Gå til innhold

Gutt med ADHD, trenger råd og tips!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en lillebror med ADHD, svak form for autisme og ticks.

Han er 12 år nå å sliter veldig. Han har mye raserianfall når han får begrensninger eller blir snakket til. Sliter med konsentrasjonen på skolen så har hjelpelærer og sliter veldig med venner. Er i perioder med noen ellers alene og han trenger andre enn sine familiemedlemmer til å være med. Gikk på ritalin før,men dette fungerte ikke så bra, byttet til noe som jeg ikke husker hva heter. Denne fungerte i begynnelsen på aggresjonen, men han fikk enorm spiselyst og klarer ikke å slutte. Så han har lagt på seg nesten 12 KG så dette starter også å bli et problem! Ene øyblikket så blir ha rasende, ødelegger ting eller slå.. andre øyblikket blir han totalt knust for det han har gjort. Dette legger en stor belastning på oss, men vi elsker gutten vår så mye og gjør hva som helst for at han skal ha det bedre. 

Foreldrene våre er ressurssterke og har såtte livet på vent for vår kjære lillebror. 

Vi har fått hjelp fra kommunen med PPT og nå er barneverne til for å hjelpe oss. 

Beklager litt rotete innlegg, men jeg lurer på om der er noen andre der ute som har litt samme problem som oss? Som kan komme med tips eller erfaringer som fungerer for dere?

Tusen takk på forhånd! 

Anonymous poster hash: 2f160...ff3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få tatt tester for å sjekke om han ikke tåler proteinene i gluten og kasein. Svært mange av de som sliter slik din bror gjør tåler ikke disse proteinene, og når kroppen ikke greier å bryte ned disse proteinene dannes det opioide peptider, som er morfinlignende stoffer. Dvs, de som ikke tåler dette blir ruset når de spiser noe de ikke tåler (trenger ikke ha annet enn adferdsproblemer), og de vil også få abstinenser når rusen begynner å falle.

Lab1 har gode tester for dette, så sjekk ut siden deres. Gå på analysemenyen og sjekk ut nevropsykiatri.

Hvis dere skal sette ham på et riktig kosthold så må dere være 100 % konsekvent! Noen av disse barna reagerer på selv ørsmå mengder av det de ikke tåler, og hvis man ikke da er 100 % konsekvent så vil man ikke få riktig resultat.

Jeg har sett flere fått et helt nytt liv etter å ha lagt om kostholdet på denne måten også en gutt i familien.

Om dere ikke har prøvd dette og vært 100 % konsekvente, da anbefaler jeg dere å sjekke det ut. Et kosthold uten for mye karbohydrater vil også gjøre at han vokser seg inn i vekten sin, at vekten normaliserer seg.

Anonymous poster hash: 8b142...e0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...