Gå til innhold

hva tjener en kokk? kjekk jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil vite alt :)

Anonymous poster hash: 1b3a0...8ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste jeg kjenner har byttet jobb når de har fått barn, for en veldig veldig stor andel av kokkene jobber jo i restaurantbransjen og det betyr ganske ukurante arbeidstider....

Kjenner 3 stykker som er utdannet kokk, to av dem har helt byttet beite og tredje jobber på båt så han er ute i to uker om gangen.

Anonymous poster hash: 5bb04...34a
Skrevet

Høres jo ikke så lovende ut :(

Hi

Skrevet

Det kommer helt an på hvaslags kokk og hvor man jobber.

Restaurantbransjen er beintøff, og man må jobbe myyyye for å tjene noe særlig. Ugunstige arbeidstider også.

Mannen min skiftet fra restaurant til kantine, nå er han kantinesjef, og der er det normale arbeidstider og helt ok lønn. Ikke veldig god lønn, men normal. Han styrer seg selv, så lenge jobben blir gjort og de som jobber der får mat, kan han gjøre som han vil ellers. 

Nå mens ungene er små har han valgt å jobbe fra 5.30-13, slik at ungene kan hentes i bhg tidlig, feks. 

Skrevet

Tusen takk for svar

Jeg er alene med to - så ser for meg at jeg må vente til de blir stor

Hehe sånn ca 18 år hehe

Hi

Skrevet

Som kokk funker nok jobb innen kantine eller storkjøkken (sykehjem feks) best om man har familie eller vil ha et liv utenom jobben. Lønna er vel sånn passe midt på treet i slike stillinger. Innen restaurant kan man klatre og tjene mer, men der er det til gjengjeld høyt tempo, ukurrante arbeidstider og jeg har til gode å høre om restaurantkokker som ikke sliter seg ut i forholdsvis ung alder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...