Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Prøver å bli i bedre form, og trodde jeg var blitt det også. Men for noen dager siden jogget jeg opp en lang, slak bakke uten stopp. Var helt OK ellers i kroppen, men over bakketoppen kom det en slags brennende, smertefull følelse i lungene, og jeg ble svært andpusten. Var dette bra eller dårlig? Har følt meg litt pjusk de siste dagene. Betyr dette at jeg burde tatt en pause opp bakken, eller er det bra og kun et bevis på at effektiv trening er smertefull? Jeg er 40 år gammel. Anonymous poster hash: a590f...b10
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Jeg kan få slik følelse i lungene når jeg er i opptrening. Hvis du brygger på noe så er det tøffere for kroppen å ta seg ut og da fortere for å bli syk etterpå. Såsant du ikke følte veldig ubehag ellers så hørtes det ganske normalt ut for meg. Vær oppmerksom på at noen kan kjenne det mer i lungene når det er kaldt ute også. Jeg har ikke astma til vanlig, men hvis jeg løper på kalde dager kan jeg bli ekstra andpusten og "tett" pga kulden, da ofte med en brennende følelse i lungene også. Et par år eldre enn deg. Anonymous poster hash: 6b8c9...9bc
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Ok, det var en lettelse! Hadde en anelse om at opptrening skal være litt smertefullt... Anonymous poster hash: a590f...b10
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Jeg har noen ganger kasta opp i starten fordi jeg var så sliten. Det at det brenner betyr at du har tatt deg bra ut og det er bra. Men ikke gjør det hver gang du løper. Du kan bli overtrent i starten. Leste en god reportasje om mennesker og trening. Når du er så sliten at du føler du MÅ gå så har du ca 40% igjen å gi. :-) Anonymous poster hash: d3956...e36
Strandloppa og lillebror Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Helt normalt. Sånn har jeg hatt det mange manger. Det er smertefullt å trene seg opp:-)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Jeg har også hatt det sånn mange ganger. Godt og vondt samtidig (fordi da vet du at du har stått på). Anonymous poster hash: 95a4b...d7d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Jeg får et enormt trykk( vondt) i brystet det første kvarteret av joggeturen. Noe som vet hva det er??? Anonymous poster hash: d0d88...0a1
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Er du utrent og begynner å løpe og presse deg er det normalt med all verdens av ubehag. Fra trykk og bryst, hode, hold, trykk i hodet etc. Jeg hadde en PT en gang og han ba meg klassifisere smerten. Er den akseptabel eller ikke. Du kjenner selv forskjell på ubehaget. Jeg er blitt veldig flink til å kjenne forskjell på ubehaget. Noen ganger kjenner jeg at DETTE ubehaget er ikke bra for meg og dermed roet ned treningen. Men som jeg sa i opptreningsfasen fra utrent til trent må det nødvendigvis gjøre vondt. Jeg har som sagt kasta opp på trening. Hatt trykk i lunger, følt jeg nesten ble kvalt etc. Høres jo ut som galskap å drive med slikt når du opplever dette men vil du bli i bedre form MÅ du presse terskelen din med jevne mellomrom. Jeg gikk over grensene mine en gang i uka i starten. Nå gjør jeg ikke det så ofte lenger. Jeg er fornøyd med nivået jeg er på og holder formen kun vedlike. Anonymous poster hash: d3956...e36
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 Prøver å bli i bedre form, og trodde jeg var blitt det også. Men for noen dager siden jogget jeg opp en lang, slak bakke uten stopp. Var helt OK ellers i kroppen, men over bakketoppen kom det en slags brennende, smertefull følelse i lungene, og jeg ble svært andpusten. Var dette bra eller dårlig? Har følt meg litt pjusk de siste dagene. Betyr dette at jeg burde tatt en pause opp bakken, eller er det bra og kun et bevis på at effektiv trening er smertefull? Jeg er 40 år gammel. Anonymous poster hash: a590f...b10 Jeg vet ikke helt hva det kan være. Men jeg er også 40 år gammel, og har drevet med jogging flere ganger pr.uke siden jeg var 13 år. I løpet av det siste året nå, har jeg opplevd å "gå tom" for krefter underveis på løpeturen. Senest igår var jeg på tredemøllen, og jeg slapp opp for krefter etter nærmere 10 minutt!! Tenker kanskje det er alderen, kombinert med slitasje på kroppen..? Det er jo som kjent sunt å trene, men muligens det hadde vært lurt med litt nedtrapping? Hvor mange ganger trener du pr.uke? Anonymous poster hash: 7aff5...ad9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå