Gå til innhold

Lære å strikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å lære å strikke i en alder av 35? Sånn skikkelig, genser og sånn?

Skjønner jo at det går an, men det er vel kanskje veldig vanskelig?

Anonymous poster hash: f4fe5...8e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint! men start med noe enkelt som kluter eller skjerf.

instruksjonsvideoer på garnstudio.com, youtube o.l.

Skrevet

But off course!

Jeg begynte å strikke i en alder av 30, nå fem år senere er det ikke den ting jeg ikke kan strikke :)

Er ikke vanskelig!

Anonymous poster hash: 01ce5...ab8

Skrevet

Kjenner ei på 60 år som lærer å strikke nå, så joda, det går fint ;)

Anonymous poster hash: 7be2e...5fa
Skrevet

Hvis du har lyst så får du det til :) Er bare å starte med noe enkelt, gå i en strikkebutikk å få hjelp til å finne et mønster. Er mange gode instruksjons filmer å finne på nett også :)

Anonymous poster hash: 7406e...fc6

Skrevet

Ja da, det går fint. Kan du det grunnleggende, rette og vrange masker, kan du jo strikke Skappelgenseren for eksempel.

Skrevet

Jeg er 30 og lærte meg å stikke nettopp! Begynte rett på en barne-mariusgenser, så gikk litt ambisiøst ut..! Ved hjelp av youtube har jeg lært alt jeg trenger :) Første gangen jeg mistet en maske fikk jeg litt panikk, og da måtte Mamma hjelpe meg, men nå klarer jeg å fiske dem opp selv. Det går tregt, men det blir fint :)

Anonymous poster hash: 0d99d...79a

Skrevet

Hei, jeg hadde ikke strikket på en evighet og kunne i hvert fall ikke lese mønster. Jeg har kjøpt boka "myk start" som er en bok for nybegynnere og med babytøy. (Vet ikke om det er av interesse da). Men der står det instrukser og tegninger for alle typer masker: vanlig, hull, vrang, osv samt forkortelsene som brukes i oppskrifter. Hvis det var noe jeg ikke forsto helt søkte jeg på youtube og så instruksjonsvideo der. Så nå strikker jeg som bare det. Veldig koselig med hjemmestrikket! :)

Anonymous poster hash: 166b0...a69
Skrevet

DET FINNES NOK HÅP I DIN ALDER  OG FOR LÆRING..............................................

Anonymous poster hash: f22f8...789
Skrevet

Jeg er 30, prøver å lære meg å strikke!

tenkte at vi lever jo i fremtiden, med Internett og allting, så det burde ikke være noe problem å lære seg noe nytt ;)

strikkeskolen.no er fin, der begynner man FØR begynnelsen.

Skrevet

Min bestemor fyller snart 95 år og er helt klar i toppen, hun har alltid sagt at "Man blir aldri for gammel til å lære!". Hun mener derimot at det er sunt å holde hjernen i aktivitet livet ut så den slipper drøvtygge på gammel kunnskap siste halvdelen av livet (noe hun mener er fordummende og gir hjernesvinn ;)).

Hun kan finne på å dra frem et gammelt leksikon og lese litt bare for å lære noe nytt i dag også...

Du kan helt klart lære deg å strikke, det er ikke noe hokus pokus, øvelse gjør mester :)

Anonymous poster hash: e91db...9c0
Skrevet

Du kan lære nye ting hele livet, jo eldre du blir (og da snakker vi 60-70 år) jo tregere går innlæringa. Det er ikke evnen til å lære som svekkes, bare hastigheta altså ;)

Anonymous poster hash: 93a82...fe7
Skrevet

Men hva er det enklest å starte med?? Skjønner at skjerf uten noe form for dikkedarier er enklest, men hva bør være det neste??  Er det like enkelt å strikke en ensfarget genser når man har strikket et ensfarget skjerf (sett bort i fra montering av armer og denslags)

Anonymous poster hash: e525b...612
Skrevet

Prøv en skappelgenser :-) jeg begynte på en i dag

Anonymous poster hash: b5e01...9ec

Skrevet

Jeg syns det ser vanskelig ut jeg. Har tittet på noen av videoene og jeg blir faktisk litt oppgitt allerede. Men jeg skal gi det et forsøk.  Jeg har jo strikka et skjerf for mange år siden. Men jeg tror aldri jeg la opp maskene selv og jeg felte heller ikke av selv.   Så alt utover selve strikkinga virker VANSKELIG. Men vi får se. Ser ut som mange klarer det, så da må vel jeg også klare det!  ;)

Anonymous poster hash: e525b...612

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...