Gå til innhold

Flere som har sånne foreldre ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hele oppveksten og Nå også

Så saboterer foreldrene mine det jeg ønsker å gjøre

Eks :

- Du får ikke låne bilen når du ikke gjør d rette

- Vi liker ikke at du driver med idrett, midt i kirketiden - derfor støtter vi deg ikke

- Du må ikke være med jenter i klassen din

- Vi er ikke barnevakt når du oppfører deg sånn

Foreldrene mine har gjort det sånn at jeg hele tiden SLITER MED SAMVITTIGHETS KVALER og føler meg som et fælt menneske :(

Flere??

Anonymous poster hash: 1b6e2...fbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var sånn da jeg var barn, men det ble en slutt på det i voksen alder, etter at jeg fikk barn.

Hadde en gedigen krangel med mine foreldre og kuttet kontakten i flere mndr.. Det var tydeligvis det som skulle til.. Nå er de helt ugjenkjennelige og kjempe grei på alle områder :)

Hadde ikke funnet meg i dette, virker som om de prøver ¨å ha full kontroll på livet ditt.

Noe dårlig samvittighet, det trenger du ikke ha. Det er ditt liv, du gjør det som passer deg, ikke alle andre :)

Så ta et oppgjør med de, og hvis det ikke virker, så hadde nok jeg distansert meg litt..

Anonymous poster hash: 91d3d...379
Skrevet

Tror det trengs et oppgjør med mine foreldre ja!!

Men det er veldig sammensatt...

Hi

Skrevet

Slutt å be de om tjenester og slutt å be om deres godkjennelse og velsignelse for ting.

Du er voksen og tar egne avgjørelser, står på egne ben og klarer deg selv! Gjør deg selv helt uavhengig av dem rett og slett.

Jeg har ikke mye kontakt med foreldrene mine, men jeg inviterer de hit med jevne mellomrom og besøker de av og til, ellers lar jeg de styre hvor mye kontakt vi skal ha. Jeg ringer de sjelden for å si det sånn, og jeg ber de aldri, aldri, aldri om hjelp til noe som helst, jeg klarer meg selv!

Anonymous poster hash: 39aa2...e9f
Skrevet

Jeg er helt alene med barna mine nå, har ingen andre å spørre om barnevakt

Og vet du hva...

Sliter sånn med dårlig samvittighet når jeg tror vi ikke har et godt forhold :(

Utrolig vanskelig oppvekst.. Vokst opp innenfor jehovas vitner

Skrevet

Har det sånn med mine og og kranglene blir bare verre. Tror de har vanskelig for å forstå at jeg er blitt voksen og har en familie og ikke ALT kan skje på deres premisser lemger. Det takler de svært dårlig og jeg blir kritisert for ting jeg gjorde som ungdom og langt tilbake i tid når jeg stiller spørsmålstegn ved de. Helt umulig å ordne opp

Anonymous poster hash: a0281...af4

Skrevet

Så utrolig vanskelig :(

Hva skal man gjøre da?

Jeg ønsker å flytte

Hi

Skrevet

Kutt kontakten inntil videre...

Anonymous poster hash: ca3cd...d0e

Skrevet

Er ufattelig vanskelig :(

Skrevet

Jeg har heller ingen annen familie å spørre om barnevakt.

Men jeg klarer meg fint for det, det er da ikke så ofte man trenger barnevakt, barna går jo i barnehagen og på skolen så jeg har "fri" fra dem hele dagen mens jeg er på jobb.

De få gangene jeg trenger barnevakt på ettermiddagen/kvelden kan jeg betale noen for å gjøre det, er et par tenåringer i gata her som gjerne tar slike oppdrag, og jeg har også alliert meg med et par foreldre til mine barns venner.

F.eks har min 6-åring en venninne, og jeg har flere ganger tilbudt meg å passe henne når foreldrene skal noe, og da er det virkelig ikke noe problem å spørre om en tjeneste tilbake heller.

I nabohuset her bor det en jente på 4 år, akkurat samme som min jente. Der har jeg også passet flere ganger, og hun har passet tilbake. På nattestid har jeg ikke hatt barnevakt på 5 år tror jeg, og det går helt fint, jeg har hele tiden vært innstilt på at sånn blir småbarnsperioden i mitt liv og da går det helt fint.

Jeg tror du rett og slett må løsrive deg fra det avhengighetsforholdet du har til foreldrene dine. Du trenger ikke kutte kontakten helt, men når du ikke lenger er avhengig av dem slipper du føle seg så liten sammen med dem. De kan heller ikke stille slike ultimatum og krav til deg når du klarer deg helt selv og ikke lenger trenger dem for å få hverdagen til å gå opp.

Etterhvert som du får selvtilliten tilbake, og kanskje de også respekten for deg, så kan det hende du kan spørre om en tjeneste av og til igjen. Men jeg personlig er altfor stolt (kanskje litt for stolt) til å be mine foreldre om hjelp, jeg gjør det ikke. Hadde de hjulpet meg med glede skulle jeg tatt imot all den hjelpen jeg kunne få, men så lenge det sitter så langt inne og virker så uvillig, så klarer jeg meg uten.

Skrevet

Jeg ser den - og skal jobbe med det

Problemet er at jeg ikke har naboer her

Og jeg er alene - minste er 1 år

Har ikke et liv følels det som - ordner seg vell en gang

Hi

Skrevet

Yes, har det litt slik + at de bryter avtaler om de finner ut at de skal noe annet. stiller likevel mye opp og føler meg litt i gjeld til dem.

Jobber for å løsrive meg nå.

Har hatt noen innlegg her tidligere. 

Så nå spør jeg ikke om barnevakt. ordner meg på andre måter.

Du bør finne deg ei som kan passe og betale litt. heng f.eks opp lapp på nærbutikken :)

Anonymous poster hash: d023d...407
Skrevet

Skulle trodd det var jeg som hadde skrevet det innlegget

Hi - takk for tips

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om de oppfører seg helt normalt jeg.

Det er helt normalt å ikke låne bort bilen sin til hva som helst eller å støtte barna i aktiviteter som bryter med egen religion eller overbevisning. Det eneste jeg reagerer på er om de ikke vil du skal være sammen med noen av jentene i klassen din. Resten synes jeg høreshelt greit ut.

Du er voksen med ansvar for minst et barn. Det er du som har det ansvaret, ikke de. At de stiller opp som barnevakt eller lån

barnevakt eller låner deg bil er langt fra noe du kan forvente.

Anonymous poster hash: a7c26...a50

Skrevet

Er greit nok at de ikke støtter når jeg er voksen

Jeg har egen bil nå.

Men syns det er ille at de gjorda lt for meg så lenge jeg oppførte meg sånn som de ville

Hvis jeg gjorde noe de ikke likte så ville de nekte meg goder

Hi

Skrevet

Jeg har egen bil nå.

Men syns det er ille at de gjorda lt for meg så lenge jeg oppførte meg sånn som de ville

Hi Anonymous poster hash: 1b6e2...fbe

Er det ikke det foreldre vanligvis gjør for å oppdra barn?

Om du ikke kommer hjem til avtalt tid får du ikke gå på fest neste uke.

Hvis du snakker stygt til moren din blir det mindre TVtid osv. Foreldre har et ansvar for å oppdra barna sine. Det innebærer noen ganger å måtte bruke straff hvis andre metoder ikke virker.

Skrevet

Jeg har egen bil nå.

Hi

Det gjør jo alle foreldre, det er sånn de fleste oppdrar barna sine.

Oppfører ikke 10-åringen seg som han skal får han ikke lov å ha ipaden, oppfører ikke 16-åringen seg får han ikke lommepenger og oppfører ikke 18-åringen seg får han ikke låne bilen. Dette er en helt normal oppdragermetode i Norge altså....

Men nå kan det godt hende dine foreldre er ekstreme altså, at det de forlangte av deg i oppveksten var mer enn foreldre flest forlanger og at de ikke har akseptert at du har tatt andre valg i livet enn dem.

Det er du gammel nok til å heve deg over, nå er du voksen og velger for deg selv og ditt liv. De kan fremdeles råde deg og prøve påvirke deg, men du velger selv. 

Skrevet

Sikkert jeg som har missforstått

Hi - orker ikke å skrive alt her

Skrevet

Eller for å si det på en annen måte :

Jeg ville så gjerne være med andre på min alder og gjøre de normale tingene sånn som alle andre..

Det fikk jeg ALDRI!!

Hvis jeg ville være med andre på uskyldig disko - NEI

Skrive brev - de måtte sjekkes av mamma

Ha kjæreste - NEI

Trene idrett - helst ikke!!

Listen er uendelig lang

Skrevet

Jeg har egen bil nå.

Hi Anonymous poster hash: 1b6e2...fbe

Er det ikke det foreldre vanligvis gjør for å oppdra barn?

Om du ikke kommer hjem til avtalt tid får du ikke gå på fest neste uke.

Hvis du snakker stygt til moren din blir det mindre TVtid osv. Foreldre har et ansvar for å oppdra barna sine. Det innebærer noen ganger å måtte bruke straff hvis andre metoder ikke virker.

Men nå er tydeligvis HI voksen med egne barn da. Så litt på tryne å prøve å oppdra henne enda? Istedenfor å godta henne slik hun er. 

Anonymous poster hash: d023d...407

Skrevet

Eller for å si det på en annen måte :

Jeg ville så gjerne være med andre på min alder og gjøre de normale tingene sånn som alle andre..

Det fikk jeg ALDRI!!

Hvis jeg ville være med andre på uskyldig disko - NEI

Skrive brev - de måtte sjekkes av mamma

Ha kjæreste - NEI

Trene idrett - helst ikke!!

Listen er uendelig lang

Jeg føler meg rett og slett ikke elsket hvis jeg ikke har foreldrene mine sin velsignelse i livet...

Tror mye ligger der...  er vokst opp med at de er glad i meg hvis jeg lever som de vil

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...