Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Ja, her har vi fått dobbel støtte! Jeg sendte brev i januar for å melde om at gutten vår er begynt i barnehagen. Skrev det med farens navn først og så mitt. Fikk svar om at pappa hadde rett på full kon.støtte fra okt 2013 frem til nå. Far får 25 000 på konto, dette etterbetaling fordi de mener han ikke har fått støtte!! Så ringer jeg til nav og forklarer at det er gjort en feil, at jeg har fått all støtten og ville bare melde om endring. Da får jeg beskjed om å vente på svar i posten og ikke bruke de pengeen for det kunne hende vi måtte tilbake betale. Igår får vi brev på mannens navn om at han fra feb 2014 ikke vil motta mer støtte?! Men altså ingenting om tilbakebet. Så jeg sender en mail idag med mitt navn og persnr og spør om alt er gjor riktig og om det er registrert at min gutt går i barnehage. Svar jeg får er : Ja, din kontantstøttet opphører fra februar..... Herregud dem er så lite flinke på nav. Nå sitter vi med 25 000 kroner mer fordi de har gjort en feil. Anonymous poster hash: ecd93...adc
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Sørg for at all kommunikasjon går skriftlig, så du har bevis på at du har meldt fra. Og bruk for all del ikke pengene! Anonymous poster hash: 1d1ef...f53
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Huff så kjedelig. Plutselig finner de det ut og krever dem tilbake. I desember et år fikk jeg krav om tilbakebetaling av for masse utbetalt overgangsstønad året før side jeg hadde jobbet litt for masse.. Det tar litt tid, men som regel kommer kravet..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 Se det for all del ikke som en gave, og fortsatt å mas på dem. De kommer til å innse det til slutt uansett... Anonymous poster hash: 3665a...5e8
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #5 Skrevet 12. februar 2014 Tenker også det. Skal nå skrive en mail til hvor jeg skal presisere alt så må det være opp til dem å gjøre det riktig! Anonymous poster hash: ecd93...adc
førskolelæreren Skrevet 12. februar 2014 #6 Skrevet 12. februar 2014 De kan kreve pengene tilbake med hvis du har alt skriftelig står du veldig sterkt. Du har kontaktet dem flere ganger og fått det skriftelig i posten. Det står i loven at de ikke kan kreve tilbake pengene om du har brukt dem opp også kommer det ann på hvor gammel saken er når de finner ut av dette..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #7 Skrevet 12. februar 2014 Mitt inntrykk av Nav er at de må ha inn alt med tskje og pinsett. Anonymous poster hash: 4864d...ba5
Mamma_til_2 Skrevet 12. februar 2014 #8 Skrevet 12. februar 2014 Har dere begge søkt om kontantstøtte da? og om barnet begynte i bhg i januar så utbetales kontantstøtten ut den mnd barnet har bhg start.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #9 Skrevet 12. februar 2014 Da hadde jeg brukt pengene på en god ferie Anonymous poster hash: ffd1d...d7b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #10 Skrevet 12. februar 2014 Nei, vi har ikke begge søkt støtte. Men jeg skrev navnet til mannen min først også mitt under, på samme skjema. De som jobber på nav må jo være drit dumme! Anonymous poster hash: ecd93...adc
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #11 Skrevet 12. februar 2014 Nei, vi har ikke begge søkt støtte. Men jeg skrev navnet til mannen min først også mitt under, på samme skjema. De som jobber på nav må jo være drit dumme! Anonymous poster hash: ecd93...adc Jada, for selvsagt har jo alle som jobber på nav behandlet din sak.. Eller?.... Det er mennesker som jobber på nav - mennesker som du og meg.. Det er mennesklig å feile - ergo vil feil skje.. Dette ordnes det nok kjapt opp i, dere vet jo at det er skjedd en feil så det er jo bare å sette til side pengene og følge opp at det tilbakekreves.. Verre er det ikke... Uheldig og kjipt ja - men i en travel hverdag kan selvsagt feil skje i alle yrker... Anonymous poster hash: 771f4...3d3
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #12 Skrevet 12. februar 2014 Nei, vi har ikke begge søkt støtte.Men jeg skrev navnet til mannen min først også mitt under, på samme skjema.De som jobber på nav må jo være drit dumme!Anonymous poster hash: ecd93...adc Jada, for selvsagt har jo alle som jobber på nav behandlet din sak.. Eller?....Det er mennesker som jobber på nav - mennesker som du og meg.. Det er mennesklig å feile - ergo vil feil skje.. Dette ordnes det nok kjapt opp i, dere vet jo at det er skjedd en feil så det er jo bare å sette til side pengene og følge opp at det tilbakekreves.. Verre er det ikke... Uheldig og kjipt ja - men i en travel hverdag kan selvsagt feil skje i alle yrker... Anonymous poster hash: 771f4...3d3 Bare at i NAV skjer det flere feil enn det burde. Og når det skjer, rammer det hardt for mange PERSONER, ikke skjemaer. Anonymous poster hash: b3935...4f0
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #13 Skrevet 12. februar 2014 Nei, vi har ikke begge søkt støtte.Men jeg skrev navnet til mannen min først også mitt under, på samme skjema.De som jobber på nav må jo være drit dumme!Anonymous poster hash: ecd93...adc Jada, for selvsagt har jo alle som jobber på nav behandlet din sak.. Eller?....Det er mennesker som jobber på nav - mennesker som du og meg.. Det er mennesklig å feile - ergo vil feil skje.. Dette ordnes det nok kjapt opp i, dere vet jo at det er skjedd en feil så det er jo bare å sette til side pengene og følge opp at det tilbakekreves.. Verre er det ikke... Uheldig og kjipt ja - men i en travel hverdag kan selvsagt feil skje i alle yrker... Anonymous poster hash: 771f4...3d3 Bare at i NAV skjer det flere feil enn det burde. Og når det skjer, rammer det hardt for mange PERSONER, ikke skjemaer. Anonymous poster hash: b3935...4f0 Og hvordan vet du det?? Hva har du å sammenligne med? Vet du noe om hvor mange personer som jobber i nav, hvor mange vedtak som gjøres hver dag, hvor mye det forventes at hver enkelt skal prestere, hvordan man blir målt, hvor mye stress det kan være på jobb - eller noe om hvor mange som er kjempefornøyde med behandlingen de får? Både helsevesenet vårt og nav er i verdensklasse, bare fordi man hører negative historier fra media så betyr ikke det at det er sånn alle opplever nav.. I de aller, aller fleste tilfellene går alt på skinner og man får penger på konto uten å ane noe om mengden jobb som ligger bak.. Jeg sier slettes ikke at nav ikke gjør feil eller at man ikke kan bli bedre - men hvordan kan du hevde at nav gjør flere feil enn det burde? Med 17 000 ansatte som gjør tusenvis av vedtak hver eneste dag, svarer på 100 000 vis av samtaler hver dag og utbetaler milliarder av kroner årlig - hvor stor feilprosent er ok? Hva ER egentlig feilprosenten og hva skal man sammenligne mot?? Har du noen kilder eller er det bare synsing?? Anonymous poster hash: 771f4...3d3
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #14 Skrevet 12. februar 2014 Nei, vi har ikke begge søkt støtte.Men jeg skrev navnet til mannen min først også mitt under, på samme skjema.De som jobber på nav må jo være drit dumme!Anonymous poster hash: ecd93...adc Jada, for selvsagt har jo alle som jobber på nav behandlet din sak.. Eller?....Det er mennesker som jobber på nav - mennesker som du og meg.. Det er mennesklig å feile - ergo vil feil skje.. Dette ordnes det nok kjapt opp i, dere vet jo at det er skjedd en feil så det er jo bare å sette til side pengene og følge opp at det tilbakekreves.. Verre er det ikke... Uheldig og kjipt ja - men i en travel hverdag kan selvsagt feil skje i alle yrker... Anonymous poster hash: 771f4...3d3 Bare at i NAV skjer det flere feil enn det burde. Og når det skjer, rammer det hardt for mange PERSONER, ikke skjemaer.Anonymous poster hash: b3935...4f0 Og hvordan vet du det?? Hva har du å sammenligne med? Vet du noe om hvor mange personer som jobber i nav, hvor mange vedtak som gjøres hver dag, hvor mye det forventes at hver enkelt skal prestere, hvordan man blir målt, hvor mye stress det kan være på jobb - eller noe om hvor mange som er kjempefornøyde med behandlingen de får? Både helsevesenet vårt og nav er i verdensklasse, bare fordi man hører negative historier fra media så betyr ikke det at det er sånn alle opplever nav.. I de aller, aller fleste tilfellene går alt på skinner og man får penger på konto uten å ane noe om mengden jobb som ligger bak.. Jeg sier slettes ikke at nav ikke gjør feil eller at man ikke kan bli bedre - men hvordan kan du hevde at nav gjør flere feil enn det burde? Med 17 000 ansatte som gjør tusenvis av vedtak hver eneste dag, svarer på 100 000 vis av samtaler hver dag og utbetaler milliarder av kroner årlig - hvor stor feilprosent er ok? Hva ER egentlig feilprosenten og hva skal man sammenligne mot?? Har du noen kilder eller er det bare synsing?? Anonymous poster hash: 771f4...3d3 Hvis de ikke ringer meg mer eller nevner noe skal jeg bruke de pengene med jævla god samvittighet! Det er ikke MIN feil at de har en "travel" hverdag - det har faktisk jeg også og mer enn nok å gjøre enn å mase på dem! Og jeg stiller veldig sterkt i denne saken, nå vurderer jeg egentlig å beholde dem og få en som kan lover og tregler til å se på dette. De kan ikke kreve at vi skal passe på pengene deres... Tipper du jobber i NAV? Hhehehe Anonymous poster hash: ecd93...adc
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #15 Skrevet 12. februar 2014 Nei, vi har ikke begge søkt støtte.Men jeg skrev navnet til mannen min først også mitt under, på samme skjema.De som jobber på nav må jo være drit dumme!Anonymous poster hash: ecd93...adc Jada, for selvsagt har jo alle som jobber på nav behandlet din sak.. Eller?....Det er mennesker som jobber på nav - mennesker som du og meg.. Det er mennesklig å feile - ergo vil feil skje.. Dette ordnes det nok kjapt opp i, dere vet jo at det er skjedd en feil så det er jo bare å sette til side pengene og følge opp at det tilbakekreves.. Verre er det ikke... Uheldig og kjipt ja - men i en travel hverdag kan selvsagt feil skje i alle yrker... Anonymous poster hash: 771f4...3d3 Bare at i NAV skjer det flere feil enn det burde. Og når det skjer, rammer det hardt for mange PERSONER, ikke skjemaer.Anonymous poster hash: b3935...4f0 Og hvordan vet du det?? Hva har du å sammenligne med? Vet du noe om hvor mange personer som jobber i nav, hvor mange vedtak som gjøres hver dag, hvor mye det forventes at hver enkelt skal prestere, hvordan man blir målt, hvor mye stress det kan være på jobb - eller noe om hvor mange som er kjempefornøyde med behandlingen de får? Både helsevesenet vårt og nav er i verdensklasse, bare fordi man hører negative historier fra media så betyr ikke det at det er sånn alle opplever nav.. I de aller, aller fleste tilfellene går alt på skinner og man får penger på konto uten å ane noe om mengden jobb som ligger bak.. Jeg sier slettes ikke at nav ikke gjør feil eller at man ikke kan bli bedre - men hvordan kan du hevde at nav gjør flere feil enn det burde? Med 17 000 ansatte som gjør tusenvis av vedtak hver eneste dag, svarer på 100 000 vis av samtaler hver dag og utbetaler milliarder av kroner årlig - hvor stor feilprosent er ok? Hva ER egentlig feilprosenten og hva skal man sammenligne mot?? Har du noen kilder eller er det bare synsing?? Anonymous poster hash: 771f4...3d3 Hvis de ikke ringer meg mer eller nevner noe skal jeg bruke de pengene med jævla god samvittighet! Det er ikke MIN feil at de har en "travel" hverdag - det har faktisk jeg også og mer enn nok å gjøre enn å mase på dem! Og jeg stiller veldig sterkt i denne saken, nå vurderer jeg egentlig å beholde dem og få en som kan lover og tregler til å se på dette. De kan ikke kreve at vi skal passe på pengene deres... Tipper du jobber i NAV? Hhehehe Anonymous poster hash: ecd93...adc Jobber ikke i nav men har mye med dem å gjøre (er selv syk og følges opp av nav samt har flere venninner som jobber i nav).. Er bare litt kritisk til alt som slenges ut om "fæle nav" - har selv bakgrunn fra helsevesenet og der er det jo stadig folk som hevder "feilbehandling" uten å ha forståelse for at medisin er ingen eksakt vitenskap og noen ganger er det vanskelig å finne ut av hva som feiler en... Sånn er det med nav også - det som høres enkelt ut for meg og deg er slettes ikke så enkelt når man får vite mer om lovverket som ligger bak, rutiner, krav etc... Mine venninner springer ræva av seg i nav og selv om de elsker jobben sier ihvertfall en av dem at hun vurderer å slutte pga store krav om å være effektiv og et regelverk som det er vanskelig å forsvare overfor brukere som overhodet ikke har forståelse for at det ikke er nav som bestemmer nevnte regelverk.. De sliter også med eldgamle og dårlige datastystemer som ikke snakker sammen og ikke akkurat gjør jobben særlig enkel.... Du har forøvrig lite å tjene på å beholde pengene og bruke dem, nav og staten generelt er strenge på å kreve inn feilutbetalte penger og ihvertfall når det gjelder en såpass stor sum... At det er nav som har gjort feilen hjelper lite så lenge det er åpenbart at det er en feilutbetaling som du burde (og har) skjønt må tilbakebetales.. Anonymous poster hash: 771f4...3d3
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #16 Skrevet 12. februar 2014 Det står i loven at de ikke kan kreve tilbake pengene om du har brukt dem opp også kommer det ann på hvor gammel saken er når de finner ut av dette.. Dette ville jeg ikke stolt på. Tvert i mot så har staten en lang foreldelsesfrist, tre år og i enkelte tilfeller lengre, på å kreve tilbake feilutbetalinger. Du kan heller ikke hevde å ha vært i god tro om du bruker opp pengene, for du vet jo, og har også meldt fra om at du har mottatt noe du ikke skulle ha. Anonymous poster hash: fe589...9de
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #17 Skrevet 12. februar 2014 Nei, vi har ikke begge søkt støtte.Men jeg skrev navnet til mannen min først også mitt under, på samme skjema.De som jobber på nav må jo være drit dumme!Anonymous poster hash: ecd93...adc Jada, for selvsagt har jo alle som jobber på nav behandlet din sak.. Eller?....Det er mennesker som jobber på nav - mennesker som du og meg.. Det er mennesklig å feile - ergo vil feil skje.. Dette ordnes det nok kjapt opp i, dere vet jo at det er skjedd en feil så det er jo bare å sette til side pengene og følge opp at det tilbakekreves.. Verre er det ikke... Uheldig og kjipt ja - men i en travel hverdag kan selvsagt feil skje i alle yrker... Anonymous poster hash: 771f4...3d3 Bare at i NAV skjer det flere feil enn det burde. Og når det skjer, rammer det hardt for mange PERSONER, ikke skjemaer. Anonymous poster hash: b3935...4f0 Og hvordan vet du det?? Hva har du å sammenligne med? Vet du noe om hvor mange personer som jobber i nav, hvor mange vedtak som gjøres hver dag, hvor mye det forventes at hver enkelt skal prestere, hvordan man blir målt, hvor mye stress det kan være på jobb - eller noe om hvor mange som er kjempefornøyde med behandlingen de får? Både helsevesenet vårt og nav er i verdensklasse, bare fordi man hører negative historier fra media så betyr ikke det at det er sånn alle opplever nav.. I de aller, aller fleste tilfellene går alt på skinner og man får penger på konto uten å ane noe om mengden jobb som ligger bak.. Jeg sier slettes ikke at nav ikke gjør feil eller at man ikke kan bli bedre - men hvordan kan du hevde at nav gjør flere feil enn det burde? Med 17 000 ansatte som gjør tusenvis av vedtak hver eneste dag, svarer på 100 000 vis av samtaler hver dag og utbetaler milliarder av kroner årlig - hvor stor feilprosent er ok? Hva ER egentlig feilprosenten og hva skal man sammenligne mot?? Har du noen kilder eller er det bare synsing?? Anonymous poster hash: 771f4...3d3 Jeg har både privat og gjennom jobb kun positivt å si om NAV. Som du sier så er det mennesker som jobber der også, og de har utrolig mange klienter hver dag. Men uansett så kan man ikke i en slik organisasjon tolerere feilprosent i det hele tatt, da virkningene av disse feilprosentene berører mennesker og faktisk kan få alvorlige følger. Anonymous poster hash: b71c7...de1
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #18 Skrevet 12. februar 2014 Nei, vi har ikke begge søkt støtte.Men jeg skrev navnet til mannen min først også mitt under, på samme skjema.De som jobber på nav må jo være drit dumme!Anonymous poster hash: ecd93...adc Jada, for selvsagt har jo alle som jobber på nav behandlet din sak.. Eller?....Det er mennesker som jobber på nav - mennesker som du og meg.. Det er mennesklig å feile - ergo vil feil skje.. Dette ordnes det nok kjapt opp i, dere vet jo at det er skjedd en feil så det er jo bare å sette til side pengene og følge opp at det tilbakekreves.. Verre er det ikke... Uheldig og kjipt ja - men i en travel hverdag kan selvsagt feil skje i alle yrker... Anonymous poster hash: 771f4...3d3 Bare at i NAV skjer det flere feil enn det burde. Og når det skjer, rammer det hardt for mange PERSONER, ikke skjemaer.Anonymous poster hash: b3935...4f0 Og hvordan vet du det?? Hva har du å sammenligne med? Vet du noe om hvor mange personer som jobber i nav, hvor mange vedtak som gjøres hver dag, hvor mye det forventes at hver enkelt skal prestere, hvordan man blir målt, hvor mye stress det kan være på jobb - eller noe om hvor mange som er kjempefornøyde med behandlingen de får? Både helsevesenet vårt og nav er i verdensklasse, bare fordi man hører negative historier fra media så betyr ikke det at det er sånn alle opplever nav.. I de aller, aller fleste tilfellene går alt på skinner og man får penger på konto uten å ane noe om mengden jobb som ligger bak.. Jeg sier slettes ikke at nav ikke gjør feil eller at man ikke kan bli bedre - men hvordan kan du hevde at nav gjør flere feil enn det burde? Med 17 000 ansatte som gjør tusenvis av vedtak hver eneste dag, svarer på 100 000 vis av samtaler hver dag og utbetaler milliarder av kroner årlig - hvor stor feilprosent er ok? Hva ER egentlig feilprosenten og hva skal man sammenligne mot?? Har du noen kilder eller er det bare synsing?? Anonymous poster hash: 771f4...3d3 Hvis de ikke ringer meg mer eller nevner noe skal jeg bruke de pengene med jævla god samvittighet! Det er ikke MIN feil at de har en "travel" hverdag - det har faktisk jeg også og mer enn nok å gjøre enn å mase på dem! Og jeg stiller veldig sterkt i denne saken, nå vurderer jeg egentlig å beholde dem og få en som kan lover og tregler til å se på dette. De kan ikke kreve at vi skal passe på pengene deres... Tipper du jobber i NAV? Hhehehe Anonymous poster hash: ecd93...adc Du stiller ikke sterkt i denne saken i det hele tatt - hvor har du det i fra? Pga at du har ringt og sendt mail noen ganger?. Har det skjedd en feilutbetaling så har det skjedd en feilutbetaling, og du må GARANTERT betale det tilbake. Men for all del, vil du bruke disse pengene som ikke er dine (og noe du vet) så gjør endelig det. Det blir verst for deg den dagen brevet fra NAV om innkreving av for mye utbetalt kommer i postkassen din. Og hvilket arbeid legger du ned i å "passe på" pengene deres? Det er det vel banken din som gjør, ikke du. Det må være den mest flåsete og idiotiske kommentaren jeg har lest her inne denne uka. Prøver du å forsvare/rettferdiggjøre at du vil bruke penger som ikke er dine? Anonymous poster hash: b71c7...de1
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #19 Skrevet 12. februar 2014 Nei, vi har ikke begge søkt støtte.Men jeg skrev navnet til mannen min først også mitt under, på samme skjema.De som jobber på nav må jo være drit dumme!Anonymous poster hash: ecd93...adc Jada, for selvsagt har jo alle som jobber på nav behandlet din sak.. Eller?....Det er mennesker som jobber på nav - mennesker som du og meg.. Det er mennesklig å feile - ergo vil feil skje.. Dette ordnes det nok kjapt opp i, dere vet jo at det er skjedd en feil så det er jo bare å sette til side pengene og følge opp at det tilbakekreves.. Verre er det ikke... Uheldig og kjipt ja - men i en travel hverdag kan selvsagt feil skje i alle yrker... Anonymous poster hash: 771f4...3d3 Bare at i NAV skjer det flere feil enn det burde. Og når det skjer, rammer det hardt for mange PERSONER, ikke skjemaer. Anonymous poster hash: b3935...4f0 Og hvordan vet du det?? Hva har du å sammenligne med? Vet du noe om hvor mange personer som jobber i nav, hvor mange vedtak som gjøres hver dag, hvor mye det forventes at hver enkelt skal prestere, hvordan man blir målt, hvor mye stress det kan være på jobb - eller noe om hvor mange som er kjempefornøyde med behandlingen de får? Både helsevesenet vårt og nav er i verdensklasse, bare fordi man hører negative historier fra media så betyr ikke det at det er sånn alle opplever nav.. I de aller, aller fleste tilfellene går alt på skinner og man får penger på konto uten å ane noe om mengden jobb som ligger bak.. Jeg sier slettes ikke at nav ikke gjør feil eller at man ikke kan bli bedre - men hvordan kan du hevde at nav gjør flere feil enn det burde? Med 17 000 ansatte som gjør tusenvis av vedtak hver eneste dag, svarer på 100 000 vis av samtaler hver dag og utbetaler milliarder av kroner årlig - hvor stor feilprosent er ok? Hva ER egentlig feilprosenten og hva skal man sammenligne mot?? Har du noen kilder eller er det bare synsing?? Anonymous poster hash: 771f4...3d3 Jeg har både privat og gjennom jobb kun positivt å si om NAV. Som du sier så er det mennesker som jobber der også, og de har utrolig mange klienter hver dag. Men uansett så kan man ikke i en slik organisasjon tolerere feilprosent i det hele tatt, da virkningene av disse feilprosentene berører mennesker og faktisk kan få alvorlige følger. Anonymous poster hash: b71c7...de1 Det er mennesker som lager lovene, tolker lovene, lager rutinene, skriver vedtakene og sender dem ut. Mennesker er IKKE ufeilbarlige, de kan tolke feil, lese feil, skrive feil, vurdere feil og blir stresset og sliten når de er presset (og hvem kan vel hevde at nav ansatte ikke er under press?) som igjen fører til feil.. Så lenge det er mennesker involvert er det en utopi å tro at man noensinne vil kunne få en nulltoleranse for feil.. Det er rett og slett ikke mulig å sikre at alle avgjørelser er 100% korrekte i 100% av tilfellene.. Det betyr ikke at man ikke skal jobbe for å være best mulig og sikre gode rutiner og gode tolkninger av lovverk - men feil vil skje okke som..... Anonymous poster hash: 771f4...3d3
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #20 Skrevet 12. februar 2014 Du har fått beskjed om at du ikke må bruke pengene da du kan måtte betale dem tilbake. Det tar bare litt tid før det blir ordnet. Hvis pengene har vært brukt uten at du forsto at du hadde fått for mye kunne det bli vansklig for NAV å få drevet dem inn, selv om du hadde plikt på deg til å betale tilbake. Men her er det veldig tydelig at du har forstått at det var en feil. Anonymous poster hash: ab279...4df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå