Gå til innhold

Mat til bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha bursdagsselskap på søndag. Det er mannen min som har bursdag men det kommer barn også. Vi har ikke plass rundt spisebordet til alle så må ha noe mat det er enkelt å spise. Har ikke lyst til å ha pølser, det er så kjedelig!

Trenger tips!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En annen vri på kjedelige pølser er innbakte pølser. Altså surre litt pizzadeig eller butterdeig rundt pølser og steike i ovnen. Du kan jo også kjøpe litt mer voksne pølser for å ha noe litt mer spenstig. Så kan du lage en stor salat, folk kan sette seg litt her og der. Eller hjemmelaget pizza? Stor gryte med suppe og godt brød?

Skrevet

Pizzasnurrer eller lasagne er også barnevennlige alternativer :)

Skrevet

Tapasbuffet? Så er det litt for enhver smak. Kan lages ganske barnevennlig. Vi pleier å ha masse gode kjøttboller, minipizzaer, ost, skinke/italiensk salami, forskjellige diper (tzatziki, hummus), salat, frittata, gazpacho i små kopper, kanaripoteter er bl.a. de tingene som er poppis her (kanskje ikke så autentisk tapas, men...)

Anonymous poster hash: 613d4...e0f

Skrevet

Smörgosstårte, eller hvordan det skrives. Skal satse på det i bursdager fremover. Orker heller ikke pølser😊

Skrevet

Skal ha bursdagsselskap på søndag. Det er mannen min som har bursdag men det kommer barn også. Vi har ikke plass rundt spisebordet til alle så må ha noe mat det er enkelt å spise. Har ikke lyst til å ha pølser, det er så kjedelig!

Trenger tips!! :)

Pannekaker? Taco? Lasagne? Helstekt fisk?

Skrevet

Pizzasnurrer og en god salat til.

Tapas

Anonymous poster hash: 0228b...61c
Skrevet

Takk for svar :) jeg tror jeg går for pizza i langpanne. Skal lage marsipankake for første gang og, så tørr ikke satse på for mye jobb! Kan jeg lage marsipankaka kvelden i forveien?

Skrevet

Takk for svar :) jeg tror jeg går for pizza i langpanne. Skal lage marsipankake for første gang og, så tørr ikke satse på for mye jobb! Kan jeg lage marsipankaka kvelden i forveien?

Ja, definitivt. Kaka blir bedre og saftigere om den får stå å "trekke" til dagen etterpå, men mulig det er lurt å vente med å legge marsipanlokket og pynt på til samme dag, så ikke marsipanen blir svett.

Anonymous poster hash: aaefc...5ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...