Gå til innhold

Elsket fødselen min! :-)


Spire nr3 i magen=)

Anbefalte innlegg

 

Jeg fødte mitt 2. barn for tre uker siden og hadde en kjempe fin og rask fødsel. Jeg våknet av at vannet mitt gikk kl 06.45 dagen etter termin. Jeg vekte kjæresten og gikk på kjøkkenet for å ringe fødeavdelingen. De spurte meg om jeg kjente noe rier eller om kun vannet var gått. Jeg svarte at jeg ikke kjente noe og ble da fortalt at jeg ikke behøvde å stresse med å reise på sykehuset, jeg kunne spise frokost og ta meg en dusj og ellers slappe av til jeg mente det var på tide å dra. Jeg sa meg enig og avsluttet samtalen. I mellomtiden hadde samboer vekket datteren på 5 og skulle til å lage frokost til henne. Jeg tenkte jeg skulle ta meg en dusj før frokosten siden jeg hadde fostervann nedover bena;-) mens jeg fant meg klær fikk jeg den første rien og tenkte "dette er ikke så ikke, lurer på hvor lang tid det tar før neste kommer...". Gikk i dusjen og BANG(!) der kom riene som hagleskudd.. Der sto jeg da bøyd fremover og pustet meg gjennom riene mens jeg prøvde å vaske håret.. Kom meg ut av dusjen og ropte på samboeren om at vesla ble nødt til å ta med seg frokosten til barnehagen. Brukte selv en evighet på å tørke meg å kle på meg ( ikke så lett med rier).. Kom oss ut i bilen å satte snuta mot barnehagen, vi bor 30min unna sykehuset. Var i barnehagen klokka 08.00. Sambo måtte springe inn med vesla mens jeg holdt på å bli gal av disse hyppige og kraftige riene i bilen.. Fikk endelig dratt videre mot sykehuset og var framme på parkeringen ca 08.40. Pga sambo måtte trekke parkeringslapp og jeg hadde vondt for å bevege meg framover med riene var vi ikke inne på fødestuen før kl 09.00. Ting skjedde fort, jeg hadde allerede 8cm åpning. 10 min etter startet pressriene som overraskende nok ikke var så vonde, det var heller ikke vondt å presse henne ut. og kl 09.36 kom prinsessa til verden. Fødsel på under 3 timer og jeg gjør det gjerne igjen;-) elsket denne fødselen. Hyggelig jordmor, lite smerter og i kjempeform med engang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååååååå det er så digg å lese sånne historier! Har fødselsangst til tusen og kvir meg voldsomt til baby skal ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Gratulerer 😃👏så fantastisk 😃håper jeg får en lignende fødsel 😀kan jeg spørre hvordan fødsel nr 1 var ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Gratulerer så fantastisk håper jeg får en lignende fødsel kan jeg spørre hvordan fødsel nr 1 var ?

Oi! Har ikke vært inne her på en stund jeg:-) hyggelig å lese at folk finner trygghet i min fødselshistorie:-)

 

Fødsel nr 1 startet med murringer nå og da i ca 2 døgn. Dette var helt greit for smertene var ikke store i det heletatt;-) fra det virkelig dro igang tok det ca 9 timer der 40 minutter var pressrier og 20 minutter var grusomme.. Men det er jo å forvente egentlig;-) jeg hadde nok så vondt fordi jeg fikk endel rifter, men disse ble sydd med narkose rett etterpå og alt var bare bra:-) riffene oppsto som følger av at jenta ble født på en rie. Ikke noe hodet først på den jenta, noe som igjen skjedde fordi jordmor ikke stoppet pressingen/ var behjelpelig med støtte. Alle jordmødre skal idag kunne hjelpe til med utdrivelsen med "finskegrepet" og det funka helt supert under fødsel nr 2;-)

 

Kvinnekroppen er fantastisk og fødsel er det siste på jorden vi burde grue oss til for dette klarer vi! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...