Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Gutten min er 15 mnd og i full gang med å utforske mat. Men, jeg føler det blir så ensidig.. En dag kan f.eks se slik ut; Frokost - Brødskiver og en kopp melk. Lunch - Havregrynsgrøt med frukt eller bær, og vann Mellommåltid - Frukt ( banan er favoritten ) Middag - Bruker ofte å lage supper med masse godt i, kjøttsupper, tomatsuppe, blomkålsuppe osv. Kvelds - Har han spist dårlig på dagen så får han go´natt grøt, den er han glad i og spiser en stoor porsjon av, men vi prøver å kutte den ut da jeg syns han egentlig er for stor for de pulvergrøtene nå. Ellers blir det havregrøt hvis han ikke hadde det til lunch, eller brødskiver. Han får i tillegg 210 ml MME Hipp 3. Han ELSKER flaska si, så den holder vi på litt til. Hvordan syns dere dette ser ut? Har dere det nogenlunde likt? Legg gjerne ut en liste over dagene dere også, er veldig mottakelig for litt ny inspirasjon, og mat som er fint til middag som er lett for disse små og spise. Gutten min kaster MYE mat på gulvet, så selv om han alltid får prøve å spise selv ender det med at vi moser maten og gir han den med skje. Er førstegangs, ikke dum.. Hehe Anonymous poster hash: b3977...b80
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Begge mine har spist samme middag som oss fra de var rundt et år. Før det også, hvis vi spiste noe som egnet seg. Bare supper høres ensidig ut. Det å mose maten, hadde jeg sluttet helt med lenge før de var et år. Dere må jo ikke mose maten for å hjelpe han å spise den. Mine spiste grøt til de var nærmere to år. De elsket det og da syns jeg det var greit å gi det. Ellers kan du jo variere mye med forskjellig pålegg på brødskiver. Anonymous poster hash: c0cca...4e4
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Begge mine har spist samme middag som oss fra de var rundt et år. Før det også, hvis vi spiste noe som egnet seg. Bare supper høres ensidig ut. Det å mose maten, hadde jeg sluttet helt med lenge før de var et år. Dere må jo ikke mose maten for å hjelpe han å spise den. Mine spiste grøt til de var nærmere to år. De elsket det og da syns jeg det var greit å gi det. Ellers kan du jo variere mye med forskjellig pålegg på brødskiver. Anonymous poster hash: c0cca...4e4 Vi spiser ikke BARE supper, men vi har det ofte Kanskje 2 ganger i uken. Men når mye av maten går på gulvet eller han ikke gidder å spise, så er jeg redd han ikke får i seg nok mat. Men skal jeg heller la han holde på som han vil ( vi hjelper han jo, og viser åssen han skal bruke skjeen og gaffelen) og heller gi han en stor porsjon kveldsmat han liker godt? Hvordan lærte dine barn seg og spise selv? Gikk det bare av seg selv? Anonymous poster hash: b3977...b80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå