Gå til innhold

Forslag til gode ting å ha i eksklusiv salat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags salat, og annet innhold? :)

Thank you!

Anonymous poster hash: a060a...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andebryst, mango, granateple og tre salattyper med mye smak. Dressing med lime, chili og soya. Strø over ristete sesamfrø og frisk koriander.

Skrevet

ristede pinjekjerner, fetaost, rødløk, godt krydret kyllingfile (kald) og små søte tomater mmmmmmmmm

Skrevet

Fiken, Parmaskinke, soltørket tomat, fersk mozzarella og brødkrutonger av rustikt surdeigsbrød!

Skrevet

Ristede pinjekjerner, ruccola, fetasnack, tomater, avocado + oljen til fetaosten

Skrevet

Cherrytomater, pinjekjerner, spinat, 2-3 typer salat, fetaost, avocado, squash, eddik dressing, olje, kylling/kalkun, små biter med stekt bacon.

Veldig godt med ovnstekte skiver med litt god olivenolje på.

Anonymous poster hash: a2655...0bc
Skrevet

Ristede pinjekjerner, kylling, bacon, chevre, avokado, cherrytomater, og trippelsalat

Anonymous poster hash: ba95b...b35
Skrevet

Mye gode forslag her :) kan anbefale salatbønner og kikerter :)

Anonymous poster hash: b12fc...84e

Skrevet

Wow jenter, takk! Men ristede pinjekjerner, hvordan rister jeg de? Eller får en kjøpt det ferdig?

Hvilke tre salattyper syns dere er best?

Og kan noen være så snill gi meg en god oppskrift på hjemmelaget salatdressing??

Skrevet

Ikke kjøp ferdigristede pinjekjerner, det smaker høgg!

Du bare varmer stekepannen på medium varme, ikke for varmt for da svir de seg. Ha i pinjekjernene og rist litt nå og da, pass godt på så de bare får farge og ikke brenner seg. Tørr panne!

Skrevet

Du bare varmer stekepannen på medium varme, ikke for varmt for da svir de seg. Ha i pinjekjernene og rist litt nå og da, pass godt på så de bare får farge og ikke brenner seg. Tørr panne!

Takk kjære! Hilsen mrs.Toro ;)

Skrevet

Takk kjære! Hilsen mrs.Toro ;)

Good luck :-)

Skrevet

Husk å kjøp ekte Feta, IKKE fetasnack eller appetina. Grusomt og absolutt ikke eksklusivt.

Anonymous poster hash: cba06...915
Skrevet

Husk å kjøp ekte Feta, IKKE fetasnack eller appetina. Grusomt og absolutt ikke eksklusivt.

Damn, jeg hadde gått rett i appetinafella.... Ligger Feta ved siden av eller?

Skrevet

Rist tynne terninger/ skiver med landbrød, chevre, valnøtter og honning, legg dette oppå en blandet salat med honning og sennep vinagraitte, pluss tynne strimler med soltørket tomat eller kvarte cherrytomater. YUMMY!!

Anonymous poster hash: eaa00...02c

Skrevet

Fetasnack er ikke grusomt, det er veldig godt også får man en god olje på kjøpet:-) Men, smak og behag selvfølgelig! Om jeg lager gresk salat så er det kun vanlig feta som gjelder

Skrevet

Feta og fetasnack, hvor finner jeg det?

Takk igjen!!

Skrevet

Husk å kjøp ekte Feta, IKKE fetasnack eller appetina. Grusomt og absolutt ikke eksklusivt.Anonymous poster hash: cba06...915

Damn, jeg hadde gått rett i appetinafella.... Ligger Feta ved siden av eller? Anonymous poster hash: a060a...7a7

Drit i feta !! Gå heller for chevre !! :) myyyyyye bedre <3

Anonymous poster hash: 82207...88b

Skrevet

Husk å kjøp ekte Feta, IKKE fetasnack eller appetina. Grusomt og absolutt ikke eksklusivt.Anonymous poster hash: cba06...915

Damn, jeg hadde gått rett i appetinafella.... Ligger Feta ved siden av eller? Anonymous poster hash: a060a...7a7
Drit i feta !! Gå heller for chevre !! :) myyyyyye bedre <3

Anonymous poster hash: 82207...88b

:)

Selger de det på Kiwi da?? :)

Skrevet

Damn, jeg hadde gått rett i appetinafella.... Ligger Feta ved siden av eller?

Appetina er plastikk-feta og har ikke en gang lov til å kalle seg fetaost. Ekte fetaost ligger i ostehyllen og er en blokk med gresk skrift på.

Skrevet

Del kyllingbryst i terninger, og brun bitene i en panne med godt smør. Ha på maldonsalt og godt pepper. Legg bitene i aluminiumsfolie, så de får "steke ferdig" uten å bli tørre.

Bruk flere ulike sorter salat, rødløk, avokado, fetaost, soltørket tomat og pinjekjerner.

Ruccolasalat bør være med.

Serveres med godt brød.

Skrevet

Tre gode salater: ruccola, isberg og rapid. Ligger nok ved siden av hverandre i frukt- og grøntavdelingen.

Skrevet

Oppskrift på en god og enkel vinagrette/dressing som jeg bruker mye:

3 ss god extra virgin olivenolje

3 ss hvitvinseddik (kan reduseres dersom du synes det blir litt mye)

1 ts dijonsennep

salt og pepper

litt lime eller sitronsaft

Rist godt sammen og ha over salaten rett før servering. Et lite tips er å bruke et lite glass med lokk (eks. et tacosausglass). Ha alt oppi og rist. Veldig enkelt.

Til info så liker ikke min mann sennep, men han spiser det uvitende hver gang jeg serverer salat. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...