Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Min ekssamboer skal kjøpe meg ut fra vår felleseide bolig. Avklaringen av hvordan han skal finansiere kjøpet (lånesøknader hos bankene) trekker ut i tid, men jeg "vet" at han har midler til å betale meg kontant om nødvendig. Min andel av boligen er finansiert ved et lån i bank med ham som realkausjonist (ikke medlåntaker), banken har selvsagt pant for lånebeløpet i boligen. Kjøpekontrakten og skjøtepapirene er klare for signering. Risikerer jeg noe ved at papirene signeres før det er avklart hvordan han skal finansiere sin andel? Anonymous poster hash: e311b...c19
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Vet ikke om det er noen risk, men aldri signer før alt er ok med finansiering bekreftet fra banken er min første tanke. Anonymous poster hash: e6f15...7cb
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Leser noe om dekningssalg... men det gjelder kanskje bare når hele huset skal selges? Noen snille eiendomsadvokater eller andre med peiling der ute? Anonymous poster hash: e311b...c19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå