Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 http://www.nyhetsspeilet.no/2010/05/flouride-stopp-na/ Anonymous poster hash: 2df3e...106
Gjest 5 andre Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Gammelt nytt du spar opp. Tar det med knusende ro. Ingen tvil om at fluor har bedret tannhelsen, men alt med måte. Mye av det som fortæres er skadelig i store mengder. Kroppen trenger bl.a krom og andre SPORstoffer, men det betyr ikke at man tåler store mengder av det.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Mannen min kommer fra et land hvor de tilsetter fluor i drikkevannet og han har fått store skader på tennene pga det. Man ser jo økt forekomst av bla Downs i områder hvor dette blir praktisert. Derfor har jeg aldri gitt barna mine fluortabletter, kun fluorprodukter man spytter ut. (Og ja, de har null hull. Man MÅ ikke ha fluortabletter for å sikre god munnhelse) Anonymous poster hash: cedf4...e2f
Gjest 5 andre Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 Men de bruker vel fluortannkrem vil jeg tro? Som sagt, alt med måte. Har aldri vært borti en tannlege etter 80-tallet som har vært ukritisk til stort inntak av fluor. Doseringen på fluortabletter har blitt redusert med årene. Det er kjent at store mengder fluor virker mot sin hensikt på tennene. Før jeg kjøper argumentene dine helt, vil jeg se dokumentasjon hvor sammenhengen mellom fluor og downs sydrome er bevist.
Kråke Skrevet 12. februar 2014 #5 Skrevet 12. februar 2014 Du bruker Nyhetsspeilet som kilde? Virkelig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå