Gå til innhold

Kakemoro, inspirasjonstips og hei hvor det går!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Så søte og fine! Men selger de annet enn veldig tynne saltstenger i Norge? Ser ikke for meg at de blir like fine hvis de ikke har litt tykkelse på seg? Går kanskje an å lage selv også, det er utenfor mitt felt! Del bilde hvis du lager. :)

Skrevet

Baker du pretzel også? For ellers knekker de vel?

Skrevet

Er ikke noe problem, vil jeg tro, hvis man improviserer litt?

Skrevet

Så skjønne! :) Baker du stengene selv også?

Skrevet

Kan vel lage med oppskriften til svigerbestas vannkringler, tenker jeg!

Skrevet

Så søte!

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Siden alle bakerne er samlet i tråden her... Noen som har oppskrift på kjapp, enkel og god kake med masse sjokolade i?

Skjønner at jeg er litt kravstor her, men jeg trenger trøstemat og har allerede lavt blodsukker. 😶

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Toro brownies i pose er sånn spise rett ut av forma god. Den har vært en slager i alle år særlig om det har vært behov for ei skulder å tåre på.

Har en hjemmelagd brownies oppskrift, men den tar en god time i ovnen og det er kanskje ca 55 min for lenge?

Skrevet

Toro brownies i pose er sånn spise rett ut av forma god. Den har vært en slager i alle år særlig om det har vært behov for ei skulder å tåre på.

Har en hjemmelagd brownies oppskrift, men den tar en god time i ovnen og det er kanskje ca 55 min for lenge?

I dag ble det nugattiboksen som måtte gjennomgå, men jeg tar gjerne den oppskriften. Kommer en dag i morgen også... :)

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Vet du jeg skal se om jeg finner den på relativt kjappe cakepops - jeg fant ut at strøssel er for pyser, vi går for knust smash utenpå!

Dvs sjokolade inni, smelta sjokolade utenpå og så dyppet i smash!

Oppskrift skal bli!

Skrevet

Det kjappeste og enkleste er vel egentlig å ha noe snask liggende i fryseren... Ferdig oppskåret sjokoladekake(en saftig en med god glasur, kan spises frossen eller tiner på null komma svisj), en boks med Sarah Bernhard, en rull eller to med cookies-deig som blir stekt på et øyeblikk, noen deilige muffins som kan tines i mikroen, eller eller eller eller...

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

ååååå Sarah Bernhard er jo bare så utrolig digg! Nøttebunn, sjokoladesmørkrem og smeltet sjokolade på toppen. Har lagd det en gang - tok tid, men det var verdt det ja!

Skrevet

Supergodt - rett og slett. Jeg pleier(når jeg ikke er på "vannvogna", som jeg er akkurat nå) å ha litt på lur i fryseren. Mannen er ekte vestlending som må ha noe å servere til folk som kommer på besøk. Og det gjør de ofte, heldigvis. 

Skrevet

Ahh, jeg må lage den fantastisk gode sjokoladekaken med rømme i! Den er jo faktisk bedre etter en runde i fryseren. Takk for påminnelsen om hvor viktig det er med en fryser full av snadder :)

Skrevet

Yes! Den skal lages i dag, da er den perfekt til helga (med en prøvesmaking i dag selvfølgelig)  :bolledeig:

Skrevet

I gamledager hadde vi eget kokebok-forum her. En av de mest populære oppskriftene var browniesmuffins. Jeg har tatt vare på og skal teste de for første gang i dag! Jeg deler så klart:

Brownies muffins

Denne oppskriften gir ca 16 stk

Ingredienser
2 egg
3 dl sukker
100 g smør/margarin------------ smeltes
2 dl hvetemel
1 ts vaniljesukker
3-4 ss kakao

Slik gjør du:

Visp eggene og sukkeret til eggedosis.
Bland i resten.

Fyll muffinsformene halvfulle.
Stekes på 200 grader i 13 minutter.

Blir ikke luftige. Skal heller være litt "rå" som brownies er.

Varianter: smelte en plate kokesjokolade sammen med smøret for en fyldigere sjokoladesmak.

Ha i hakket kokesjokolade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...