Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Jeg elsker å holde på med det, og vet jeg blir dyktig i faget. Jeg vil ikke bli lærer, sykepleier, ingeniør, lege... "Trygge" yrker, men jeg begynte på sykepleien, og interessen er lik null. Dette er faget mitt, men hvordan ser jobbmulighetene ut etter endt utdanning? Anonymous poster hash: d665f...bc4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Jeg elsker å holde på med det, og vet jeg blir dyktig i faget. Jeg vil ikke bli lærer, sykepleier, ingeniør, lege... "Trygge" yrker, men jeg begynte på sykepleien, og interessen er lik null. Dette er faget mitt, men hvordan ser jobbmulighetene ut etter endt utdanning? Anonymous poster hash: d665f...bc4 Veldig dårlig jobbmarked og veldig mange interne utlysninger. Men kommer man seg inn på markedet er det jo helt strålende Er selv utdannet det og stortrives. Anonymous poster hash: bc629...4dd
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Jeg studerer det nå. Har hørt det er vanskelig å få jobb. Men jeg er nesten helt sikker på at jeg klarer det, jeg! Vet nemlig hva jeg er god for. ;-) Anonymous poster hash: a88c8...99d
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 Jeg jobber innen dette faget og husk at det er bestått fagbrev som bedrifter ser på når du skal søke jobb. Bare en bachelor hjelper ikke mye... Men tar du først det også lærlingperiode så er du mye mer interessant for bedrifter. Vi ansetter lærlinger med bachelor hvert andre år. Anonymous poster hash: 978a0...805
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #5 Skrevet 12. februar 2014 Har jobbet som grafisk designer i 6 år nå. Var heldig og fikk jobb rett etter endt utdanning. Begynner å bli lysten på å skifte jobb nå, men her jeg bor er ikke mulighetene så mange. Men de er der Dette med at bedrifter kun ser etter fagbrev er bare tull, jeg har ikke fagbrev (ikke bachelor heller), har 3 års utdannelse fra privatskole. Kjenner mange som jobber som grafisk designer, men ingen som har fagbrev. De fleste ser vel helst på mappa di. Så ville tatt bacheloren, og jobbet hardt for å få en god mappe så du har noe å vise for deg når du starter jobbjakten Anonymous poster hash: 2c929...c42
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #6 Skrevet 12. februar 2014 jeg går nettstudie nå. noen av dere som vet hvor langt jeg kommer med det og hva kan jeg søke på? Hørt begge deler. vanskelig studie.går over ett år. tror det er temmelig vanskelig å få jobb ja. det med fagbrev tror jeg også bare er tull. vet om mange som ikke har det, men som har jobb alikevel. Anonymous poster hash: 35355...576
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #7 Skrevet 12. februar 2014 Det er altfor mange som utdanner seg til grafisk designere, så jeg ville absolutt ikke valgt det, om jeg kunne valgt igjen. Jobbene er sjelden utlyst, og det er snakk om over 100 søkere på hver stilling her jeg bor (ikke Oslo). Jeg har norsk bachelor og engelsk master, gikk ut best i klassen i England, men får likevel ikke jobb. Har ingen problemer med å få andre urelevante jobber, men mangler erfaringen, og da velger få å satse. Spesielt siden det er så mange søkere med mye mer erfaring enn meg. Hadde jeg kunne valgt igjen, ville jeg valgt et yrke jeg var sikker på å få jobb i, det er veldig demotiverende å ha en master, og ikke få jobbe med det. Anonymous poster hash: 2af3f...142
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #8 Skrevet 12. februar 2014 Samboeren min er ikke ferdig utdannet enda engang, og har allerede fått flere intervjuer. Han har ikke begynt å søke jobber enda heller. Virker ikke så vanskelig for hans del ihvertfall. Anonymous poster hash: 80f95...c24
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #9 Skrevet 12. februar 2014 Jeg jobber innen dette faget og husk at det er bestått fagbrev som bedrifter ser på når du skal søke jobb. Bare en bachelor hjelper ikke mye... Men tar du først det også lærlingperiode så er du mye mer interessant for bedrifter. Vi ansetter lærlinger med bachelor hvert andre år. Anonymous poster hash: 978a0...805 Bestått fagbrev som de ser på, og "bare en bachelor" hjelper ikke mye? Trodde en bachleor i faget veide enda mer opp, at det er en bedre utdannelse? Fagbrevet kan jeg jo ta på 2 år her i Norge uten generell studiekom, men bachelor må jeg ha generell studiekompetanse, og det er 3 år grafisk design skole etterpå. Vil jo si det burde stille sterkest? Anonymous poster hash: d665f...bc4
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #10 Skrevet 12. februar 2014 Hos oss får man ikke jobb med bachelor bare nei... Arbeidserfaringen stiller sterkere + selvsagt portefolie. Så hvis man vil ha jobb hos oss må man ha bestått fagbrev. Anonymous poster hash: 978a0...805
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #11 Skrevet 12. februar 2014 Hos oss får man ikke jobb med bachelor bare nei... Arbeidserfaringen stiller sterkere + selvsagt portefolie. Så hvis man vil ha jobb hos oss må man ha bestått fagbrev. Anonymous poster hash: 978a0...805 Da tror jeg nok bedriften din tilhører de mer sjeldne... Ser ikke mange stillingsannonser som krever fagbrev, og som sagt, ingen av mine medstudenter har fagbrev, men har like fullt fått jobb... Under utdannelsen min var det aldri snakk om noe fagbrev, visste ikke at det var mulig å ta fagbrev som grafisk designer før lenge etter jeg fikk jobb heller. Gikk på Norges Kreative Fagskole. Anonymous poster hash: 2c929...c42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå