Gå til innhold

Middagstips ønskes. Er så matlei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymous poster hash: 04000...fe3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha pølser i lompe i dag.

Jeg er alene med barna, så orker ikke styre så mye med matlaging. Men det var kanskje ikke slike tips du var ute etter... ;-)

Skrevet

hva med å prøve noe litt nytt, som vegetarretter? Da får du iallefall en helt annen smak på middagen om du er middagslei? :-)

Ellers er favoritten her i huset nå å lage lefser (kjempelett, kjevler ut deigen og steiker i panna uten fett i noen min.)

Disse serverer vi med alt vi skulle ha tilgjengelig - som settes fram i skåler: guacamole, salat, bønner, vårløk, paprika, mais, kikerter, rester fra dagen før - you name it. Barnas favoritt.

Skrevet

Jeg er alene med barna, så orker ikke styre så mye med matlaging. Men det var kanskje ikke slike tips du var ute etter... ;-)

Da jeg var liten hadde vi pølse i lompe og brød hvis pappa ikke var hjemme. Og noen ganger ordnet vi piknik på stua. Teppe på gulvet, puter og sitte på, kasserolle med pølser på underlag og tilbehør :-) veldig koselig og Husker det den dag idag:-)

Anonymous poster hash: ef306...656

Skrevet

Gratinert blomkål bacon og hvitløks bagetter

Skrevet

Kremet pasta med svinestrimler og pepperoni lagde vi igår. Oppskriften ligger på matprat :)

Anonymous poster hash: 2df4f...c39
Skrevet

Da jeg var liten hadde vi pølse i lompe og brød hvis pappa ikke var hjemme. Og noen ganger ordnet vi piknik på stua. Teppe på gulvet, puter og sitte på, kasserolle med pølser på underlag og tilbehør :-) veldig koselig og Husker det den dag idag:-)

Anonymous poster hash: ef306...656

Åh, så herlig!! Tror jammen vi skal ha piknik på stuegulvet i dag. Kose oss skikkelig!! :-)

Takk for tips! :-)

Skrevet

Kan ramse opp noe av det vi har hatt til middag de siste dagene: 

-Stekt seifilet med potet, bacon, grønnsaksblanding og flatbrød. DIGG, og vi ble mette ;)

- Grilla kylling, hel. Basmatiris og salat til. 

- Pannekaker med blåbær

- Kyllingwok/laksewok med  sweet chili saus og villris

- Fiskekaker med grønnsaksblanding og potet. Lettkokt makaroni til jenta. 

- Biff med salat til, + fløtepoteter ( og da kjøper vi fredagstilbudet på Kiwi). Men dette er voksenmat, ikke for ungen. 

Idag lager jeg hjemmelagde hamburgere. 

Anonymous poster hash: 86a68...50f
Skrevet

Takk, mange fine tips. :)

Anonymous poster hash: 04000...fe3
Skrevet

Trines matblogg har mange gode oppskrifter, men har gjerne litt fancy ingredienser ;) Fisk med asparges, bacon, pinjekjerner og ulike typer mos (potet m/jordskokk/persillerot/pastinakk) er en slager her, iallefall!

Anonymous poster hash: c2710...5d3
Skrevet

Hadde pasta carbonara med torsk og bacon fra godfisk.no. Ble veldig populært og enkelt å lage:) brukte fullkornsspagetti da vi ikke hadde taglitelli.

Anonymous poster hash: 3172c...a67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...