Gå til innhold

En MORS søvnvansker


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke sove.

Ikke uten Imovane.

:(

Tar jeg ikke imovane sovner jeg ikke før 01-02-03...........håpløst når vekkerklokka ringer kl 06 og jeg skal opp med barn, jeg skal ha dem på skolen jeg skal på jobb.

 

Jobber i barnehage, går der rundt som en zombie, og gjesper så tårene renner.....det ser vel passe dumt ut da.

Når mor kommer å leverer 2 åringen eller 1 åringen til meg, og jeg gjesper og blunker tårer, og gjesper og gjesper......

 

I kvilingen sovner jeg, av og til på dukkerommet dubber jeg, og må reise meg å gå rundt litt.

 

Jeg sover ALDRIG på ettermiddg da jeg vet det gjør at jeg iallefallikke får sove på kvelden. Men noen ganger er det ikketilå unngå.

 

Jeg eksisterer med 3 timer søv i døgnet og har utviklet migrene, ogblirr avhengig av imovane, som er innsovneing tabletter.

IKKE ren sovemedisin.

 

Men legger jeg meg for tidlig og tar imovane, slik at eg sovner fra kl 22, nei da vokner jeg igjen da i 4-5tiden og  liggerbare å er våken og venter på at klokka skal  ringe. Det er også slitsomt, at når vekkerklokkaringer kl 06 så har jeg allerede vert våkne i 2 timern og ligget der i mårket og tittet ut i rommet og tengt på alt og ingenting.......

 

Har prøvd brtoligende urter, prøvd beroligende salver, har prøvd sove te, spiser tilskudda av magnesium,  D-vitaminer, multivitaminer, omegatre, jerntabletter, d12 sorøyter gjevnlig.

 

Fungrer supert med Inovane, men man SKAL jo ikke gå på det resten av livet da.

 

Herregud, jeg tørr no ikke slutte med den iallefall.....grøss.......

 

Flere i samme bå?



Anonymous poster hash: 8ba42...388
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Jeg får ikke sove.

Ikke uten Imovane.

:(

Tar jeg ikke imovane sovner jeg ikke før 01-02-03...........håpløst når vekkerklokka ringer kl 06 og jeg skal opp med barn, jeg skal ha dem på skolen jeg skal på jobb.

 

Jobber i barnehage, går der rundt som en zombie, og gjesper så tårene renner.....det ser vel passe dumt ut da.

Når mor kommer å leverer 2 åringen eller 1 åringen til meg, og jeg gjesper og blunker tårer, og gjesper og gjesper......

 

I kvilingen sovner jeg, av og til på dukkerommet dubber jeg, og må reise meg å gå rundt litt.

 

Jeg sover ALDRIG på ettermiddg da jeg vet det gjør at jeg iallefallikke får sove på kvelden. Men noen ganger er det ikketilå unngå.

 

Jeg eksisterer med 3 timer søv i døgnet og har utviklet migrene, ogblirr avhengig av imovane, som er innsovneing tabletter.

IKKE ren sovemedisin.

 

Men legger jeg meg for tidlig og tar imovane, slik at eg sovner fra kl 22, nei da vokner jeg igjen da i 4-5tiden og liggerbare å er våken og venter på at klokka skal ringe. Det er også slitsomt, at når vekkerklokkaringer kl 06 så har jeg allerede vert våkne i 2 timern og ligget der i mårket og tittet ut i rommet og tengt på alt og ingenting.......

 

Har prøvd brtoligende urter, prøvd beroligende salver, har prøvd sove te, spiser tilskudda av magnesium, D-vitaminer, multivitaminer, omegatre, jerntabletter, d12 sorøyter gjevnlig.

 

Fungrer supert med Inovane, men man SKAL jo ikke gå på det resten av livet da.

 

Herregud, jeg tørr no ikke slutte med den iallefall.....grøss.......

 

Flere i samme bå?

 

Anonymous poster hash: 8ba42...388

 

fra kl 22-4/5 er det 6/7 timer. Det er helt vanlig timeantall å sove. Har du forsøkt terapi på et søvnsenter?

 

Anonymous poster hash: 0b326...9bd

Skrevet

 

Jeg får ikke sove.

Ikke uten Imovane.

:(

Tar jeg ikke imovane sovner jeg ikke før 01-02-03...........håpløst når vekkerklokka ringer kl 06 og jeg skal opp med barn, jeg skal ha dem på skolen jeg skal på jobb.

 

Jobber i barnehage, går der rundt som en zombie, og gjesper så tårene renner.....det ser vel passe dumt ut da.

Når mor kommer å leverer 2 åringen eller 1 åringen til meg, og jeg gjesper og blunker tårer, og gjesper og gjesper......

 

I kvilingen sovner jeg, av og til på dukkerommet dubber jeg, og må reise meg å gå rundt litt.

 

Jeg sover ALDRIG på ettermiddg da jeg vet det gjør at jeg iallefallikke får sove på kvelden. Men noen ganger er det ikketilå unngå.

 

Jeg eksisterer med 3 timer søv i døgnet og har utviklet migrene, ogblirr avhengig av imovane, som er innsovneing tabletter.

IKKE ren sovemedisin.

 

Men legger jeg meg for tidlig og tar imovane, slik at eg sovner fra kl 22, nei da vokner jeg igjen da i 4-5tiden og liggerbare å er våken og venter på at klokka skal ringe. Det er også slitsomt, at når vekkerklokkaringer kl 06 så har jeg allerede vert våkne i 2 timern og ligget der i mårket og tittet ut i rommet og tengt på alt og ingenting.......

 

Har prøvd brtoligende urter, prøvd beroligende salver, har prøvd sove te, spiser tilskudda av magnesium, D-vitaminer, multivitaminer, omegatre, jerntabletter, d12 sorøyter gjevnlig.

 

Fungrer supert med Inovane, men man SKAL jo ikke gå på det resten av livet da.

 

Herregud, jeg tørr no ikke slutte med den iallefall.....grøss.......

 

Flere i samme bå?

 

Anonymous poster hash: 8ba42...388

 

fra kl 22-4/5 er det 6/7 timer. Det er helt vanlig timeantall å sove. Har du forsøkt terapi på et søvnsenter?

 

Anonymous poster hash: 0b326...9bd

 

 

Haha, terapi på et søvnsenter...!!

 

Terapi tilbys ikke, og har dessuten lite hensikt ved søvnlidelser som er mer biologisk betinget. Noe hjelp kan derimot fås, men det er generelt ofte lite å gjøre. Og har du noen som helst anelse om hvor lang tid det tar å få time til utredning ved landets eneste søvnsenter? Opp mot ett år...

 

MEN; kan du ha søvnapne HI? Snorker du mye og er du svært overvektig?

 

Anonymous poster hash: c4e0d...831

Skrevet

 

 

Jeg får ikke sove.

Ikke uten Imovane.

:(

Tar jeg ikke imovane sovner jeg ikke før 01-02-03...........håpløst når vekkerklokka ringer kl 06 og jeg skal opp med barn, jeg skal ha dem på skolen jeg skal på jobb.

 

Jobber i barnehage, går der rundt som en zombie, og gjesper så tårene renner.....det ser vel passe dumt ut da.

Når mor kommer å leverer 2 åringen eller 1 åringen til meg, og jeg gjesper og blunker tårer, og gjesper og gjesper......

 

I kvilingen sovner jeg, av og til på dukkerommet dubber jeg, og må reise meg å gå rundt litt.

 

Jeg sover ALDRIG på ettermiddg da jeg vet det gjør at jeg iallefallikke får sove på kvelden. Men noen ganger er det ikketilå unngå.

 

Jeg eksisterer med 3 timer søv i døgnet og har utviklet migrene, ogblirr avhengig av imovane, som er innsovneing tabletter.

IKKE ren sovemedisin.

 

Men legger jeg meg for tidlig og tar imovane, slik at eg sovner fra kl 22, nei da vokner jeg igjen da i 4-5tiden og liggerbare å er våken og venter på at klokka skal ringe. Det er også slitsomt, at når vekkerklokkaringer kl 06 så har jeg allerede vert våkne i 2 timern og ligget der i mårket og tittet ut i rommet og tengt på alt og ingenting.......

 

Har prøvd brtoligende urter, prøvd beroligende salver, har prøvd sove te, spiser tilskudda av magnesium, D-vitaminer, multivitaminer, omegatre, jerntabletter, d12 sorøyter gjevnlig.

 

Fungrer supert med Inovane, men man SKAL jo ikke gå på det resten av livet da.

 

Herregud, jeg tørr no ikke slutte med den iallefall.....grøss.......

 

Flere i samme bå?

 

Anonymous poster hash: 8ba42...388

 

fra kl 22-4/5 er det 6/7 timer. Det er helt vanlig timeantall å sove. Har du forsøkt terapi på et søvnsenter?

 

Anonymous poster hash: 0b326...9bd

 

 

Haha, terapi på et søvnsenter...!!

 

Terapi tilbys ikke, og har dessuten lite hensikt ved søvnlidelser som er mer biologisk betinget. Noe hjelp kan derimot fås, men det er generelt ofte lite å gjøre. Og har du noen som helst anelse om hvor lang tid det tar å få time til utredning ved landets eneste søvnsenter? Opp mot ett år...

 

MEN; kan du ha søvnapne HI? Snorker du mye og er du svært overvektig?

 

Anonymous poster hash: c4e0d...831

 

Nei, jeg har ikke søvnapne og er ikke svært overvektig. Har 10 kg for mye ja. min mann har søvnapne, og sover med cpap maskin.

 

Joda, jeg vet fra 22 til 5 er ett vanlig timetall, men jeg legger meg ikke da, jeg legger meg omlag 22:30, og lyset slukkes, 23. Har jeg ikke tatt imovane er jeg lyyyys våken til 4 og 5. Men dersom ikke det, da...........

 

GRUUUSOMT

 

Anonymous poster hash: 8ba42...388

Skrevet

Har du prøvd å begynne å trene? Løpe deg en lang tur etter at ungene er i seng feks.

Jeg sleit et års tid med å sove og fikk innsovningtabletter(husker ikke hva de heter med at det var en lilla/hvit eske), da jeg prøvde å trappe ned så ble søvnproblemene bare værre igjen.

Helt til jeg begynt å trene, noen dager gikk jeg på spinning og bodypump etter på nede på studioet andre ganger så løp jeg til jeg var utslitt.

Tok meg en lang dusj når jeg kom hjem, satte meg ned med en kopp te og sov som et barn etterpå..



Anonymous poster hash: 1feb5...da4
Skrevet

 

 

Jeg får ikke sove.Ikke uten Imovane. :(Tar jeg ikke imovane sovner jeg ikke før 01-02-03...........håpløst når vekkerklokka ringer kl 06 og jeg skal opp med barn, jeg skal ha dem på skolen jeg skal på jobb.Jobber i barnehage, går der rundt som en zombie, og gjesper så tårene renner.....det ser vel passe dumt ut da.Når mor kommer å leverer 2 åringen eller 1 åringen til meg, og jeg gjesper og blunker tårer, og gjesper og gjesper......I kvilingen sovner jeg, av og til på dukkerommet dubber jeg, og må reise meg å gå rundt litt.Jeg sover ALDRIG på ettermiddg da jeg vet det gjør at jeg iallefallikke får sove på kvelden. Men noen ganger er det ikketilå unngå.Jeg eksisterer med 3 timer søv i døgnet og har utviklet migrene, ogblirr avhengig av imovane, som er innsovneing tabletter.IKKE ren sovemedisin.Men legger jeg meg for tidlig og tar imovane, slik at eg sovner fra kl 22, nei da vokner jeg igjen da i 4-5tiden og liggerbare å er våken og venter på at klokka skal ringe. Det er også slitsomt, at når vekkerklokkaringer kl 06 så har jeg allerede vert våkne i 2 timern og ligget der i mårket og tittet ut i rommet og tengt på alt og ingenting.......Har prøvd brtoligende urter, prøvd beroligende salver, har prøvd sove te, spiser tilskudda av magnesium, D-vitaminer, multivitaminer, omegatre, jerntabletter, d12 sorøyter gjevnlig.Fungrer supert med Inovane, men man SKAL jo ikke gå på det resten av livet da.Herregud, jeg tørr no ikke slutte med den iallefall.....grøss.......Flere i samme bå?Anonymous poster hash: 8ba42...388

fra kl 22-4/5 er det 6/7 timer. Det er helt vanlig timeantall å sove. Har du forsøkt terapi på et søvnsenter?Anonymous poster hash: 0b326...9bd

 Haha, terapi på et søvnsenter...!! Terapi tilbys ikke, og har dessuten lite hensikt ved søvnlidelser som er mer biologisk betinget. Noe hjelp kan derimot fås, men det er generelt ofte lite å gjøre. Og har du noen som helst anelse om hvor lang tid det tar å få time til utredning ved landets eneste søvnsenter? Opp mot ett år... MEN; kan du ha søvnapne HI? Snorker du mye og er du svært overvektig? Anonymous poster hash: c4e0d...831

For et nedlatende svar. Hvordan vet du at HI har biologisk betingede søvnvansker? Og det finnes da flere søvnspesialister? Og innsovningsvansker er ikke typisk for søvnapne.

 

Anonymous poster hash: a0f60...bb7

Skrevet

 

 

 

Jeg får ikke sove.Ikke uten Imovane. :(Tar jeg ikke imovane sovner jeg ikke før 01-02-03...........håpløst når vekkerklokka ringer kl 06 og jeg skal opp med barn, jeg skal ha dem på skolen jeg skal på jobb.Jobber i barnehage, går der rundt som en zombie, og gjesper så tårene renner.....det ser vel passe dumt ut da.Når mor kommer å leverer 2 åringen eller 1 åringen til meg, og jeg gjesper og blunker tårer, og gjesper og gjesper......I kvilingen sovner jeg, av og til på dukkerommet dubber jeg, og må reise meg å gå rundt litt.Jeg sover ALDRIG på ettermiddg da jeg vet det gjør at jeg iallefallikke får sove på kvelden. Men noen ganger er det ikketilå unngå.Jeg eksisterer med 3 timer søv i døgnet og har utviklet migrene, ogblirr avhengig av imovane, som er innsovneing tabletter.IKKE ren sovemedisin.Men legger jeg meg for tidlig og tar imovane, slik at eg sovner fra kl 22, nei da vokner jeg igjen da i 4-5tiden og liggerbare å er våken og venter på at klokka skal ringe. Det er også slitsomt, at når vekkerklokkaringer kl 06 så har jeg allerede vert våkne i 2 timern og ligget der i mårket og tittet ut i rommet og tengt på alt og ingenting.......Har prøvd brtoligende urter, prøvd beroligende salver, har prøvd sove te, spiser tilskudda av magnesium, D-vitaminer, multivitaminer, omegatre, jerntabletter, d12 sorøyter gjevnlig.Fungrer supert med Inovane, men man SKAL jo ikke gå på det resten av livet da.Herregud, jeg tørr no ikke slutte med den iallefall.....grøss.......Flere i samme bå?Anonymous poster hash: 8ba42...388

fra kl 22-4/5 er det 6/7 timer. Det er helt vanlig timeantall å sove. Har du forsøkt terapi på et søvnsenter?Anonymous poster hash: 0b326...9bd
 Haha, terapi på et søvnsenter...!! Terapi tilbys ikke, og har dessuten lite hensikt ved søvnlidelser som er mer biologisk betinget. Noe hjelp kan derimot fås, men det er generelt ofte lite å gjøre. Og har du noen som helst anelse om hvor lang tid det tar å få time til utredning ved landets eneste søvnsenter? Opp mot ett år... MEN; kan du ha søvnapne HI? Snorker du mye og er du svært overvektig? Anonymous poster hash: c4e0d...831

For et nedlatende svar. Hvordan vet du at HI har biologisk betingede søvnvansker? Og det finnes da flere søvnspesialister? Og innsovningsvansker er ikke typisk for søvnapne.

 

Anonymous poster hash: a0f60...bb7

 

 

Det finnes ikke flere søvnsentere enn ett, og terapi har lite effekt. Søvnvansker som ikke er utløst av spesielle livshendelser har nesten alltid en sterk biologisk komponenent, og at hun er trøtt tross tilstrekkelig antall timer søvn kunne tyde på søvnapne.

Sover du på samme rom som din mann HI? Snorker han veldig...?

 

 

Anonymous poster hash: c4e0d...831

Skrevet

Om du fremdeles er så trøtt etter at du har tatt imovane og egentlig har sovet greitt, bør du aller først prøve og slutte. Men det er ikke sikkert det går. Jeg bruker sovepiller i perioder . Prøvde med imovane men de hjalp ikke fikk byttet til stolnoct . Kanskje du kan prøve og bytte?

 

Anonymous poster hash: 6c112...5d8

Skrevet

Om du fremdeles er så trøtt etter at du har tatt imovane og egentlig har sovet greitt, bør du aller først prøve og slutte. Men det er ikke sikkert det går. Jeg bruker sovepiller i perioder . Prøvde med imovane men de hjalp ikke fikk byttet til stolnoct . Kanskje du kan prøve og bytte?Anonymous poster hash: 6c112...5d8

Stilnoct skal det stå.

 

Det er vondt å ikke få sove.

 

Anonymous poster hash: 6c112...5d8

Skrevet

 

 

 

 

Jeg får ikke sove.Ikke uten Imovane. :(Tar jeg ikke imovane sovner jeg ikke før 01-02-03...........håpløst når vekkerklokka ringer kl 06 og jeg skal opp med barn, jeg skal ha dem på skolen jeg skal på jobb.Jobber i barnehage, går der rundt som en zombie, og gjesper så tårene renner.....det ser vel passe dumt ut da.Når mor kommer å leverer 2 åringen eller 1 åringen til meg, og jeg gjesper og blunker tårer, og gjesper og gjesper......I kvilingen sovner jeg, av og til på dukkerommet dubber jeg, og må reise meg å gå rundt litt.Jeg sover ALDRIG på ettermiddg da jeg vet det gjør at jeg iallefallikke får sove på kvelden. Men noen ganger er det ikketilå unngå.Jeg eksisterer med 3 timer søv i døgnet og har utviklet migrene, ogblirr avhengig av imovane, som er innsovneing tabletter.IKKE ren sovemedisin.Men legger jeg meg for tidlig og tar imovane, slik at eg sovner fra kl 22, nei da vokner jeg igjen da i 4-5tiden og liggerbare å er våken og venter på at klokka skal ringe. Det er også slitsomt, at når vekkerklokkaringer kl 06 så har jeg allerede vert våkne i 2 timern og ligget der i mårket og tittet ut i rommet og tengt på alt og ingenting.......Har prøvd brtoligende urter, prøvd beroligende salver, har prøvd sove te, spiser tilskudda av magnesium, D-vitaminer, multivitaminer, omegatre, jerntabletter, d12 sorøyter gjevnlig.Fungrer supert med Inovane, men man SKAL jo ikke gå på det resten av livet da.Herregud, jeg tørr no ikke slutte med den iallefall.....grøss.......Flere i samme bå?Anonymous poster hash: 8ba42...388

fra kl 22-4/5 er det 6/7 timer. Det er helt vanlig timeantall å sove. Har du forsøkt terapi på et søvnsenter?Anonymous poster hash: 0b326...9bd
 Haha, terapi på et søvnsenter...!! Terapi tilbys ikke, og har dessuten lite hensikt ved søvnlidelser som er mer biologisk betinget. Noe hjelp kan derimot fås, men det er generelt ofte lite å gjøre. Og har du noen som helst anelse om hvor lang tid det tar å få time til utredning ved landets eneste søvnsenter? Opp mot ett år... MEN; kan du ha søvnapne HI? Snorker du mye og er du svært overvektig? Anonymous poster hash: c4e0d...831
For et nedlatende svar. Hvordan vet du at HI har biologisk betingede søvnvansker? Og det finnes da flere søvnspesialister? Og innsovningsvansker er ikke typisk for søvnapne.Anonymous poster hash: a0f60...bb7

 Det finnes ikke flere søvnsentere enn ett, og terapi har lite effekt. Søvnvansker som ikke er utløst av spesielle livshendelser har nesten alltid en sterk biologisk komponenent, og at hun er trøtt tross tilstrekkelig antall timer søvn kunne tyde på søvnapne.Sover du på samme rom som din mann HI? Snorker han veldig...?  Anonymous poster hash: c4e0d...831

Om du vil bli tatt seriøst så bør du kanskje skrape av deg den nedlatende holdningen. Dog, Jeg er uenig med deg, jobber selv med søvnapne-pasienter. Innsovningsvansker er ikke en del av bildet. Hva vet du egentlig om HIs liv mtp spesielle livshendelser?

 

Anonymous poster hash: a0f60...bb7

Skrevet

 

 

 

 

Jeg får ikke sove.Ikke uten Imovane. :(Tar jeg ikke imovane sovner jeg ikke før 01-02-03...........håpløst når vekkerklokka ringer kl 06 og jeg skal opp med barn, jeg skal ha dem på skolen jeg skal på jobb.Jobber i barnehage, går der rundt som en zombie, og gjesper så tårene renner.....det ser vel passe dumt ut da.Når mor kommer å leverer 2 åringen eller 1 åringen til meg, og jeg gjesper og blunker tårer, og gjesper og gjesper......I kvilingen sovner jeg, av og til på dukkerommet dubber jeg, og må reise meg å gå rundt litt.Jeg sover ALDRIG på ettermiddg da jeg vet det gjør at jeg iallefallikke får sove på kvelden. Men noen ganger er det ikketilå unngå.Jeg eksisterer med 3 timer søv i døgnet og har utviklet migrene, ogblirr avhengig av imovane, som er innsovneing tabletter.IKKE ren sovemedisin.Men legger jeg meg for tidlig og tar imovane, slik at eg sovner fra kl 22, nei da vokner jeg igjen da i 4-5tiden og liggerbare å er våken og venter på at klokka skal ringe. Det er også slitsomt, at når vekkerklokkaringer kl 06 så har jeg allerede vert våkne i 2 timern og ligget der i mårket og tittet ut i rommet og tengt på alt og ingenting.......Har prøvd brtoligende urter, prøvd beroligende salver, har prøvd sove te, spiser tilskudda av magnesium, D-vitaminer, multivitaminer, omegatre, jerntabletter, d12 sorøyter gjevnlig.Fungrer supert med Inovane, men man SKAL jo ikke gå på det resten av livet da.Herregud, jeg tørr no ikke slutte med den iallefall.....grøss.......Flere i samme bå?Anonymous poster hash: 8ba42...388

fra kl 22-4/5 er det 6/7 timer. Det er helt vanlig timeantall å sove. Har du forsøkt terapi på et søvnsenter?Anonymous poster hash: 0b326...9bd
 Haha, terapi på et søvnsenter...!! Terapi tilbys ikke, og har dessuten lite hensikt ved søvnlidelser som er mer biologisk betinget. Noe hjelp kan derimot fås, men det er generelt ofte lite å gjøre. Og har du noen som helst anelse om hvor lang tid det tar å få time til utredning ved landets eneste søvnsenter? Opp mot ett år... MEN; kan du ha søvnapne HI? Snorker du mye og er du svært overvektig? Anonymous poster hash: c4e0d...831
For et nedlatende svar. Hvordan vet du at HI har biologisk betingede søvnvansker? Og det finnes da flere søvnspesialister? Og innsovningsvansker er ikke typisk for søvnapne.Anonymous poster hash: a0f60...bb7

 Det finnes ikke flere søvnsentere enn ett, og terapi har lite effekt. Søvnvansker som ikke er utløst av spesielle livshendelser har nesten alltid en sterk biologisk komponenent, og at hun er trøtt tross tilstrekkelig antall timer søvn kunne tyde på søvnapne.Sover du på samme rom som din mann HI? Snorker han veldig...?  Anonymous poster hash: c4e0d...831

Det finnes da to sentre for søvnmedisin i Bergen, samt i Oslo, så hvor du har ditt ene senter fra vet ikke jeg.

Det vi vet om terapi er at sovetabletter ikke funker på sikt. Så vidt jeg vet så kan dagtrøttheten også skyldes overhang fra Imovane. Å hoppe på søvnapne som første diagnose er sjeldent klokt. Dessuten, du er veldig opptatt av overvekt, og snakker om søvnapne, men antar at du da mener OSAS?

 

Anonymous poster hash: a0f60...bb7

Skrevet

Stakkars deg. Har du forsøkt yoga?

 

Anonymous poster hash: 8cc09...129

Skrevet

 

 

 

Jeg får ikke sove.

Ikke uten Imovane.

:(

Tar jeg ikke imovane sovner jeg ikke før 01-02-03...........håpløst når vekkerklokka ringer kl 06 og jeg skal opp med barn, jeg skal ha dem på skolen jeg skal på jobb.

 

Jobber i barnehage, går der rundt som en zombie, og gjesper så tårene renner.....det ser vel passe dumt ut da.

Når mor kommer å leverer 2 åringen eller 1 åringen til meg, og jeg gjesper og blunker tårer, og gjesper og gjesper......

 

I kvilingen sovner jeg, av og til på dukkerommet dubber jeg, og må reise meg å gå rundt litt.

 

Jeg sover ALDRIG på ettermiddg da jeg vet det gjør at jeg iallefallikke får sove på kvelden. Men noen ganger er det ikketilå unngå.

 

Jeg eksisterer med 3 timer søv i døgnet og har utviklet migrene, ogblirr avhengig av imovane, som er innsovneing tabletter.

IKKE ren sovemedisin.

 

Men legger jeg meg for tidlig og tar imovane, slik at eg sovner fra kl 22, nei da vokner jeg igjen da i 4-5tiden og liggerbare å er våken og venter på at klokka skal ringe. Det er også slitsomt, at når vekkerklokkaringer kl 06 så har jeg allerede vert våkne i 2 timern og ligget der i mårket og tittet ut i rommet og tengt på alt og ingenting.......

 

Har prøvd brtoligende urter, prøvd beroligende salver, har prøvd sove te, spiser tilskudda av magnesium, D-vitaminer, multivitaminer, omegatre, jerntabletter, d12 sorøyter gjevnlig.

 

Fungrer supert med Inovane, men man SKAL jo ikke gå på det resten av livet da.

 

Herregud, jeg tørr no ikke slutte med den iallefall.....grøss.......

 

Flere i samme bå?

 

Anonymous poster hash: 8ba42...388

Hva med Vallergan?

Skrevet

Jeg har selv hatt søvnvansker, siden jeg var rundt 19 år. Det har vært noen runder med innsovningstabletter og sovetabletter, men disse gjør det verre for meg. Innsovningstabletter skal ikke "henge i" dagen etter, men om jeg tar slik medisin er jeg zombie dagen etter :(

Jeg er nok bare laget slik at jeg bruker lang tid på å sovne, våkner lett og sover urolig. Om jeg er veldig på underskudd av søvn, trenger jeg å sove alene. Mannen min snorker og jeg våkner av ham selv om jeg bruker ørepropper. Av og til hiver jeg innpå en allergitablett i 20-tiden, den gjør meg litt søvnig og gjør innsovningstiden kortere.

 

Jeg tror ikke svaret for deg er å bare fortsette med imovane. Ta det opp med legen og finn andre alternativer.

Har du et eget rom du kan sove ei natt? Kan mannen din sin søvnapne påvirke deg, bevisst eller ubevisst så du sover mer urolig?

 

Det er fælt å slite med søvnen :( 

God klem til deg!

Skrevet

Det blir vel litt feil å slå fast at hun får nok søvn. Siden hun ikke sovner før 23, så blir det 5-6 timer, og det er slett ikke nok for alle. Jeg må ha 8 timer for å fungere bra, og må jeg klare med 6 timer per natt over tid, så sliter det veldig på meg og jeg blir slik som HI beskriver.



Anonymous poster hash: d71f6...fcc
Skrevet

Jeg har samme problem som deg og det er helt grusomt å ikke få sove. Jeg skal spørre legen om å få prøve Phenergan, det er et ikke-avhengighetsskapende middel som kan berolige og gjøre deg søvnig om kvelden. Krysser fingrene for at dette hjelper.



Anonymous poster hash: 590c0...e62
Skrevet

En jeg kjenner hadde samme problem med søvn. Hun begynte med soneterapi/refleksologi (en slags massasje på føttene) og sov normalt innen kort tid. Akupunktur er også verdt å forsøke. Tabletter er ingen varig løsning.

 

Anonymous poster hash: 39667...5f7

Skrevet

Det er flere søvnsentre i Norge en ett. Jeg har nær familie som har fått veldig god hjelp av terapeuter på et av sentrene. Han gikk fra å sove 2,5 time i snitt til å sove vanlig natt (6-7 timer) på bare noen måneder. Faste rutiner kombinert med frisk luft og trening var redningen for han. Han har hatt søvnproblemer (innsoving og våkner veldig lett) hele livet og fikk nå hjelp. Han er i 30-årene nå og har fått et nytt liv. Det er håp, HI, søk hjelp:-)

 

Anonym nr 1

 

Anonymous poster hash: 0b326...9bd

Skrevet

 

Jeg får ikke sove.

Ikke uten Imovane.

:(

Tar jeg ikke imovane sovner jeg ikke før 01-02-03...........håpløst når vekkerklokka ringer kl 06 og jeg skal opp med barn, jeg skal ha dem på skolen jeg skal på jobb.

 

Jobber i barnehage, går der rundt som en zombie, og gjesper så tårene renner.....det ser vel passe dumt ut da.

Når mor kommer å leverer 2 åringen eller 1 åringen til meg, og jeg gjesper og blunker tårer, og gjesper og gjesper......

 

I kvilingen sovner jeg, av og til på dukkerommet dubber jeg, og må reise meg å gå rundt litt.

 

Jeg sover ALDRIG på ettermiddg da jeg vet det gjør at jeg iallefallikke får sove på kvelden. Men noen ganger er det ikketilå unngå.

 

Jeg eksisterer med 3 timer søv i døgnet og har utviklet migrene, ogblirr avhengig av imovane, som er innsovneing tabletter.

IKKE ren sovemedisin.

 

Men legger jeg meg for tidlig og tar imovane, slik at eg sovner fra kl 22, nei da vokner jeg igjen da i 4-5tiden og liggerbare å er våken og venter på at klokka skal ringe. Det er også slitsomt, at når vekkerklokkaringer kl 06 så har jeg allerede vert våkne i 2 timern og ligget der i mårket og tittet ut i rommet og tengt på alt og ingenting.......

 

Har prøvd brtoligende urter, prøvd beroligende salver, har prøvd sove te, spiser tilskudda av magnesium, D-vitaminer, multivitaminer, omegatre, jerntabletter, d12 sorøyter gjevnlig.

 

Fungrer supert med Inovane, men man SKAL jo ikke gå på det resten av livet da.

 

Herregud, jeg tørr no ikke slutte med den iallefall.....grøss.......

 

Flere i samme bå?

 

Anonymous poster hash: 8ba42...388

 

Sliiiiitsomt, huff, du har min medfølelse :(

 

Jeg måtte kutte alt av elektronikk 2 t før leggetid, pc, tv, IKKE MINST MOBIL! Drikke te, sitte i en god stol med et blad, dusje, etc. Hadde vekkerklokke på soverommet, ikke mobil. Gikk kveldstur, men ingen trening og annen intens aktivitet rett før leggetid. Fungerte veldig bra!

 

Men nå har det glidd litt tilbake, vanskelig å holde seg unna den hersens mobilen :)

Skrevet

Jeg har vært hos healer! Hadde ikke tro på det. Var for å teste andre ting, men ho sa at jeg sover dårlig (noe som stemmer da jeg bruker lang tid å sove og sover veldig lett). Etter jeg var hos ho har jeg aldri sovet så tungt og godt før! :-)

 

Skader ikke å teste! :-)

 

Anonymous poster hash: c4c78...bdf

Skrevet

Stakkars stakkars deg. Har vært i samme båt, og er evig takknemlig for at det nå er slutt. Jeg hadde insomnia i nesten tre år, etter en lang periode med nattevåk fra barna. Når de endelig sov natten gjennom var det min tur. Hadde det akkurat som du beskriver. Prøvde alt av sovemedisiner og ble tilslutt hektet på imovane. Dessverre hadde jeg en litt slapp lege, og gikk på de i 1,5 år. Tilslutt virket ikke de heller, og jeg bestemte meg for å kutte ut alt av sovemedisiner. Jeg begynte å trene hardt, spise sunt og følge alle "soveråd". Etter ca 6 mnd begynte en endring å skje, jeg jobbet beinhardt både mentalt og psykisk. Nå har jeg sovet godt i ca ett år. Mitt aller beste tips er faktisk og ikke fokusere på søvnen når du skal sove, da blir man bare kjempestresset. Jeg så for meg hvor deilig det var å ligge å slappe av, som om jeg lå til ladning.

 

Anonymous poster hash: af461...403

Skrevet

Heisann, HI her.

 

Trening; jeg trener jevnt 3 ganger i uken, men skjelden om kvelden, da er det jo lekser, legging av barn og vips er klokka 21, og da er det ikke lett å hverken komme seg 3 mil til nærmeste treningsstudio, eller finne motivasjon til å gå ut å løpe, for da er jeg sulten, og har lyst å se nyheter ol..... Men jeg skjønner jo at jeg kanskje burde.

 

Mulig jeg uttrykte meg litt utydelig, jeg er IKKE så trøtt og gjespete på jobb dersom jeg har tatt imovane, for da sover jeg jo godt. Problemene er når jeg ikke tar imovane :(

 

Ja jeg sover i samme rom som min mann, og hans cpap maskin.

Den svake gjevne duren fra den og den gjevne rolige uanstrengte pusten til min mann finnes overhodet ikke forstyrrende for meg. Det er jo rene himmelriket i forhold til hvordan det var i mange mange år, da det endte med at vi sov i hvert vårt soverom.

 

Vi har ofte spøkt litt med dette at JEG sover betydelig mindre enn mannen min, til tross for hans søvnapne, og at det skulle vert jeg som lå hjemme en del netter med sånn der søvnregistrering.

 

Min mann sier han aldrig har opplevs pustestopp hos meg, og at jeg snorker bare sånn helt almindelig.

Han selv er svært svært hardt rammet. Men sover godt no som han har maske og cpap aparat.

 

PHENERGAN........det har jeg aldrg hørt om, takk for tipset.

 

Greia er jo at jeg MÅ jo sove, og dersom jeg ikke tar imovane får jeg ikke sove, og da blir jeg trøtt som en strømpe, og det er virkelig ille, ikke så ille at jeg sovner ståend, men nok til at jeg blir sosialt hemmet og beskjemmet over min trøtther......sitter i møte, eller foreldresamtale, eller samling, eller garderobesituasjonen i bhg og gjesper og gjesper og gjesper.............IKKE stas.

 

Ikke prøvd yoga, men har prøvd diverse avspenningsteknikker jeg har fått fra fysioterapauten i forbindelse med migrenen. Føler ikke det har effekt.

 

Faste søvnrytmer har jeg, legger meg nesten ufravikelig ca 23, og sover innen 24 med imovane.

Barn er morgenfuler så her sover vi aldrig lenger enn til 07 på fridager og 06 iuka.

 

Men hvis jeg trenger 8 timer søvn i snitt for å funke så må jeg jo legge meg usosialt tidlig..... Men jeg tror jeg greier meg finfint med 6 timer pr natt.og det får jeg med imovane, men UTEN får jeg bare 2-3-4 og DA kommer trøbbelet......

 

Tusen takk for masse gode råd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Setter stor pris på det.

 



Anonymous poster hash: 8ba42...388
Skrevet

Men da er det vel bare å fortsette å ta det, så går det greit, eller?



Anonymous poster hash: d71f6...fcc
Skrevet

 

Men da er det vel bare å fortsette å ta det, så går det greit, eller?

 

Anonymous poster hash: d71f6...fcc

 

Jeg kan vel bare gå å imovane, det er jo greit det....men å måtte ta innsovningsmedisin hver natt i uendelig er ikke bra sier fagfolkene....  Man BØR ikke......

 

Anonymous poster hash: 8ba42...388

Skrevet

Jeg har det helt likt HI.

Tatt imovane hver dag i 4 år. Fikk og vallergan 3 stk pr kveld innimellom imovane for å ta en pause fra de.

Uten medisiner sovner jeg rundt kl 03-05 og opp kl 07. Legger meg da senest kl 23.00.

Er helt grusomt, og jeg har og prøvd alt av gode råd i mange år uten bedring.

 

Finner du ut hvor man kan få hjelp vil jeg gjerne høre fra deg :-)

 

Anonymous poster hash: b3f64...9d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...