Gå til innhold

Er det bare min mann som er slik?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med en prolaps i ryggen og minstemann syk samtidig, i går sa jeg at JEG tenkte hjelp ( han kjørte unga på skole og bhg) før han så dro på jobb.

Jeg trudde han forsto at jeg trenger hjelp hjemme med 1 åringen.

Jeg tar alle sykedager til unga siden jeg er hjemme men når jeg er syk hvem kan hjelpe meg da?

mener ikke mange dagen men 1 dag så jeg kan komme meg litt til hektene og avlastning for 1 åringen.

Eller må vi skrive det ned for mannfolka at vi trenger 1 dag fri?

 

Anonymous poster hash: e8d17...ea8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med en prolaps i ryggen og minstemann syk samtidig, i går sa jeg at JEG tenkte hjelp ( han kjørte unga på skole og bhg) før han så dro på jobb.

Jeg trudde han forsto at jeg trenger hjelp hjemme med 1 åringen.

Jeg tar alle sykedager til unga siden jeg er hjemme men når jeg er syk hvem kan hjelpe meg da?

mener ikke mange dagen men 1 dag så jeg kan komme meg litt til hektene og avlastning for 1 åringen.

Eller må vi skrive det ned for mannfolka at vi trenger 1 dag fri?

 

Anonymous poster hash: e8d17...ea8

barnehage?

 

Anonymous poster hash: ba322...445

Skrevet

Tror eneste måten er å si det akkurat så direkte som mulig:

I dag må du være hjemme, jeg greier ikke å være alene med 1-åringen i dag pga prolapsen!

 

Hvis du har sagt at du trengte hjelp kan mannen fint tro at han har hjulpet ved å ta de andre til bhg og skole.

Ikke alle menn som tar det som kan være åpenbart for andre.



Anonymous poster hash: 97f90...ecd
Skrevet

Han skal begynne i bhg til høsten, men det er ikke det som er saken, saken er at det må kunne gå ann og ta en dag fru for og hjelpe til hjemme når kona er syk ( er skjelden syk bare må når rekken klassa litt her)

Er egen herre med flere som kan jobbe uten han en dag, telefonen er jo på så kan jo ta alle de forde om han er hjemme.

HI

 

Anonymous poster hash: e8d17...ea8

Skrevet

Ett ord; kommunikasjon!

 

Anonymous poster hash: 52011...021

Skrevet

Sliter med en prolaps i ryggen og minstemann syk samtidig, i går sa jeg at JEG tenkte hjelp ( han kjørte unga på skole og bhg) før han så dro på jobb.

Jeg trudde han forsto at jeg trenger hjelp hjemme med 1 åringen.

Jeg tar alle sykedager til unga siden jeg er hjemme men når jeg er syk hvem kan hjelpe meg da?

mener ikke mange dagen men 1 dag så jeg kan komme meg litt til hektene og avlastning for 1 åringen.

Eller må vi skrive det ned for mannfolka at vi trenger 1 dag fri?

 

Anonymous poster hash: e8d17...ea8

.

 

Er nok ikke bare din!! Her sliter jeg med at når han er syk er han så innmari tafatt at han bare må ligge på sofaen og småduppe hele kvelden (for på jobb klarer han å presse seg selv til å gå). Men når jeg er syk, så må jeg fortsatt ordne med ungen, gjøre husarbeid, lage mat osv osv!!! Faen meg så irriterende at noe som burde være meget opplagt, ikke er det.

 

Eneste jeg kan å si er at jeg føler med deg!:)

 

Anonymous poster hash: 76ee2...81e

Skrevet

Du må si det i klartekst. Jeg trenger at du er hjemme og avlaster meg, så du er nødt til å ta fri for barnet sin del i det minste!

 

 

 

Anonymous poster hash: 46479...104

Skrevet

Godt og høre at jeg ikke er aleine ;)

Sa ganske klart i fra i sted så tårene spruta nesten ( når ting går for lang så kommer tårene fra uansett ) så trur han skjønte det men vi får se neste gang .

 

Anonymous poster hash: e8d17...ea8

Skrevet

"I dag er jeg i så dårlig form at du ikke kan gå på jobb, men må være hjemme og gjøre min jobb. Jeg har nok med meg selv." Jeg har lært meg å være veldig tydelig og direkte for det er ikke alltid han ser mine behov før jeg har sagt klart og tydelig hva jeg forventer/trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...