Gå til innhold

Gode yrker for aleneforsørgere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestemt meg for å bruke overgangstønaden til studier så jeg er sikker på å gi best mulig fremtid for mitt barn. Har ingen utdanning nå og har alltid være svak for jobber med mye turnus. Nå ser jeg etter yrker med arbeidstid 08-16 og kun man-fre. 

Noen med gode råd? 

Har vurdert både førskolelærer, dyrepleier, bibliotekar, arkiverar, økonom. Og sukket oppgitt over meg selv som ikke tok videregående mer alvorlig og realiserte at biologi åpnet mange av de dørene jeg vil inn. 

Tenker spesielt på bachelor. Noen ideer? 

Anonymous poster hash: f99ed...e15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg studerte til førskolelærer og har jobbet som det i snart 5år. Angret meg for at jeg ikke tok lærere i stedet.

Anonymous poster hash: 19c00...af7
Skrevet

Jeg er økonom som jobber som innkjøpet. Helt genialt syns jeg. Men det fins egen skole for innkjøpene og, noe som heter nima. Innkjøp blir en viktigere og viktigere funksjon i mange bedrifter pga der man kan spare mye penger.

Ville også vurdert lærer hvis jeg var deg. Kan jo spesialisere deg innen biologi.

Anonymous poster hash: ef0de...f77

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei :-) Jeg er alene med to barn på 3 og 6 år, og jobber som lærer. Syns selv at jeg har værdns beste jobb der ingen dager er like :-) Mange tror at det er lite arbeid, korte dager og lang ferie. Det kan jeg love deg at det ikke er. Noen dager kan jeg gå tidlig (noe som sjelden skjer) , andre dager er lengre. I perioder bruker jeg voksentiden min på kveldene til å forberede timer o.l.

men vi trenger flere gode lærere i landet :-)

Dette var bare noen ord fra meg. Uansett hva du velger ønsker jeg deg lykke til. Husk at det viktigste er at du trives i den jobben du velger :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Bestemt meg for å bruke overgangstønaden til studier så jeg er sikker på å gi best mulig fremtid for mitt barn. Har ingen utdanning nå og har alltid være svak for jobber med mye turnus. Nå ser jeg etter yrker med arbeidstid 08-16 og kun man-fre. 

Noen med gode råd? 

Har vurdert både førskolelærer, dyrepleier, bibliotekar, arkiverar, økonom. Og sukket oppgitt over meg selv som ikke tok videregående mer alvorlig og realiserte at biologi åpnet mange av de dørene jeg vil inn. 

Tenker spesielt på bachelor. Noen ideer? 

Anonymous poster hash: f99ed...e15

IT?

Anonymous poster hash: 0ddd7...94e

• 3 måneder senere...
Skrevet

Har fått jobb i Skatteetaten, kan anbefales som alenemor!

Har sommertid og ikke noe arbeid som skal tas med hjem;)

Har ingen formell utdannelse, men får den opplæringen jeg skal ha gjennom jobben.

Ellers er vel kanskje IT en vei å gå om du får en arbeidsgiver som har faste arbeidstider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...