Gå til innhold

Jeg vil så gjerne ha et barn til, men mannen min vil ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

ha flere.

Vi har to barn fra før og han mener det er nok. Jeg stresset ikke med det, tenkte at når vi har kjøpt oss hus om ca.2år så vil han ombestemme seg. Det er jo mest fornuftig å vente med tredjemann i forhold til huslån og sånn.

Jeg går på p piller nå. Men jeg fikk mistanke om graviditet og fikk en svak positiv test. Det satte i gang store drømmer og planer, før jeg fikk mensen to dager senere...falsk test resultat :(.

Nå sitter jeg her og føler meg dypt deprimert, jeg hadde så lyst å bli gravid nå, og nå klarer jeg ikke å tenke fornuftig lenger heller. Jeg føler hele drømmen min bare falt ned i et sort hull. Nå vil jeg bare slutte på p pillene og bli gravid med en gang.

Jeg vet jo ikke om jeg får overbevist mannen min når vi har kjøpt hus engang, så jeg kan liksom ikke glede meg og se frem til noe som kanskje ikke vil skje.

Føler meg sint og trist. Klarer ikke å glede meg over andre ting nå, som f.eks en ferie vi planla, som jeg gledet meg masse til tidligere...nå har jeg ikke lyst å reise lenger :(

Jeg er forresten 30år og..har ikke lyst å vente for lenge pga. det og :(

Anonymous poster hash: 65305...a5d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ønsker du deg så inderlig dette tredje barnet? Ser du at dere har rikelig med tid, energi, økonomi og omsorg å gi til en tredjemann? Husk at alle barna skal følges opp i minst 18 år, og det er først når de begynner på skolen at det begynner å dra seg til. Lekser, fritidsaktiviteter, dugnader og foreldremøter, håndball/fotballcuper i helgene osv. Når de er i bhg-alder er det tross alt bare å være sammen med dem mellom bhg-henting og leggetid, det krever fint lite. Og ikke krever de noe særlig økonomisk sett i bhg-alder heller, blir verre når de begynner på skolen. Bare SFO for ett barn koster rundt 3000 kroner hver måned, og det går ikke lenge før de skal ha både smarttelefon, merkeklær, reguleringer og konfirmasjoner. Jeg er enig med mannen din, om dere får nr 3 er det vel sikkert ti år til dere har mulighet for barnevakt f eks. Ikke så lett å få barnevakt til 3 barn.

Anonymous poster hash: e6d05...e21
Skrevet

Hvorfor ønsker du deg så inderlig dette tredje barnet? Ser du at dere har rikelig med tid, energi, økonomi og omsorg å gi til en tredjemann? Husk at alle barna skal følges opp i minst 18 år, og det er først når de begynner på skolen at det begynner å dra seg til. Lekser, fritidsaktiviteter, dugnader og foreldremøter, håndball/fotballcuper i helgene osv. Når de er i bhg-alder er det tross alt bare å være sammen med dem mellom bhg-henting og leggetid, det krever fint lite. Og ikke krever de noe særlig økonomisk sett i bhg-alder heller, blir verre når de begynner på skolen. Bare SFO for ett barn koster rundt 3000 kroner hver måned, og det går ikke lenge før de skal ha både smarttelefon, merkeklær, reguleringer og konfirmasjoner. Jeg er enig med mannen din, om dere får nr 3 er det vel sikkert ti år til dere har mulighet for barnevakt f eks. Ikke så lett å få barnevakt til 3 barn.

Anonymous poster hash: e6d05...e21

Jeg er ikke helt enig med at koster så mye mer når barna blir eldre. På den tiden er jeg redd jeg vil se stolt på mine fine tenåringer og angre ihel på at vi mangler en. Da er det forsent. 

Barnevakt har vi aldri uannsett, så det vil ikke bli noe forskjell der.

HI

Anonymous poster hash: 65305...a5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...