Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 (endret) Siden jeg tydeligvis må bli hjemme noen dager så tenkte jeg at jeg skulle finne et brillefint sted jeg kan ta med mannen en langhelg som 40-års presang. Det blir i så fall å reise 2015, men det skader jo ikke å planlegge litt allerede nå. Ikke for langt bort da jeg ikke har så lyst til at mesteparten av turen skal være reising. Endret 11. februar 2014 av Mrs Smutt & Smilende
sug lut Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Budapest! Vakkert, spennende, kort reise, historisk, vin, mat og nevnte jeg vakkert?
Gjest Fru Banderas Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Vi snakker utlandet? Jeg har vært i de fleste europeiske hovedsteder. Har innsett for lengst at verden ikke pleier å reise til de stenene JEG reiser - noe som også er en av grunnene til at jeg reiser til slike steder (vil helst slippe å møte hele verden / dulte borti turister hele tiden). Hva liker du og dere? Hva trekker opp for en god langhelg, og hva ned? Så skal jeg se hva jeg kan tenke på..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Krakow! Fly nesten inn i byen. Og veldig fin by.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2014 Vakre Budapest er registrert. Tenker dette er i riktig gate i forhold til min mann. Vi liker verken festing eller folk. Det behøver ikke være en hovedstad. God langhelg betyr god mat, museumsbesøk (men ikke i gate kunst siden dette skal være til ham) og gjerne gatekaféliv altså. Vi liker god kaffe! Kutrokk, slitne museumer og samlebåndfølelse. Dårlig service, sure folk og møkkete hotell trekker ned.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2014 Krakow! Fly nesten inn i byen. Og veldig fin by. Krakow har jeg tenkt på ja.
Gjest Kira Skrevet 11. februar 2014 #7 Skrevet 11. februar 2014 St. Petersburg står øverst på min liste, en utrolig vakker og eksotisk by. Besøk på Vinterpalasset er et must, men det er også flust av andre utflukter som kan anbefales. Byen har også tonnevis av kaffebarer og gode restauranter. Norwegian har direktefly, og det tar litt i underkant av to timer (hvis jeg husker riktig). Det er også en tidsforskjell på to timer.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2014 St. Petersburg står øverst på min liste, en utrolig vakker og eksotisk by. Besøk på Vinterpalasset er et must, men det er også flust av andre utflukter som kan anbefales. Byen har også tonnevis av kaffebarer og gode restauranter. Norwegian har direktefly, og det tar litt i underkant av to timer (hvis jeg husker riktig). Det er også en tidsforskjell på to timer. Hmm, St. Petersburg ja... Det var jo noe å tenke på. Spennende! Bare mellomlandet der for hundre år siden og nesten glemt byen i mellomtiden. Forslaget skal sjekkes ut.
prekæs Skrevet 11. februar 2014 #9 Skrevet 11. februar 2014 Jeg går akkurat nå å tenker på Normandiekysten. Har vært der opptil flere ganger på sommertid, og er veldig fasinert av både mat og småbyer, for ikke å snakke om alle minnesmerker fra krigen. Å være der på vinteren med mye vær, kunne vært fint. Tror jeg.
Gjest Fru Banderas Skrevet 11. februar 2014 #11 Skrevet 11. februar 2014 Vel, jeg må si jeg elsket Beograd. Det er en av de byene som har overrasket meg mest, i positiv forstand. Tror også Norwegian flyr direkte fra Oslo. Beograd har sine slitne sider også, men DU VERDEN for noen fantastiske perler også! En kjempeflott borg med nydelig utsikt (merk; har kun vært der på kveldstid, men alt var opplyst og fantastisk), herlige gater fulle av mennesker (lokalfolk), latterlig billig og samtidig stemning og god kvalitet. Jeg elsker også Sarajevo, men det er mye mindre enn Beograd, på alle måter. Jeg skal absolutt tilbake til begge.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 11. februar 2014 #12 Skrevet 11. februar 2014 Roma er fantastisk Eneste minus er at de har dårlige senger der, uansett hvor mange stjerner man booker! Ellers tilbyr de alt du er ute etter
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #13 Skrevet 11. februar 2014 Roma er fantastisk Eneste minus er at de har dårlige senger der, uansett hvor mange stjerner man booker! Ellers tilbyr de alt du er ute etter Ja, Roma er fantastisk. Jeg har lurt på det også, men er usikker på om det blir litt for massivt i forhold til det jeg hadde tenkt meg. Har uansett tenkt til å lure ham med meg dit en vakker dag.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 12. februar 2014 #14 Skrevet 12. februar 2014 Jeg har tenkt samme tanken - her er det Italia som er favoritten. Så kom jeg over en artikkel i Aftenposten om steder man bør oppleve i Italia og da kom Bologna opp som toppplassering. Det er visst Italias mathovedstad og blir ofte litt forbisett fordi det ligger andre byer som er mer berømt i området. Dvs ikke så mange folk og turister! Det tok ikke allverdens med flytid = mer tid å kose seg med mat og vin og slikt som gjør veldig fin! Så jeg lurer veldig veldig på en kjærestetur dit!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #15 Skrevet 12. februar 2014 Jeg innrømmer at Italia står hjertet mitt nær når det kommer til mat og vinopplevelser. Mannen har ikke vært der og jeg vet han ville likt det. Bologna skal også herved sjekkes. Godt jeg har god tid, for her er mange gode forslag.
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 12. februar 2014 #16 Skrevet 12. februar 2014 Bologna er fint, Helle! Du har jo bare fått fine tips, da (skal egentlig en del til før jeg misliker et sted) - men jeg støtter særlig St. Petersburg. Av mindre byer (fikk inntrykk av at det gjerne var ute etter det?) kan Brussel (vet det er delte meninger, hvis ikke er Bruges en fin belgisk by), Montpellier og Bern være alternativer.
amandine Skrevet 12. februar 2014 #17 Skrevet 12. februar 2014 http://www.dagbladet.no/2012/12/03/tema/reise/reiseeksperter/vilnius/stpetersburg/24654347/ Vilnius?
Gjest Kira Skrevet 12. februar 2014 #18 Skrevet 12. februar 2014 http://www.dagbladet.no/2012/12/03/tema/reise/reiseeksperter/vilnius/stpetersburg/24654347/ Vilnius? Vilnius så veldig spennende ut. Den byen skal absolutt på min ønskeliste!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #19 Skrevet 12. februar 2014 (endret) http://www.dagbladet.no/2012/12/03/tema/reise/reiseeksperter/vilnius/stpetersburg/24654347/ Vilnius? Vilnius har jeg ikke tenkt på, men dessverre mest fordi vi har vært i Riga tidligere og av den grunn sikkert trodd at de er litt like. Til info overrasket Riga med ekstremt god mat på alle restaurantene vi var på. I tillegg til idylliske Jurmala badeby med hint fra fordums tider. Endret 12. februar 2014 av Mrs Smutt & Smilende
Gjest Fru Banderas Skrevet 12. februar 2014 #20 Skrevet 12. februar 2014 Videre er Amsterdam og Wien kule steder som også må sees igjen. Roma er flott og fint, men overfylt av turister. Har hørt mye fint om Brugge (Belgia)
Iiiiik Skrevet 12. februar 2014 #21 Skrevet 12. februar 2014 Jeg liker Amsterdam, Dublin, Roma og Barcelona. I Italia liker jeg godt Volterra, Sienna og San Giminano. Milano er også fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå