Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Jeg har skrevet for noen uker siden om babyen min som ikke går opp i vekten som forventet. Siden da har jeg veid han hver eneste uke for å følge selv med. Helsesøsteren (den gangen) sa bare at jeg skulle amme mer (oftere) og gi han fast føde. Det gjør jeg, men han vil ikke ha mer (verken pupp, mat eller flaske, som jeg har prøvd flere ganger). De første ukene etter den timen gikk han litt opp i vekten. Så jeg var ikke så bekymret før neste kontrollen. Men denne uken har han ikke vært så sulten og drakk veldig lite, selv om jeg prøver og prøver hele tiden å gi han både pupp og mat. I dag var vi gjennom på hs bare for å veie han og han gikk ned i vekten (litt over 100g). Jeg vet ikke om det er normalt og er VELDIG bekymret. Vi har ikke time før den 20. Prøvde å få en time før, men de hadde ikke. Anonymous poster hash: 47bb0...7f8
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Jeg har skrevet for noen uker siden om babyen min som ikke går opp i vekten som forventet. Siden da har jeg veid han hver eneste uke for å følge selv med. Helsesøsteren (den gangen) sa bare at jeg skulle amme mer (oftere) og gi han fast føde. Det gjør jeg, men han vil ikke ha mer (verken pupp, mat eller flaske, som jeg har prøvd flere ganger). De første ukene etter den timen gikk han litt opp i vekten. Så jeg var ikke så bekymret før neste kontrollen. Men denne uken har han ikke vært så sulten og drakk veldig lite, selv om jeg prøver og prøver hele tiden å gi han både pupp og mat. I dag var vi gjennom på hs bare for å veie han og han gikk ned i vekten (litt over 100g). Jeg vet ikke om det er normalt og er VELDIG bekymret. Vi har ikke time før den 20. Prøvde å få en time før, men de hadde ikke. Anonymous poster hash: 47bb0...7f8 Glemte å nevne at han er 4 måneder (blir 5 om en uke). Anonymous poster hash: 47bb0...7f8
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Gulper han mye? Jeg ville evt prøvd infamil (?) om han gjør det, for at han skal i allefall holde på det han spiser, men selvfølgelig i samråd med helsesøster Ellers kan du årøve å gi ham mat oftere, men mindre mengder? Hva sier helsesøster, er hun bekymret? Anonymous poster hash: 675fb...a3e
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 Gulper han mye? Jeg ville evt prøvd infamil (?) om han gjør det, for at han skal i allefall holde på det han spiser, men selvfølgelig i samråd med helsesøster Ellers kan du årøve å gi ham mat oftere, men mindre mengder? Hva sier helsesøster, er hun bekymret? Anonymous poster hash: 675fb...a3e Han gjorde det før, men nå gulper han ikke noe særlig. Jeg prøver å amme han så ofte som mulig, siden han drikker bare litt her og litt der. Han virker ikke interessert å prøver å komme seg opp nesten med engang jeg legger han ned. Har vært hos manuellterapeut. Alt var bra. Helsesøsteren var litt bekymret. Men hun vet ikke enda at det er ikke så lett som hun trodde. Hun sa den gangen at jeg skulle bare amme oftere. Men det går ikke. Han vil ikke ha. Og denne uken har det faktisk blitt verre. Anonymous poster hash: 47bb0...7f8
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #5 Skrevet 12. februar 2014 100g er ikke så mye. Det kan ble forskjellen på når han spiste sist og/eller når han bæsjet eller tisset før veiing. Men at han ikke er interessert i mat er jo et dårlig tegn. Er han syk? Anonymous poster hash: 249d0...4cc
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #6 Skrevet 12. februar 2014 Jeg synes du bør få en øyeblikkelig time. Ungen kan være syk. Anonymous poster hash: 633d8...3a8
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #7 Skrevet 12. februar 2014 Han virker ellers i god form. Han smiler og "prater", er våken... Men jeg er bare bekymret siden han MÅ opp i vekten og så begynner han å gå ned. Anonymous poster hash: 47bb0...7f8
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #8 Skrevet 12. februar 2014 Hvor ofte gir du han mat da? Om du tilbyr puppen hver halvtime så kan jeg forstå at han ikke vil ha mat og bare småspiser. Han blir jo ikke ordentlig sulten.. Ville nok gitt mat når han var sulten (hver tredje time) slik at han fikk opp en appetitt. Jeg har slitt med en småspist gutt, og når han gikk ned i vekt, så hadde vi faste måltider, og holdt oss til det, endte med at han spiste mer til hvert måltid, og var mer fornøyd.. Du merker fort om ungen er slapp og dårlig pga lite matinntak. Anonymous poster hash: fcbca...dca
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #9 Skrevet 12. februar 2014 Jeg prøver å amme han så ofte som mulig, siden han drikker bare litt her og litt der. Han virker ikke interessert å prøver å komme seg opp nesten med engang jeg legger han ned. Har vært hos manuellterapeut. Alt var bra. Anonymous poster hash: 47bb0...7f8 Sånn gjorde min også på den alderen, han hadde rett og slett ikke tid. Hvis det skjedde noe rundt ham, så måtte han få det med seg. Hvor ammer du? Jeg kunne bare amme på et kjent rom uten noen andre til stede og med dempet belysning. Ble som regel på soverommet, da ble han rolig nok. Ellers funket det å pumpe og gi flaske hvis vi ikke hadde mulighet til å være alene, for da kunne han se rundt seg samtidig og var mer tålmodig. Også gikk det jo litt fortere da. Anonymous poster hash: 49fa6...879
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #10 Skrevet 12. februar 2014 Hvor ofte gir du han mat da? Om du tilbyr puppen hver halvtime så kan jeg forstå at han ikke vil ha mat og bare småspiser. Han blir jo ikke ordentlig sulten.. Ville nok gitt mat når han var sulten (hver tredje time) slik at han fikk opp en appetitt. Jeg har slitt med en småspist gutt, og når han gikk ned i vekt, så hadde vi faste måltider, og holdt oss til det, endte med at han spiste mer til hvert måltid, og var mer fornøyd.. Du merker fort om ungen er slapp og dårlig pga lite matinntak. Anonymous poster hash: fcbca...dca Det varierer hvor ofte jeg ammer han... Som regel prøver jeg å gå etter hans signaler...det blir hver 1 eller 2 timer. I dag drakk han sist kl 10 (ikke mye). Prøvde å gi han nå, men han bare tuller (biter meg) og drikker ikke engang når jeg får utdrivningsrefleks...det blir bare tull. Anonymous poster hash: 47bb0...7f8
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #11 Skrevet 12. februar 2014 Jeg prøver å amme han så ofte som mulig, siden han drikker bare litt her og litt der. Han virker ikke interessert å prøver å komme seg opp nesten med engang jeg legger han ned. Har vært hos manuellterapeut. Alt var bra. Anonymous poster hash: 47bb0...7f8 Sånn gjorde min også på den alderen, han hadde rett og slett ikke tid. Hvis det skjedde noe rundt ham, så måtte han få det med seg. Hvor ammer du? Jeg kunne bare amme på et kjent rom uten noen andre til stede og med dempet belysning. Ble som regel på soverommet, da ble han rolig nok. Ellers funket det å pumpe og gi flaske hvis vi ikke hadde mulighet til å være alene, for da kunne han se rundt seg samtidig og var mer tålmodig. Også gikk det jo litt fortere da. Anonymous poster hash: 49fa6...879 høres litt ut som min ja...han vil følge med. Han drikker best når han er veldig trøtt. Prøver å amme han i rolige omgivelser, men hjelper ikke mye. Anonymous poster hash: 47bb0...7f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå