Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Jeg har vasket dunposen etter storesøster som jeg tenkte å gjøre klar til lillegullet som kommer om ca to uker... Det står inni posen at den kan vaskes på 40 grader, noe jeg også gjorde. La den deretter i tørketrommelen i tre timer med to tørkeballer. PADDEFLAT!!! Prøvde å vaske den en gang til for så å starte trommlingen på nytt. Denne gangen tok jeg vaske/tørkeballene også i vaskemaskinen. Posen har etter siste vask vært i trommelen i 9 timer med to vaske/tørkeballer. Fortsatt nesten like flat. Nå har jeg i et siste desperat forsøk vært å kjøpt flere tørkeballer. Nå ligger den i trommelen i nye tre timer med seks tørkeballer. Finnes det noen måte å "redde" posen på eller er det bare å innse at den er ødelagt? Alle tips mottas med takk! Utrolig kjedelig å kjøpe ny pose til ca 2000 kr da man egentlig hadde en som var like fin! Posen er kjøpt for snart tre år siden, så hjelper dessverre ikke å klage til butikken nå:-( Anonymous poster hash: 972e2...893
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Hva med og ta den ut av trommelen og riste det skikkelig før du tørker den videre. Kanskje gjennta det etter litt trommling igjen? Evt banke den med noe Anonymous poster hash: 765ee...453
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Kjøp ny!!! Anonymous poster hash: dbc3a...f48
HvittHus Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 Jeg ville tatt den ut for tørking i friluft. Så manuelt dratt fjærene fra hverandre, før den hadde fått noen timer i tørketrommel igjen. Mest sannsynlig er den ferdig, jakken min ble iallefall aldri seg selv igjen, men det er verdt et forsøk.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #5 Skrevet 12. februar 2014 Holder meg unna trommel jeg. lar den lufttørke for så å riste den godt tilslutt. Anonymous poster hash: 90879...079
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #6 Skrevet 12. februar 2014 Jeg bruker tennisballer, og minst 4 stk. Anonymous poster hash: f559f...452
Gjest MMJ Skrevet 12. februar 2014 #7 Skrevet 12. februar 2014 Jeg bruker tenninsballer, 4 stykker her og + en sandal i tørketrommelen. Det pleier gjøre susen. JA! Så har jeg den på det minste nivået på sentrifugeringen.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #8 Skrevet 12. februar 2014 Jeg bruker bare 2 tennisballer, i både vaskemaskin og tørketrommel, og har aldri noe problem med at dunen ikke fluffer seg. Har både dyne og vognpose i dun. Vasker begge relativt ofte, det er endel bleielekkasjer her i hus.Kan virke som du må kjøpe ny. Anonymous poster hash: 09f81...111
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #9 Skrevet 12. februar 2014 Jeg bruker bare 2 tennisballer, i både vaskemaskin og tørketrommel, og har aldri noe problem med at dunen ikke fluffer seg. Har både dyne og vognpose i dun. Vasker begge relativt ofte, det er endel bleielekkasjer her i hus. Kan virke som du må kjøpe ny. Anonymous poster hash: 09f81...111 Og som hun over skriver; minste nivået på sentrifugeringen. Pleier faktisk oftest å skru sentrifugeringen helt av, med mindre det haster litt med å få det vasket og tørket (bruker mye lengre tid på å tørke, logisk nok, når det ikke er sentrifugert). Anonymous poster hash: 09f81...111
Gjest Julia1984 Skrevet 12. februar 2014 #10 Skrevet 12. februar 2014 Finnes mange tilbud på dunposer nå. Jeg ville kjøpt ny!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #11 Skrevet 12. februar 2014 Det går sikkert an å redde den. Jeg pleier ikke å ha varme på tørketrommelen når jeg tørker den, da får jeg ofte samme resultat som deg. Tror det har med at trommelen min er så diger. Den gamle trommelen var mye mindre og der ble den seg selv på vanlig tørkeprogram. Nå pleier jeg å bruke programmet "lufting". Tror det blåses luft inn i trommelen. Da blir den som ny. Anonymous poster hash: 24d24...a58
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #12 Skrevet 12. februar 2014 HI her: Hadde den ute å lufttørket den natta over før jeg nå la den inn igjen med flere tørkeballer. Mannen ristet den så hardt og godt han kunne før vi nå startet siste trommlingen. Jeg har 9 kg trommel så kanskje at den er så stor spiller inn da? Hvordan klarer dere å dele duna manuelt? Spretter dere opp posen og tar ut fyllet? Anonymous poster hash: 972e2...893
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #13 Skrevet 12. februar 2014 HI her: Hadde den ute å lufttørket den natta over før jeg nå la den inn igjen med flere tørkeballer. Mannen ristet den så hardt og godt han kunne før vi nå startet siste trommlingen. Jeg har 9 kg trommel så kanskje at den er så stor spiller inn da? Hvordan klarer dere å dele duna manuelt? Spretter dere opp posen og tar ut fyllet? Anonymous poster hash: 972e2...893 Vi har 11 kg, så tror neppe det spiller noen trille. Har derimot eget dunprogram. Usikker på hva det gjør annerledes, men det funker i hvert fall. Anonymous poster hash: 09f81...111
annesmil Skrevet 12. februar 2014 #14 Skrevet 12. februar 2014 Du må nok kjøpe ny, om du får puffa den litt opp igjen vil den mest sannsynlig ikke isolere like bra om den er ganske flat... Jeg bor i Oslo og på Kalbakken har Barnashus outlet butikk, der kjøpe jeg nettopp ny vognpose til 299,- den var satt ned fra 1099,- : ) De hadde mange poser som var utrolig billige, så om du ikke bor for langt borte er det verdt turen. De hadde masse annet til veldig nedsatt pris, alt er minst på 50% tilbud, mange ting mye mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå