Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Alltid hørt at sjokolade kan forverre migrene, og jeg er heldigvis ikke så ofte plaget. Men når jeg først får det blir jeg stygg dårlig! Lys/lyd-sky, kvalm, kjennes ut som hodet eksploderer! Men tok en sjokolade på senga i kveld, etter x-antall smertestillende/betendelsesdempende! Og ca 20 min etterpå satt jeg igjen med en vanlig hodepine... Grunnen til dette var at forrige gang gjorde jeg det samme, og samme historien. Hjelper sjokolade altså?? Fantastisk 😃 Anonymous poster hash: 90866...aa1
Mine 3 småtroll! Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Nå er det vel bevist at sjokolade (i hvert fall mørk) virker inn på endorfiner i hjernen - i positiv forstand. Nå vet ikke jeg hva som er årsaken til migrene, men det kan godt være at sjokoladen påvirker noe som gjør at migrenen mildner. Det er i hvertfall ikke utelukkende negativt å spise sjokkis :-) og hvis det fungerer for deg, så er det jo kun det som betyr noe!
ღBellღ&gulletღ Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Der er jo ikke sikkert sjokolade er en trigger for deg. Min migrene blir heller ikke trigget av sjokolade, men av lys og enkelte lyder.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 Migrenen min kommer hvis jeg stresser, lukter spesielle lukter, lys og lyd. Og alkohol... Verste jeg kan få i meg! Dømt til 3 dagers hodepine hvis jeg drikker mer enn et glass! Men smertestillende fungerer aldri, og vil ikke begynne på medisiner for migrene heller siden jeg har det såpass sjelden. Men nå fant jeg jo ut at sjokoladen fungerer veldig (selv om hodepinen sitter enda, men bare 1/10del!) Flottere enn flotters! Får bare håpe det varer, så jeg får sove! :-) Anonymous poster hash: 90866...aa1
mamma_til_gutt Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Koffein er en vanlig ingrediens i migrenemedisiner. Ikke utenkelig at sjokolade har effekt, men kaffe/te vil nok fungere bedre.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Hos meg hjelper det mot kraftig hodepine. Anonymous poster hash: 11f7f...941
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Har klassisk medfødt migrene. Sjokolade er nesten som gift for meg. Anonymous poster hash: 0b1dd...16c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Min migrene kommer ved stress og rett før mens.. Sjokolade derimot, virker godt for hodepinene, selv om den ikke fjerner den.. Når de verste anfallene er der, så er det bare medikamenter og en god seng og mørkt rom som hjelper.. Anonymous poster hash: 570ea...8b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå