Gå til innhold

til dere som har tatt KS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var grunnen til det første keisersnittet og hvordan ble fødsel nr to?

Anonymous poster hash: 8475f...714

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feilstilling på barnet, hodet var feilinnstilt. Barn nr 2 er ikke født, men jeg får ikke planlagt keisersnitt. Spent på hvordan det vil gå. Og veldig nervøs..

Anonymous poster hash: 40dee...16d
Skrevet

Jeg hadde keisersnitt med nr fire, de tre første barna ble født vaginalt.

Grunnen til det er kombinasjonen smalt bekken og store barn. De to første fødslene ble tøffe med en del komplikasjoner pga fastsittende barn, men begge endte godt. Tredje fødsel endte ikke så godt, barnet måtte brytes løs med makt og ble hardt skadet, er i dag erklært 30% invalid pga fødselskadene.

Da jeg ble gravid for fjerde gang satte de bare opp en dato for snitt, noe annet var aldri aktuelt. Har ikke tenkt å ha flere barn, så blir ingen flere fødsler på meg...

Anonymous poster hash: 8ab15...146
Skrevet

Katastrofesnitt pga barnet sto helt fast, de prøvde med vakum og tang uten hell.

Rtg av bekken noen mnd senere viste at halebeinet mitt hadde væt brukket en gang og grodd feil og for trangt bekken.

De neste ble født med planlagt KS.

Anonymous poster hash: 55ab5...0a9

Skrevet

Snitt i uke 37 da de oppdaget vekstavvik på 22%. Legene mente babyen ikke hadde nok krefter til vanlig fødsel.

Han veide bare 2.3 kg.

Hadde sv.forgiftning.

Ingen nr 2 enda :)

Skrevet

Lå skjevt, og gikk aldri skikkelig ned i bekkenet. Så fikk hun forhøyet puls og dårligere fosterlyd. Da ble det hastesnitt. Skal prøve vaginalt med nr 2.

Skrevet

Dilaterte ikke nok, babyen kom ikke ned og hjerteslagene begynte å falle. Det tok 2 dager å få 6cm. Jeg hadde vonde rier. De prøvde også å snu hodet til babyen for å se om han skulle da komme ned, men han lå for høyt oppe og det var umulig å gjøre det.

Andre fødsel ble planlagt ks. Jeg valgte det.

Skrevet

Psykisk sykdom hos mor, samt vanskelig svangerskap. Planlagt keisersnitt. Samme med neste barn.

Anonymous poster hash: dfba8...c30
Skrevet

For smalt bekken for stor baby. Nr 2 ble planlagt ks fordi jeg ønsket dette.

Skrevet

Ingen framgang, fremdeles høytstående hode på tross av flere timers aktiv pressing. Barnet var i tillegg stresset, og de mistenkte begynnende infeksjon hos meg. Røntgen etterpå viste deformert bekken. Ble planlagt ks med nummer to. 

Anonymous poster hash: 34788...fb6
Skrevet

Nr 1: Etter 70,5 timer med 3 vannavganger og rier avogpå så var jeg ikke kommet opp i mer enn 6 cm kanskje og babyen fikk høy puls, så det ble hastesnitt og hun ble født med en infeksjon. 5 døgn på sykehus i ettertid

Nr 2 ble planlagt snitt etter mye om og men. Måtte i full narkose pga de ikke greide å sette spinalen (stakk meg over 12 ganger) i tillegg til at jeg ikke tålte to av medisinene de prøvde å gi meg.. 4 døgn på sykehus i ettertid

Skrevet

Kom ut med føttene først, ble hasteks. Hvordan fødsel Nr to blir får vi se om et par måneder til!

Anonymous poster hash: 8ce91...ce7

Skrevet

KS pga seteleie, trangt om plassen og muligens for liten vekst/næring.

Legene tok ingen sjangser. Ble tatt i uke 37 og var helt normal 'for alderen' :-)

Ingen nr 2...

Skrevet

Haste KS pga uoppdaget seteleie.

Anonymous poster hash: 2dea6...adc
Skrevet

Første kom med hastesnitt i uke 34, grunnet for tidlig vannavgang og uavklart infeksjon med høy feber, uten andre tegn på at fødsel var i gang. Sannsynligvis hadde jeg for mye fostervann, så jeg "sprakk". 

Neste kom vaginalt, styrtfødsel på en halvtime... 

Anonymous poster hash: 3d49a...5b7
Skrevet

Måtte ta hastesnitt i uke 36 fordi han ikke var så fornøyd inni der, husker ikke hva som var galt. På fødsel nr 2 ble jeg igangsatt med drypp når jeg var ca helt umoden. Værste jeg har Vært med på, forhåpentligvis aldri igjen

Skrevet

Første var hastesnitt. Mye på overtid. Veldig forurenset fostervann og mulig dårlig morkakefunksjon. Hun hadde ikke hatt det bra der inne. Kjente lite liv de to siste ukene, og det var såvidt de reddet henne. Hun var dysmatur og svak. Hadde 2 på Agpar score.

Andre ble også KS, selv om det ikke var planen. Det ble oppdaget sete/tverrleie rett før termin, og jeg fikk velge selv hva jeg ønsket. Jeg valgte KS. Denne gangen var barnet i toppform :)

Anonymous poster hash: 0d5d9...bae
Skrevet

Hastesnitt med begge etter 36 t med rier. Fikk ikke mer enn 4 cm åpning. Forhøyet puls pga stresset baby begge gangene. Pluss blødning i iivmoren med nr 2. Så og si identiske "fødsler". 

Anonymous poster hash: 99301...367
Skrevet

Planlagt ks på grunn av at jeg hadde en ødelagt hofte. Var veldig greit, ettersom barnet lå i tverrleie. Nr 2 og 3 var også planlagte ks, men begge endte i hastesnitt før den planlagte datoen. Gikk veldig fint, og både jeg og babyene var i god form like etter snittene.

Anonymous poster hash: c74ef...0fb

Anonymous poster hash: c74ef...0fb

Skrevet

3.fødsel ble ks pga av at baby stod skjevt i bekkenet, og ikke hadde mulighet til å komme ut på annen måte. Har født 2 barn til vaginalt etterpå:)

Skrevet

Det ble hastesnitt med vår første. Ble innlagt pga svangerskapsforgiftning i uke 38, ul på sykehus viste vekstavvik på 25-27 % på baby (h*n var 2,3 kg og 46 cm.) Skulle settes i gang, men måtte vente et døgn pga kapasiteten ved fødeavdelinga. Fikk modningspiller, var vondt og det førte ikke til noe. Hadde nada åpning/var ikke moden og de fikk ikke tatt vannet selv om de prøvde. All "moroa" holdt på til sent på kvelden, da fikk jeg visst rier, men hadde fortsatt ingen åpning/umoden. Maskinen som overvåket den lille viste at h*n var veldig stresset og måtte ut så fort som mulig, så da ble det hastesnitt. Venter nr. 2 nå, håper jeg kan få det til på vanlig vis denne gangen.

Anonymous poster hash: 78618...645

Anonymous poster hash: 78618...645

Skrevet

Ble keisersnitt med førstemann. Skulle egentlig bli en igangsatt setefødsel pga dårlig fostervekst og veldig lite fostervann, men siden baby lå på tvers da jeg kom inn ble det keisersnitt.

Med nummer to dekket morkaken indre mormunn, men det planlagte keisersnittet ble gjort i hui og hast da fødselen startet før jeg kom inn på sykehuset, og baby lå på tvers....

Med nummer tre lå baby på tvers, og det ble naturligvis planlagt ks. Nå ble det også gjort en sterilisering samtidig. Greit å få det gjort, veldig fornøyd med 3 friske flotte barn :)

Anonymous poster hash: eddf5...08a
Skrevet

Misfarget fostervann.. treig fremgang... ov en r et døgn med rier og kun 3 cm åpning... fikk etterhvert infeksjon i livmor som påvirket barnet... så ble hastesnitt..

Anonymous poster hash: 8475f...714

Skrevet

Ks grunnet tverrleie på begge barna. Prøvde å snu baby nr 2, men gikk ikke. Så nå får jeg aldri oppleve det å føde :(

Anonymous poster hash: 15331...629

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...