Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Jo, fordi: 1: - et embryo og et foster er en organisme - en organisme er en fellesbetegnelse for levende vesener - ergo, det lever 2: - drap er å forvolde en annens død Nå som vi har ordenes betydning i orden (ja, vær så god å google eller se på store norske leksikon), så konkluderer vi med at siden et foster er levende, og det å ta abort dreper fosteret, er det drap å ta abort. Hvordan DU velger å forholde deg til fakta er meg revnende likegyldig, det er uansett du som forvolder en annens død dersom du tar abort. Sånn er det bare, uansett hvor mye du i et patetisk forsøk prøver å rasjonalisere eller begrunne abort. Kanskje du velger å ignorere det eller rasjonalisere det. Kanskje du velger å forholde deg til det, men sliter psykisk med en overveldende egoisme. Kanskje er du sadist. Eller bare dum. Kanskje du er ung og naiv. Det finnes mange grunner til at folk tar abort eller er for abort, men uansett grunn, er fakta fakta. Jeg dømmer ingen, jeg forholder meg kun til fakta. Det er ikke opp til meg å dømme dere. Ha en fin dag! Anonymous poster hash: 4d02e...191
skjotta Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Det kommer an på hva du legger i ordet "drap". Å ende et (potensielt) liv -enig. å drepe et annet menneske (mord) -uenig.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Jo, fordi: 1: - et embryo og et foster er en organisme - en organisme er en fellesbetegnelse for levende vesener - ergo, det lever 2: - drap er å forvolde en annens død Nå som vi har ordenes betydning i orden (ja, vær så god å google eller se på store norske leksikon), så konkluderer vi med at siden et foster er levende, og det å ta abort dreper fosteret, er det drap å ta abort. Hvordan DU velger å forholde deg til fakta er meg revnende likegyldig, det er uansett du som forvolder en annens død dersom du tar abort. Sånn er det bare, uansett hvor mye du i et patetisk forsøk prøver å rasjonalisere eller begrunne abort. Kanskje du velger å ignorere det eller rasjonalisere det. Kanskje du velger å forholde deg til det, men sliter psykisk med en overveldende egoisme. Kanskje er du sadist. Eller bare dum. Kanskje du er ung og naiv. Det finnes mange grunner til at folk tar abort eller er for abort, men uansett grunn, er fakta fakta. Jeg dømmer ingen, jeg forholder meg kun til fakta. Det er ikke opp til meg å dømme dere. Ha en fin dag! Anonymous poster hash: 4d02e...191 enig Anonymous poster hash: af073...fec
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Enig, man dreper jo sitt kommende barn som lever og har et bankende hjerte. Tok selv en abort når jeg var veldig ung og har ingen gode følser rundt det. Hadde aldri gjort det i dag hadde jeg hatt like mye kunnskaper og fornuft. Anonymous poster hash: f1927...74e
Silverfox Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Kanskje du velger å ignorere det eller rasjonalisere det. Kanskje du velger å forholde deg til det, men sliter psykisk med en overveldende egoisme. Kanskje er du sadist. Eller bare dum. Kanskje du er ung og naiv. Det finnes mange grunner til at folk tar abort eller er for abort, men uansett grunn, er fakta fakta. Jeg dømmer ingen, jeg forholder meg kun til fakta. Det er ikke opp til meg å dømme dere. Ha en fin dag! Anonymous poster hash: 4d02e...191 Nei, du fremstår ikke som dømmende i det heeeeele tatt........ Tenker at det ka være lurt å legge ned litt arbeid i ordleggingen din om du ønsker å bli sett på som en seriøs og dyktig debattant :-) Ha en strålende dag!:-)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Og hva du mener er heldigvis meg revnende likegyldig. Anonymous poster hash: 0ae05...6e9
Silverfox Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Og hva du mener er heldigvis meg revnende likegyldig. Anonymous poster hash: 0ae05...6e9 Helt greit det, prøver bare å hjelpe, jeg, akkurat som deg :-) Ha en fortsatt strålende dag!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Og hva du mener er heldigvis meg revnende likegyldig. Anonymous poster hash: 0ae05...6e9 Helt greit det, prøver bare å hjelpe, jeg, akkurat som deg :-) Ha en fortsatt strålende dag! Jeg svarte på hovedinnlegget. Anonymous poster hash: 0ae05...6e9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 Og hva du mener er heldigvis meg revnende likegyldig. Anonymous poster hash: 0ae05...6e9 Helt greit det, prøver bare å hjelpe, jeg, akkurat som deg :-) Ha en fortsatt strålende dag! God dag mann, økseskaft-svar much? Anonymous poster hash: 7f0d6...aff
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #10 Skrevet 13. februar 2014 Å ta ut et foster vil jeg ikke kalle drap, da det er avhengig av en supportsystem (her livmor, fostervann, morkake etc). Dersom det potensielt kunne greid seg selv utenfor livmor stiller jeg meg annerledes. Dersom du ikke hadde råd til å ha mannen din på respirator hjemme etter at sykehuset ville ""pull the plug" og du da måtte slå av - og ergo det førte til hans død. Ville du kalt det drap? Anonymous poster hash: adb1c...3b2
Silverfox Skrevet 13. februar 2014 #11 Skrevet 13. februar 2014 Og hva du mener er heldigvis meg revnende likegyldig. Anonymous poster hash: 0ae05...6e9 Helt greit det, prøver bare å hjelpe, jeg, akkurat som deg :-)Ha en fortsatt strålende dag! Jeg svarte på hovedinnlegget. Anonymous poster hash: 0ae05...6e9 Oops, my bad. Sorry. Da er vi enige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå