Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Det er så mye snakk om at du kan det nå, men jeg aner ikke hvor. Jeg må snart inn å bytte innleggene mine, tok silikon for ti år siden, og tenker at det kunne vært lurt å sjekke dette først. Skulle jeg genet kan jeg jo like gjerne ta vekk alt og. Men hvordan kan jeg få sjekket det? Anonymous poster hash: 5daa5...69d
1engelOg2små Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Fastlegen din henviser deg. Je ventet nesten et år på innkallelse til Radiumhospitalet..tok en blodprøve som det igjen tok et år å få svar på. Vet dem utføre tester på Haukeland.. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Du må henvises til avd for medisinsk genetikk, f.eks i Helse Bergen. Anonymous poster hash: 1b243...c80
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Du må henvises til genetisk avdeling i tromsø, bergen eller Oslo. Du tas inn til genetisk veiledning dersom det vurderes som det er risiko for at det er genfeil i familien din. Ikke alle som henvises som får tilbud. Anonymous poster hash: c83d4...724
Tigress Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Min mor, mormor og oldemor har hatt brystkreft. Avdelingen i Oslo mente der ikke var behov får å genteste meg........
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Har du brystkreft/eggstokkreft i familien da? Anonymous poster hash: dda22...e2f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Min mor, mormor og oldemor har hatt brystkreft. Avdelingen i Oslo mente der ikke var behov får å genteste meg........ dersom besten alle kvinnene i din familie har hatt brystkreft (og fjernet bryst eller gått bort relativt unge) er det en risikofaktor for deg! Jeg synes det er veldig rart at de har avvist ditt ønske med mindre de vet at det ikke er arvelig brystkreft i familien din allerede. Ville spurt på avdelingen om de kan utelukke at kreften skyldes BRCA1 eller 2 mutasjoner. lykke til Anonymous poster hash: c77f5...7b5
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Jeg er henvist.. Og går og venter på innkallelse i Oslo! De henviser ikke nødvendigvis til sånn test selv om mange i familien har / har hatt kreft - det er helst hvis en eller flere har hatt det i ung alder ( ung alder + aggressiv kreft er visstnok et tegn på at det kan være BRCA1) Anonymous poster hash: 9146f...1e2
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 Fastlegen ordnet det forresten.. Anonymous poster hash: 9146f...1e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå