Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Fikk dere mindre boliglån pga.studielån eller så de forbi det? Går det an å legge studielånet inn i boliglånet Anonymous poster hash: fb7ca...c12
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 De spurte ikke om det, så jeg antar det ikke ble tatt med i beregningen. Det går an å legge studielånet inn i boliglånet, men det er dumt. Så lenge lånet er hos Lånekassen har du gjeldsforsikring og diverse utsettelsesmuligheter innbakt, samt antagelig lavere rente. Anonymous poster hash: 79732...f26
PrinsesseHengepupp Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Studielån stiller i en egen klasse, det trekker ikke like mye ned som billån eller forbrukslån, men regnes inn i totalen. Men det er mildt sagt idiotisk å bake det inn i boliglånet, for studielånet er for det første et personlig lån, det slettes ved død, man har gode ordninger ved sykdom/uførhet, man kan få betalingsutsettelse og renten er lav.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 De brydde seg ikke om studielånet (ca 100.000). Anonymous poster hash: cdde5...4b9
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #5 Skrevet 12. februar 2014 Jeg hadde 200 000 i studielån, det ble tatt med, men ikke straffet for. Anonymous poster hash: 66177...fc9
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #7 Skrevet 12. februar 2014 Ble ikke spurt om studielånet mitt. Men jeg ville ikke bakt der inn i huslånet Anonymous poster hash: 92d7e...fae
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #8 Skrevet 12. februar 2014 Ble ikke spurt om studielånet mitt. Men jeg ville ikke bakt der inn i huslånet Anonymous poster hash: 92d7e...fae Var heller ikke et spørsmål da vi tok opp billån et par mnd senere. Billånet er bakt inn i huslånet Anonymous poster hash: 92d7e...fae
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #9 Skrevet 12. februar 2014 Selvfølgelig har du spurt... Eller har dere muligens ikke lest hva dere har signert på i banken? På ALLE lånepapirer skal man oppgi andre lånegivere, og da skal selvfølgelig Lånekassen også med. Det beregnes i den totale gjelden din, en det er et trygt og billig lån, som frafaller i flere tilfeller. Så det teller ikke like hardt som andre lån. Det går jo selvsagt an å bake et studielån inn i boliglånet, men det finnes vel neppe dårligere økonomisk beslutning! Studielån bør som hovedregel aldri betales fortere enn du må, med mindre du er 100% sikker på at du ikke trenger lån noen gang igjen... Anonymous poster hash: 30d34...b07
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #10 Skrevet 12. februar 2014 Det høres lovende ut HI Anonymous poster hash: fb7ca...c12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå