Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Er det noen som har kunnskap om dette? Er det noen medisiner som er tryggere å ta enn andre. Jeg går nå på en dose alvesco i døgnet for å forhindre luftveisinfeksjon. Jeg har ikke astmaanfall men får altså betente luftveier og noen ganger lungebetennelse hvis jeg ikke tar den. Er alvesco trygt å ta? Skal til lege om en uke og skal spørre henne da men lurer på om jeg burde la vær å ta den til det. Anonymous poster hash: 5c065...aa9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Generelt sier de vel at gravide med astma bør behandles fordi en ubehandlet plagsom astma er verre for barnet enn medisinen i seg selv. Likevel er jeg usikker på Alvesco, men få fastlegen til å forhøre seg med en lungespesialist. Anonymous poster hash: 38048...04b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Takk for svar. Det står på pakningsvedlegget at dette mådiskuteres med lege. Behovet for spray kontra plager jeg vil få ved ikke å ta. Altså er det ikke helt risikofritt. Uansett, jeg kan gå uten spray i 14 dager før luftveiene krangler så tar ett opphold til jeg har pratet med legen. Anonymous poster hash: 5c065...aa9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Jeg ble henvist til sykehuset i svangerskapet, og der ble jeg anbefalt å brukte ventoline i svangerskapet.. Den var ikke så god som symbicort som jeg bruker til vanlig, men jeg overlevde på den så lenge jeg måtte Anonymous poster hash: 3f28f...def
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Jeg ble henvist til sykehuset i svangerskapet, og der ble jeg anbefalt å brukte ventoline i svangerskapet.. Den var ikke så god som symbicort som jeg bruker til vanlig, men jeg overlevde på den så lenge jeg måtte Anonymous poster hash: 3f28f...def Jeg har lest at Ventoline er bedre ja. Jeg tar ikke noe som risikerer noe for spira men en lungebetennelse er jo ikke bra for lille heller. Anonymous poster hash: 5c065...aa9
smet Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Eg har tatt Symbicort i begge svangerskap, fordi det vil vere verre for meg og baby om eg blir sjuk. Har og tatt Singulair og Aerius i svangerskapa. Einaste eg fekk beskjed om var å unngå anfallsmedisinen på slutten, da den kan vere riehemmande.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Jeg ble frarådet på det sterkeste både symbicort og aerius. Men sikkert delte meninger blandt fagfolk om dette også. Brukte som sagt ventoline og polaramin , fordi legen på sykehuset mente det var det beste for barnet.. og så lenge det fungerte for meg så var det jo greit. Hadde nok muligens gått over på symbicort eller noe annet hvis ventoline ikke hadde hatt noen som helst effekt.. Anonymous poster hash: 3f28f...def
smet Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Jeg ble frarådet på det sterkeste både symbicort og aerius. Men sikkert delte meninger blandt fagfolk om dette også. Brukte som sagt ventoline og polaramin , fordi legen på sykehuset mente det var det beste for barnet.. og så lenge det fungerte for meg så var det jo greit. Hadde nok muligens gått over på symbicort eller noe annet hvis ventoline ikke hadde hatt noen som helst effekt.. Anonymous poster hash: 3f28f...def Det er nok delte meninger ja, men etter at både fastlege og astmalegen på sjukehuset anbefalte å bruke det vanlige, så gjorde eg det For Aerius handler det om at dei ikkje veit nok om påvorkinga, mens polarmin har vore brukt lenger, så man kjenne effekten..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 Tusen takk for tilbakemeldinger. Er så redd for å gjøre noe som helst feil. Er kanskje på grensa til manisk men har mistet en gang og prøver å unngå alt som kan skade. Anonymous poster hash: 5c065...aa9
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 13. februar 2014 #10 Skrevet 13. februar 2014 Du kan også stille spørsmålet på tryggmammamedisin.no eller søke opp problemstillingen på Relis.no
MrsMilla Skrevet 13. februar 2014 #11 Skrevet 13. februar 2014 Tar ventoline innimellom. Måtte kutte singulaire. Litt slitsomt nå med bronkitt, astma og graviditet.... men på bedringens vei. Og så hører jeg at pollensesongen er i gang.... hurra.....nei. Krysser fingrene og prøver å bare komme meg gjennom det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå