Gå til innhold

Gutt 4 år i jentegarderoben. Akseptabelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor (u)akseptabelt er det at en 4 år gammel gutt er med meg inn i jentegarderoben når storesøster (på knappe 6) er på svømming?

Vi har fått beskjed om at menn ikke er ønsket i jentegarderoben -hvilket er greit nok, men jeg fikk tilbakemeldinger fra ei 10 (?) år gammel jente som ble 'pushet' på meg av moren sin da jeg hadde med meg min 4 år gamle gutt inn i garderoben om at han ikke var velkommen.. 

Det er et 'flerkulturelt mangfold' her jeg bor og denne jenta var intet unntak. Så jeg spør -og ønsker gjerne svar og synsinger fra andre enn de med norsk kulturbakgrunn; når menn ikke er ønsket i jentegarderoben -gjelder det også 4 år gamle gutter..?

(Jeg må enten ha ham med eller skaffe barnevakt den halvtimen svømminga tar -for jeg må følge opp storesøster litt tettere enn 'vanlig' for at hun i det hele tatt skal klare å få til å skifte/dusje før svømminga er over..)

Dersom det virkelig ER slik at det er implisitt at gutter på 4 går under kategorien 'menn', så får jeg heller bøye meg for det.. 

Anonymous poster hash: 3af7f...402
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fire år er fint innenfor, men jeg tenker at hvis ei jente tydelig uttrykker at hun føler ubehag, må det gå å skjerme henne litt ved å stå litt unna, eller vente fem minutter med å dusje. Grensa er vel ellers rundt skolealder, sånn at barn skal slippe å se skolevenner uten tøy på.

Skrevet

SELVFØLGELIG kan du ta med 4-åringen i garderoben!

Anonymous poster hash: 25233...49e

Skrevet

Her hvor vi går på svømmekurs med barna, så skjedde det at en utenlandsk far , var med datteren sin på 7-8 år inn i jentegarderoben og i dusjen..Mange av jentene ble stiv av skrekk.. Det er noe å reagere på det, men at en 4 årig gutt er med, det synest jeg ikke er verdens undergang akkurat .)

Anonymous poster hash: 8da66...73c
Skrevet

Om ikke din 4 år gamle gutt kommenterer og glor på de andre jentene/damene i dusjen, ser jeg ingen problem med at han er med deg i garderoben. Mine gutter på 4 og 6 år er fremdeles med meg i damegarderoben og jeg ser at det er flere barn i den aldersgruppa som er med i "feil" garderobe.

Skrevet

Nei kjære vene..hva er alternativet liksom? At du skal sende 4 åringen alene inn i herregarderoben? Det er jo uaktuelt! Jeg tenker at grensen går ved skolealder.

Skrevet

Den jenta som sa det skulle ikke i bassenget. Hun kom bort til meg, fullt påkledd, ved bassengkanten og sa det. Om moren hadde med en sønn eller datter i tillegg er jeg usikker på.. 

Jeg mener jo at 'rundt skolealder' er grensen for når 'gutter blir til menn' i denne sammenheng. Men siden jeg fikk denne tilbakemeldingen -og spesielt da siden beskjeden ble fremsatt fra en voksen via et barn, at dette ikke er akseptabelt i andre kulturer.. 

Jeg tenkte ikke tanken på at dette ikke var greit før dette skjedde. 

Alternativet blir jo da at han må vente 'på gangen' utenfor garderoben -med kun en dør som skiller henholdsvis basseng og ut.. Kjenner at det ikke hadde vært en ok situasjon. 

Takk for tilbakemeldinger! :) ..da blir det garderobe for 4-åringen i dag også.. Vet ikke hvordan jeg skal løse det på annet vis.

HI

Skrevet

Selvfølgelig ta han med! Det er små barn og det må sluttes å bygge opp om dette kroppshysteriet. Og at nakenhet er fysj fysj. Hvis jenta har problemer med det og ikke kun vil være vanskelig, så gjør en avtale med henne at hun går i dusjen først eller noe sånt. Det er snakk om små barn og man kan jo lure på hvor de for det får seg at en liten gutt ikke kan se dem uten klær?. En så liten gutt burde vært ubetydelig for henne...

Anonymous poster hash: 577ea...e10
Skrevet

Helt greit synes jeg! Reagerer mer på de som tar med gutter på 8-9 år, det må være ubehagelig for jevnaldrende

Skrevet

Det er helt akseptabelt at en 4 åring får være med i garderoben fordi om han er motsatt kjønn!

Skrevet

I svømmeanleggene jeg har vært i går grensen ved skolealder, tror det er veldig vanlig altså.

En 4-åring må selvfølgelig være med foreldre i feil garderobe, ærlig talt.

Anonymous poster hash: 5681d...757
Skrevet

Jenten på 10 må også respekteres, feks la henne gå sist eller først inn og gjøre seg ferdig med det hun trenger før du tar med sønnen din inn. En gutt på fire er absolutt nødt å ha bistand i garderoben.

Skrevet

SELVFØLGELIG kan du ta med fireåringen din inn i jentegarderoben.

Anonymous poster hash: 9bfed...7a4
Skrevet

Fire år er fint innenfor, men jeg tenker at hvis ei jente tydelig uttrykker at hun føler ubehag, må det gå å skjerme henne litt ved å stå litt unna, eller vente fem minutter med å dusje. Grensa er vel ellers rundt skolealder, sånn at barn skal slippe å se skolevenner uten tøy på.

Enig!

Anonymous poster hash: ef5e3...e24

Skrevet

Fire bør være helt greit ja. Herrefred, disse hysteriske og ufordragelige utlendingene altså...

Anonymous poster hash: 25fab...4d9
Skrevet

Fra de begynner i 1. klasse på skolen bør de gå i sin egen garderobe. Før det er det greit at de er med i gal garderobe, men det forutsetter et minimumm av oppførsel både av barnet og den voksne. Har du et barn som stiller seg opp og glor, peker og ler av andre eller nekter å kle av seg helt selv i dusjen bør det holde seg i garderoben for sitt eget kjønn. Jeg har støtt på noen smågutter i damegarderoben som oppførte seg som beskrevet. Da er det ikke greit.

Anonymous poster hash: fa4b0...90e
Skrevet

4 år er helt normalt.

Men oss var på badeland i høst og da var det ei mor som hadde med sin gutt på ca 7-8 år inn i jentegarderoben. Min datter på 10 år nektet å gå inn i dusjen. Noe jeg skjønner veldig godt. Vi ventet alle sammen til mor og sønn var ferdig. Garderoben var full av folk som ventet til de 2 var ferdige i dusjen, og dama brydde seg ikke i det hele tatt. Gutten stoppet opp og grodde på alt og alle da de var ferdige i dusjen. Ubehagelig for både voksne og unger.

Anonymous poster hash: b3baa...cc9

Skrevet

Må være greit til skolealder. Er sikkert politisk ukorrekt nå ,men akkurat på sånne ting syns jeg nye landsmenn må rette seg etter vår måte...

Skrevet

i "min" svømmehall går grensa på 8 år det er begge veier, men om barnet Gutt eller jente, begynner og kommentere el så er det ikke greit lenger uansett alder ( ser bort fra en/ ei på 2-3 som kan komme med utsagn men "store" barn 6-7 år. Alle foreldre burde snakke med barnet sitt før svømmehallen at slik er det og kommentarer holder man for seg selv. 

Skrevet

Selvfølgelig tar du med han inn! Kunne ikke jenta vente utenfor garderoben, etter som hun ikke skulle i svømmehallen?

Anonymous poster hash: e3a93...9f9

Skrevet

Hvor (u)akseptabelt er det at en 4 år gammel gutt er med meg inn i jentegarderoben når storesøster (på knappe 6) er på svømming?

Vi har fått beskjed om at menn ikke er ønsket i jentegarderoben -hvilket er greit nok, men jeg fikk tilbakemeldinger fra ei 10 (?) år gammel jente som ble 'pushet' på meg av moren sin da jeg hadde med meg min 4 år gamle gutt inn i garderoben om at han ikke var velkommen..

Det er et 'flerkulturelt mangfold' her jeg bor og denne jenta var intet unntak. Så jeg spør -og ønsker gjerne svar og synsinger fra andre enn de med norsk kulturbakgrunn; når menn ikke er ønsket i jentegarderoben -gjelder det også 4 år gamle gutter..?

(Jeg må enten ha ham med eller skaffe barnevakt den halvtimen svømminga tar -for jeg må følge opp storesøster litt tettere enn 'vanlig' for at hun i det hele tatt skal klare å få til å skifte/dusje før svømminga er over..)

Dersom det virkelig ER slik at det er implisitt at gutter på 4 går under kategorien 'menn', så får jeg heller bøye meg for det..

Selvfølgelig kan du ta en 4-åring med i garderoben. Jeg tar 5-åringen med også jeg, men 8-åringen får selvsagt ikke bli med i damegarderoben.

Anonymous poster hash: c607a...ff0

Skrevet

Selvfølgelig tar du med han inn! Kunne ikke jenta vente utenfor garderoben, etter som hun ikke skulle i svømmehallen?

Anonymous poster hash: e3a93...9f9

..jo -du sier noe.. Med jeg tror ikke dette strengt tatt handlet om denne jenta -for hun skulle jo ikke skifte/dusje uansett. Det er vel det at min sønn er et hankjønn og dermed hadde hun (egentlig moren) en gyldig grunn for å nekte ham å være med meg.. Men jeg kjenner jo på at jeg ikke synes grunnen er så klinkende klar når det er snakk om en 4-åring. 

Dette er altså i en situasjon hvor det kun er 6-7 åringer som bader (1.klassinger). Blant disse jentene finnes det et par som bader med badehette og heldekkende 'badedrakt'. (Drakter som dekker alt utenom ansikt, føtter og hender). Det blir vel kanskje litt i overkant for dem (foreldrene) at en gutt er med inn i garderoben.. *sukk*

HI

HI

Skrevet

Selvsagt kan du ta med deg en fire år gammel gutt i garderoben. 

En kan også ta med gutter i jentegarderoben vis de har fuksjonhemning eller ikke kan skifte alene.

Men i skolealderen pleier de fleste gutter å kunne gå i sin egen garderobe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...