40 000 på konto, så lurer jeg på om jeg hadde ville brukt det på annet til syvende og sist.....Hmm..Thailandtur, Safari i Afrika...Ny peis/ovn på stua....masse man kan spytte penger inn i mao...Pupper er gøy, men ikke livet..Kanskje når jeg blir nærmere 50 og begge barna er over 20....... Anonymous poster hash: 08607...d1d
Frkmic Skrevet 13. februar 2014 #19 Skrevet 13. februar 2014 Jeg har åpnet en "morrospar" konto i dnb, der jeg sparer noen kroner hver gang jeg betaler med kort, kjøper noe over nett eller betaler regninger. Det tar absolutt lang tid, men det blir noen kroner der til slutt
Gjest lemon-aid Skrevet 13. februar 2014 #20 Skrevet 13. februar 2014 Det er mye penger ja.... Ser den. Hvis man begynner å tenke på hva annet man kunne gjort. Har selv ett barn og er ung, og jeg hadde ikke brydd meg mye om hvordan puppene mine ser ut om 20 år, da vil de se gamle ut uansett, det er jo nå jeg vil ha fine pupper :-) Men, nei. Ingen forbrukslån her. Syns uansett det er verdt pengene om man blir fornøyd med resultatet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå