Gå til innhold

Noen med amerikansk mann her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og barn født i Norge?

Jeg lurer på om datteren vår har krav på amerikansk statsborgerskap på lik linje med det norske eller om vi da "driter" oss ut og ender opp med samme trøbbel som i den Australia-saken.

Har kontaktet ambassadaen og de sier at barnet er født amerikansk, og at når vi sender inn skjema ang dette til dem vil det være å melde i fra om at en amerikansk statsborger er født, og ingen søknad.
Men jeg vil jo ikke tråkke i salaten her...

Setter pris på alle svar og innspill :)


 



Anonymous poster hash: ddbfa...976
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Og barn født i Norge?

 

Jeg lurer på om datteren vår har krav på amerikansk statsborgerskap på lik linje med det norske eller om vi da "driter" oss ut og ender opp med samme trøbbel som i den Australia-saken.

 

Har kontaktet ambassadaen og de sier at barnet er født amerikansk, og at når vi sender inn skjema ang dette til dem vil det være å melde i fra om at en amerikansk statsborger er født, og ingen søknad.

Men jeg vil jo ikke tråkke i salaten her...

 

Setter pris på alle svar og innspill :)

 

 

 

 

Anonymous poster hash: ddbfa...976

 

Barnet vårt har både norsk og amerikansk statsborgerskap, så det skal ikke være noe problem. Han har både norsk og amerikansk pass. Samme situasjon som dere.

 

Anonymous poster hash: 782a1...d04

Skrevet

 

 

Og barn født i Norge?

 

Jeg lurer på om datteren vår har krav på amerikansk statsborgerskap på lik linje med det norske eller om vi da "driter" oss ut og ender opp med samme trøbbel som i den Australia-saken.

 

Har kontaktet ambassadaen og de sier at barnet er født amerikansk, og at når vi sender inn skjema ang dette til dem vil det være å melde i fra om at en amerikansk statsborger er født, og ingen søknad.

Men jeg vil jo ikke tråkke i salaten her...

 

Setter pris på alle svar og innspill :)

 

 

 

 

Anonymous poster hash: ddbfa...976

 

Barnet vårt har både norsk og amerikansk statsborgerskap, så det skal ikke være noe problem. Han har både norsk og amerikansk pass. Samme situasjon som dere.

 

Anonymous poster hash: 782a1...d04

 

Tusen takk for svar!!

 

Hvor lenge etter fødsel ordnet dere med det amerikanske statsborgerskapet?

Tar det lang tid? Mange skjemaer?

 

Hvordan type papirer sendte dere inn for å "bevise" at han hadde bodd i USA i så-og-så mange år?

 

 

 

Anonymous poster hash: ddbfa...976

Skrevet

Tror det skal gå fint å ha begge, men når barnet fyller 18 år tror jeg Norge krever at det velger mellom de to ;)



Anonymous poster hash: e43b5...4f2
Skrevet

 

 

 

Og barn født i Norge?

 

Jeg lurer på om datteren vår har krav på amerikansk statsborgerskap på lik linje med det norske eller om vi da "driter" oss ut og ender opp med samme trøbbel som i den Australia-saken.

 

Har kontaktet ambassadaen og de sier at barnet er født amerikansk, og at når vi sender inn skjema ang dette til dem vil det være å melde i fra om at en amerikansk statsborger er født, og ingen søknad.

Men jeg vil jo ikke tråkke i salaten her...

 

Setter pris på alle svar og innspill :)

 

 

 

 

Anonymous poster hash: ddbfa...976

 

Barnet vårt har både norsk og amerikansk statsborgerskap, så det skal ikke være noe problem. Han har både norsk og amerikansk pass. Samme situasjon som dere.

 

Anonymous poster hash: 782a1...d04

 

Tusen takk for svar!!

 

Hvor lenge etter fødsel ordnet dere med det amerikanske statsborgerskapet?

Tar det lang tid? Mange skjemaer?

 

Hvordan type papirer sendte dere inn for å "bevise" at han hadde bodd i USA i så-og-så mange år?

 

 

 

Anonymous poster hash: ddbfa...976

 

Dette er noen år siden nå, så husker ikke detaljer. Men tror vi dro inn til ambassaden i Oslo og ordnet med dette. (Pass etc.) Kan ikke huske at det var mye papirer eller mye styr. Vi dro hvertfall til USA ca. 4 mnd etter han var født, så da var alt i orden. 

 

Anonymous poster hash: 782a1...d04

Skrevet

 

 

 

 

Og barn født i Norge?

 

Jeg lurer på om datteren vår har krav på amerikansk statsborgerskap på lik linje med det norske eller om vi da "driter" oss ut og ender opp med samme trøbbel som i den Australia-saken.

 

Har kontaktet ambassadaen og de sier at barnet er født amerikansk, og at når vi sender inn skjema ang dette til dem vil det være å melde i fra om at en amerikansk statsborger er født, og ingen søknad.

Men jeg vil jo ikke tråkke i salaten her...

 

Setter pris på alle svar og innspill :)

 

 

 

 

Anonymous poster hash: ddbfa...976

 

Barnet vårt har både norsk og amerikansk statsborgerskap, så det skal ikke være noe problem. Han har både norsk og amerikansk pass. Samme situasjon som dere.

 

Anonymous poster hash: 782a1...d04

 

Tusen takk for svar!!

 

Hvor lenge etter fødsel ordnet dere med det amerikanske statsborgerskapet?

Tar det lang tid? Mange skjemaer?

 

Hvordan type papirer sendte dere inn for å "bevise" at han hadde bodd i USA i så-og-så mange år?

 

 

 

Anonymous poster hash: ddbfa...976

 

Dette er noen år siden nå, så husker ikke detaljer. Men tror vi dro inn til ambassaden i Oslo og ordnet med dette. (Pass etc.) Kan ikke huske at det var mye papirer eller mye styr. Vi dro hvertfall til USA ca. 4 mnd etter han var født, så da var alt i orden. 

 

Anonymous poster hash: 782a1...d04

 

Ok, tusen takk :)

 

Anonymous poster hash: ddbfa...976

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...