Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Her er de helt ville. Girer hverandre sikkert opp også. Jeg er redd gutten min blir litt malplassert i klassen fordi han er så rolig. Han klager ofte hjemme over de andre guttene. Det er mye slåssing, skriking og banning. Er dette vanlig? At guttene er helt ville? Jeg hørte av en annen forelder i klassen at nesten alle guttene og foreldre er innkalt til samtaler pga dette. Anonymous poster hash: 1f885...8f9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Her er de helt ville. Girer hverandre sikkert opp også. Jeg er redd gutten min blir litt malplassert i klassen fordi han er så rolig. Han klager ofte hjemme over de andre guttene. Det er mye slåssing, skriking og banning. Er dette vanlig? At guttene er helt ville? Jeg hørte av en annen forelder i klassen at nesten alle guttene og foreldre er innkalt til samtaler pga dette. Anonymous poster hash: 1f885...8f9 Hvilken alder er dette da
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Her er de helt ville. Girer hverandre sikkert opp også. Jeg er redd gutten min blir litt malplassert i klassen fordi han er så rolig. Han klager ofte hjemme over de andre guttene. Det er mye slåssing, skriking og banning. Er dette vanlig? At guttene er helt ville? Jeg hørte av en annen forelder i klassen at nesten alle guttene og foreldre er innkalt til samtaler pga dette. Anonymous poster hash: 1f885...8f9 Hvilken alder er dette da 8-9. 3. klasse Anonymous poster hash: 1f885...8f9
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 Her er de helt ville. Girer hverandre sikkert opp også. Jeg er redd gutten min blir litt malplassert i klassen fordi han er så rolig. Han klager ofte hjemme over de andre guttene. Det er mye slåssing, skriking og banning. Er dette vanlig? At guttene er helt ville? Jeg hørte av en annen forelder i klassen at nesten alle guttene og foreldre er innkalt til samtaler pga dette. Anonymous poster hash: 1f885...8f9 Uff, det hørtes lite hyggelig ut. Har selv en 7-åring som også er rolig, men i klassen har de et par barn med diagnoser som krever ekstra. I tillegg er det noen gutter som tar mye plass ja. Mitt inntrykk er at de har roet seg i løpet av 2.klasse, forbys klagde også min gutt over mye uro. Han kan fortsett prate om det men ikke på samme måte. Læreren kaller gutten min for stabilisator, så i 1.klasse måtte han ofte sitte med urokråkene. Måtte tilslutt gi beskjed om at det måtte byttes på- på samme måte som resten av klassen gjør. Nå sitter han likevel igjen med en som sitter like mye under pulten som ved siden av den, men han bryr seg ikke om han lenger på de måten. Barna skal ikke måtte tåle så mye uro i klasserommet. Jeg syns ofte elevene som bråker får for mange sjanser og det er syns det ødelegger for de som vil jobbe og lære noe. Samtidig har jeg snakket med han en del for å prøve han teknikker for å ikke bry seg om det. På hjemmebane har jeg oppfordret han til å be hjem de i klassen. Alle av guttene har vært her, og en av verstingene leker han aldri med på skolen da han er hos rektor flere ganger i uken og han ikke vil gjøre det samme som han. Han får heller ikke besøke han hjemme da han ikke eier grenser, MEN han er her flere ganger i uka. Jeg har vært superstreng og han oppfører seg like bra som alle andre. Men de får kun være sammen inne her eller i hagen vår da han både slår og sparker om ingen voksne følger med. Ble mye her som kanskje ikke har med saken å gjøre, men jeg ville snakket med læreren. Ville også sørget for å bli kjent med guttene og foreldrene- alt blir lettere da. Og er er noen som oppfører seg mye dårlig er det viktig få er forhold til de for min erfaring er at det virker preventivt. Og ja- her er nok mye autocorrect feil;-) Anonymous poster hash: 2829f...dfc
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. februar 2014 #5 Skrevet 12. februar 2014 (endret) Klassen til lillebror er delt opp i 3 grupper. De er over 50 stk på 1. trinnet. Det er en nokså rolig klasse. Det er noen få som klarer å ødelegge type julestykke og fremføringer. De er aktive og brultne. Tydelig at foreldrene ikke tar tak i det, uten at jeg grubler veldig videre på hvorfor. På skolen på nabobygda har de en klasse hvor foreldrene selv (i alle fall noen), er veldig klar over at mange av de er litt vell overaktive og finner på en del sprell.. De skulle nok vært delt.. Endret 12. februar 2014 av moota m storesøster&lillebror
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå