Gå til innhold

Hva brukes alle disse klutene til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva brukes alle disse klutene til? Frottekluter, gasskluter, flanellkluter? Hva skal brukes hvor, og hvorfor? Sikkert dumme spørsmål, men sånn er det nå en gang når man ikke har barn fra før :)

Anonymous poster hash: c2281...c82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frotte til vask om man ikke vil bruke for mye våtservietter. Var når barna ble større og grisa seg ut at vi begynte med frottekluter.

Gaskluter til å ha under hode når de sover eller over skuldra når de skal rapes fordi de sikler og gulper. Eller bare til å tørke opp melkesøl. Veldig kjekt. Min første gulpet ikke mye, men kjekt å ha til å tørke vekk melk fra munnvikene og ha under babyens hals og hode ved amming/flasking. Så slipper man at alt lukter sur melk, selv om det ikke alltid er til å unngå :-)

Anonymous poster hash: fc22f...b17

Skrevet

Flanellklutene tror jeg er mykere enn frotte og fint å bruke når man vasker de minste babyene. Kan også brukes som gulpekluter sikkert nok. Tror ikke jeg hadde sånne. Gasklutene er som regel en del større enn de små vaskeklutene.

Anonymous poster hash: fc22f...b17

Skrevet

Gasskluter/flanellkluter brukte vi under hodet til baby, tørke gulp, ha på skuldra når baby skulle rape, og jeg brukte det som ekstra ammeinnlegg når den puppen jeg ikke ammet på lak som en hageslange...

Frotté/bomullskluter bruker vi i rumpa (brukte kun mesoft de første mnd) og vask i ansikt :-)

Anonymous poster hash: a11ec...5b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...