Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Han er over 11 mnd og får fortsatt mme 2 ganger pr natt. Er dette normalt? Han våkner og gråter, roer seg kun med flaske. Går dette over eller må vi ha nok en "avvenning"? Måtte venne han av med å ammes hver andre time om natta. Det fikk fint. Men dette ser ut til å ha blitt en uvane. Tips? Anonymous poster hash: b62b0...692
Line-mamma til to herlige Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Nå er min mye yngre (4 mnd) men har avvent han flasken på natta. Var øott gråting et par netter så var det over. Han legger seg 19.00 å sover til 07.00... Samme gjore vi med hu eldste som nå er 2 år. Begynte tidlig med rutiner. Mat hver 4 time på dagtid. Får da 4 flasker gjennom en dag på 230ml pr måltid. Men fått høre at barna mine er unormalt lette å ha med å gjøre?? Trur alle er forskjellig:) mine har det liksom falt seg naturlig.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Jeg tror det er litt individuelt fra barn til barn når det er "klart" for å slutte. Har to barn og den ene sluttet da han var 4 mnd, null stress. Mens den andre sluttet da hun var 13 mnd, mye stress. Har du prøvd å gi vann i stedet for melk i flasken? Anonymous poster hash: ea072...6b2
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 Ikke gi melk, gi han vann i stedet. Da kommer han nok etterhvert ikke til å synes det er like koselig å stå opp midt på natta. Min holdt på slik i 24 mnd. Resulterte med hull i tanna. :-( Anonymous poster hash: a50a2...b2d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Snuppa vår er 11mnd og har slutta nå med flaske på natta. De to andre var også rundt 11-12mnd når de slutta med nattmat. Har aldri stresset veldig med å slutte noe tidligere, men når barna begynner å spise godt med kveldsmat, så trenger de egentlig ikke den flaska, fort at det kun blir en vane. De siste ukene her har jeg hatt litt vann i flaska og sakte men sikkert er det ikke like stas å stå opp for å drikke. Hender jeg gir en flaske på morrakvisten (6/7tia) om jeg vil ligge litt lengre da Anonymous poster hash: bf691...5c2
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Pass på tennene for all del! Det der er å be om hull! Anonymous poster hash: b3bcc...ee1
Jallow B Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Her fikk jentungen pupp en gang om natta til hun var nærmere 1,5år. Flaske med vann hadde hun stående fra hun var ca 11mnd.
Hringariki Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Her fikk hun flaske 1-2 ganger om natta til ca 12 mnd, da var jeg lei og bekymra for tennene og gikk aktivt inn for å avvenne. Begynte med å gi skummetmelk om natta (metter mindre, slik at hun kompenserer ved å spise mer på dagen og derved blir mindre sulten til natta igjen), før jeg kun tilbød vann på tutekopp (heftig avvist) og byssing... Etter 3-4 våkenetter med hylogskrik i1-2 timer dersom man ikke ble båret rundt, sov hun hele natta, og har gjort det siden. Halleluja. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå