Gå til innhold

Spørsmål til dere som jobber i barnehage!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det sett på som veldig negativt visst jeg hver dag bare leverer sønnen min i barnehagen å går med en gang igjen?

Der han går i barnehage nå så har jeg alltid hatt god tid når jeg skal levere han,men nå skal han begynne i en barnehage som åpner en halvtime senare å da har jeg dårlig tid ettersom jeg er avhengig av buss.

Når jeg henter han derimot vil jeg selvsagt ha god til å følge opp det barnet vil vise meg i barnehagen og å snakke med de ansatte.

Anonymous poster hash: 5c589...265
Videoannonse
Annonse
Skrevet

den forsvant så fort så dytter den opp igjen.

Skrevet

Jeg ville ikke tenkt over det. Men du kan jo nevne at du kommer til å ha litt dårlig tid om morgenen pga buss dersom du selv føler det ubehagelig. Alle foreldre er forskjellige. Noen prater mye, andre lite. Jeg tenker ikke noe over dette.

Har selv mine barn i barnehage og jeg er ofte veldig kort om morgenen. Dvs jeg hjelper og kle av gi en kos og eventuelt følge inn. Prater noen ord med de voksne, men aldri veldig lenge.

Anonymous poster hash: 6ccf0...eb1
Skrevet

Jeg ville ikke tenkt over det. Men du kan jo nevne at du kommer til å ha litt dårlig tid om morgenen pga buss dersom du selv føler det ubehagelig. Alle foreldre er forskjellige. Noen prater mye, andre lite. Jeg tenker ikke noe over dette.

Har selv mine barn i barnehage og jeg er ofte veldig kort om morgenen. Dvs jeg hjelper og kle av gi en kos og eventuelt følge inn. Prater noen ord med de voksne, men aldri veldig lenge.

Anonymous poster hash: 6ccf0...eb1

Jobber faktisk i praksis i den barnehagen han skal begynne i så kan sikkert nevne det ja :)

Skrevet

Jeg jobber ikke i barnehage, men pleier å bruke 15-20 minutter ved levering av mitt eget barn. Alle de andre foreldrene som leverer mens jeg er der bare leverer barnet i døren til avdelingen, sier hadet og går med en gang. Så det er nok helt vanlig. :)

Anonymous poster hash: 1d6da...f94
Skrevet

Jeg har fått beskjed av barnehagen om å være kort, fordi det er mye bedre for ham. Hvis jeg ikke går med en gang så blir det mye vanskeligere for ham å ville bli igjen. Så jeg leverer ham til en voksen, sier hadet og går. Og det fungerer oftest veldig greit. :) 

Anonymous poster hash: 9e9f1...830
Skrevet

Nei, de fleste setter ungen fra seg og vinker farvel. Vi forstår jo at folk har jobb å rekke. De som sitter igjen litt er folk i permisjon/studenter.

Anonymous poster hash: 1f85a...66f
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og syns det er veldig greit med de som leverer kort og greit på morgenen! 

Anonymous poster hash: ffbec...45f
Skrevet (endret)

SÅ lenge du har tid til å gi beskjeder som eventuelt er viktig for bhg. så er det like greit å ikke være der lenger enn nødvendig. Så ikke tenk på det og rekk bussen din du :)

Endret av blåbæret
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og syns det er veldig greit med de som leverer kort og greit på morgenen! 

Anonymous poster hash: ffbec...45f

Godt å høre at noen tenker sånn og.

For vi snakket om dette for ikke så lenge siden på avdelingen der jeg jobber i praksis,å da sa hvertfall han ene at han foretrekker egentlig at foreldrene tar seg litt tid ved levering for barnet sin skyld.

Nå kommer jeg til å være hjemme 14 dager før han begynner i barnehage så vi har tenkt å bruke god tid med korte dager i begynnelsen til han blir trygg.

Skrevet

For meg holder det at foreldre stikker hodet inn og sier hei om de kommer inn til frokosttid eller senere, før det er vi stort sett en i garderoben.

Anonymous poster hash: 3867d...b1d

Skrevet

SÅ lenge du har tid til å gi beskjeder som eventuelt er viktig for bhg. så er det like greit å ikke være der lenger enn nødvendig. Så ikke tenk på det og rekk bussen din du :)

Ja det skal jeg klare å få tid til hehe :)

Å er det noe barnehagen vil ha opp med meg eller motsatt så kan det sikkert vente til jeg henter han.

Skrevet

For meg holder det at foreldre stikker hodet inn og sier hei om de kommer inn til frokosttid eller senere, før det er vi stort sett en i garderoben.

Anonymous poster hash: 3867d...b1d

Her blir ingen tatt imot i garderoben,men de blir veldig godt mottatt når de kommer inn på avdelingen.

Skrevet

Gi beskjed at du har dårlig tid på morgenen. Vi synes det er godt å kunne rette fokus mot barna i stedet for 10-15 min til hver av foreldrene :-)

Skrevet

Har vel aldri brukt lang tid ved levering av barna i bhg. Minstejenta løper rett inn på avdelingen og begynner leken, har knapt nok tid til å vinke hadet. Ser ikke noen grunn til å dra ut leveringstiden der. Storebror er litt mer klengete når han skal leveres så der bruker jeg litt lenger tid, kanskje 5 min. Blir jeg stående for lenge og f.eks snakke med personal eller annen foreldre, bikker det litt over for storebror og da blir det som regel klamring rundt hals/bein og gråting når jeg går.

Skrevet

Jeg jobber i bhg og foretrekker helt klart de foreldrene som leverer kjapt og greit. Foreldre som sitter i 20 minutter er mer forstyrrende enn noe positivt, og barna til disse foreldrene gråter mer ved treig levering enn ved kjapp.

Anonymous poster hash: d2fe4...ff2
Skrevet

Jeg jobber i bhg, har gjort det i 15 år.

Lever barnet fort og greit. Tål og hør evt gråting når dere går. Ring heller til avdelingen etter en stund å hør.

Det blir mye mye værret for barnet om foreldra er der. Jo lenger de er der jo vanskeligere blir adjøen.

Vet det er vanskleig. Min egen datter gikk i anna barnahge, og gråt bitre tårer HVER levering fra hun var 18 mnd, til hun var 6 år. HVER morgen. Men jeg var sta og gikk bare, sa hadet, og kos kos, og ha en fin dav venner manna kommer i ettermiddag.

Og når jeg kom villehun ikkehjem...hun ville jo leke må vite.....................

Nei, som mor, og barnehageannsatt er tydelig komunikasjon fra deg til barnet og at han SKAL i bhg ubetalelige måter å gjør det på....................

Synd å si det mor, men gå, gååå, gåååååååååååååååååå

Anonymous poster hash: e9994...cfc
Skrevet

Blir det sett på som veldig negativt visst jeg hver dag bare leverer sønnen min i barnehagen å går med en gang igjen?

Der han går i barnehage nå så har jeg alltid hatt god tid når jeg skal levere han,men nå skal han begynne i en barnehage som åpner en halvtime senare å da har jeg dårlig tid ettersom jeg er avhengig av buss.

Når jeg henter han derimot vil jeg selvsagt ha god til å følge opp det barnet vil vise meg i barnehagen og å snakke med de ansatte.

Jobbet i bhg tidligere og de ansatte er vant til å ta i mot barn, hvor de vet foreldrene må gå fort. De fleste skal jo gjerne på jobb osv. :-)

Anonymous poster hash: 1024b...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...