Gå til innhold

Ang skolevalg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst, det er fritt skolevalg ikke sant?

Gutten vår sogner til en stor barneskole med dårlig rykte og jeg vi kunne mye heller tenke oss en mindre skole der elevene blir mer sett.

Vi bor i mellom 5 barneskoler som er forsåvidt ganske like avstander til, 2 som er lenger utover, mens de 3 andre ligger andre veien (Samme vei som til jobben vår).

Selvfølgelig tenker vi på at han da ikke kommer på skole med de i nabolaget. På den ene skolen kommer to av vennene hannes fra barnehagen til å gå, og jeg kjenner at jeg har veldig lyst til å søke han inn på denne skolen (Som blir veldig bakvendt mtp at det er i motsatt retning av jobb).

Tenker så fælt på dette, noen som kanskje har erfaring med samme problemstilling?

Anonymous poster hash: e0907...c48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte kommunar har vel fritt skulevalg, men det normale er at kommunen er inndelt i skulekrinsar og ein må søke om å begynne på ein anna skule enn ein soknar til.

Skrevet

Velg ivertfall ikke den store skolen med dårlig rykte .

Anonymous poster hash: d7e0c...205

Skrevet

Fritt og fritt skolevalg, antakelig må du søke ham inn på en annen skole enn den han sogner til. Er det fullt (av barn som sogner til skolen) er det fullt, ellers får du etter all sannsynlighet plass.

Jeg synes det er viktig at barna mine går på samme skole som nabobarn og andre i nærmiljøet (alle er sikkert ikke like enige, men for meg er det viktig). Jeg ville sjekket hvor mye hold det var i de dårlige ryktene om den store skolen. Det er faktisk ikke sikkert barnet blir så mye mer sett på en mindre skole, og mindre skoler kan ha sine ulemper de også. Og hvordan er kvaliteten på undervisningen?

Jeg synes det praktiske i hverdagen er viktig og ville derfor heller ikke valgt en skole vi måtte kjøre en omvei for å komme til. Minstekravet hadde vært at barnet kan gå/sykle dit (evt. om et par år), eller at skolen lå i samme retning som jobb.

Anonymous poster hash: 5b9f9...f37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...