Gå til innhold

Vekt og lengde på baby 7,5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg spørre etter vekt og lengde på babyene deres? Jeg får så mye kommentarer på datteren min at jeg blir sprø :( Kjenner det gjør litt vondt i mammahjertet hver gang noen MÅ kommentere. Hun er litt over "det normale" men ikke veldig stor. Hva er "normal" vekt på en baby som er 7-8 mnd da?

Anonymous poster hash: 2fd80...719
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt veier 11 kg og er 75 cm lang :) 8 mnd. Var 2.7 når han ble født ;)

Anonymous poster hash: 47730...7e3
Skrevet

Da jenta mi var nesten 8 mnd ( manglet 4 dager), var hun 72,5 cm og 10,2 kg :) I øvre sjiktet, men helt fin i følge helsesøster her :)

Skrevet

Ikke noe å bry seg om. Folk kommenterer uansett om babyen er liten eller stor ;)  Husker jeg syntes det var sårt med eldstemann, med barn nr. 2 kunne jeg ikke brydd meg mindre. :) Og det er stor variasjon innen normalen. Min sønn var nesten 9.5 kg. og nærmere 75 cm på den alderen. Datteren min rundt 9 kg og husker ikke lengde men en del kortere en boren sin.

Anonymous poster hash: 4c106...781
Skrevet

Ikke noe å bry seg om. Folk kommenterer uansett om babyen er liten eller stor ;)  Husker jeg syntes det var sårt med eldstemann, med barn nr. 2 kunne jeg ikke brydd meg mindre. :) Og det er stor variasjon innen normalen. Min sønn var nesten 9.5 kg. og nærmere 75 cm på den alderen. Datteren min rundt 9 kg og husker ikke lengde men en del kortere en boren sin.

Anonymous poster hash: 4c106...781

Det som plager meg mest, er at vi nå blir sendt videre for å ta masse prøver :( Helsesøster er veldig etter meg pga dette. Synes det er hysteri, for han er frisk og rask, blid som ei sol, og spiser normalt. Skal på barnepoliklinikken, for dem skal finne ut om det er hormonelt. Han har såvidt begynt å krabbe nå, og har kuttet ut nattmat, så jeg tror dette vil jevne seg ut selv. Men vi slipper jo ikke unna dette stresset uansett :/

Anonymous poster hash: 2fd80...719

Skrevet

Min som også var 2700 ved fødsel var 8800 og 71cm ved 8mnd

Anonymous poster hash: f722c...6ed

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tuller du?? Med forbehold om at jeg nå skjønte hvem du var...

Min plugg som var 4840 når han kom er nå 7 mnd, 9.8 kilo og 75 lang...

Skrevet

min var 8 mnd og 10 dager ved forrige kontroll. 8,9 kilo og 76 cm lang. helt gjennomsnittlig (ligger midt på den midterste streken på det der kurveskjemaet...) han har vært gjennomsnittlig siden han var en drøy uke gammel. eter som en hest men er også særdeles aktiv.

jeg tror ikke der er noe som er "normalt" med så små barn. alt går seg til og de vokser i rykk og napp...

Skrevet

Husker ikke i farta, men nå er hun 8,1 kg og 11 mnd.

Anonymous poster hash: b6df8...bef

Skrevet

Babyen var der i dag er nesten 7,5 mnd, var nå 78 cm og 10 kg. ble født stor nesten 5,5 kg og 55 lang

Anonymous poster hash: af7a4...0ec
Skrevet

Jenta vår er 72 cm og 8.9kg, hun ble veid og målt i dag og er 8 måneder. Brødrene hennes var litt lengere og ca 1,5 kg tyngre på samme alder, så kjønn spiller vil litt inn tror jeg?

Anonymous poster hash: b92f2...570

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...