Gå til innhold

spm om permisjonsregler.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Har et par spmørsmål angående permisjon om noen kan svare meg? Jobber i en 100% stilling som jeg har jobbet i fast de 9 siste årene. Jeg har lønnsøkning i permisjonstiden hvor jeg stiger til 10 års ansinitet. Er det noen som vet om jeg får dette i permisjonen?

 

Jeg har også hatt en deltidsjobb utover de 100% som jeg har jobbet ca 1 helg i mnd, ca 11% stilling. Er det noen som vet om jeg får permisjonspenger derfra og?

 

Har temin i juli mnd og har hørt at det er nye regler etter 1 juli 2014 med at far har da 10 uker permisjon, men hva om eg føder noen uker før tiden altså i juni mnd,da gjelder jo de 14 ukene, hva skal jeg gå ut fra når jeg sender papirene. Vi ønsker at far skal ha 10 uker og jeg resten.

 

Det stemmer at det er 59 uker med 80% dekning

eller 49 uker med 100% dekning sant?

 

Har også tenkt å søke noen mnd ulønnet permisjon før far tar sin permisjon, er det noen som vet om jeg har krav på dette?

 

Håper noen kan svare meg.

 


Anonymous poster hash: a6b98...b2a



Anonymous poster hash: a6b98...b2a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hei

Har et par spmørsmål angående permisjon om noen kan svare meg? Jobber i en 100% stilling som jeg har jobbet i fast de 9 siste årene. Jeg har lønnsøkning i permisjonstiden hvor jeg stiger til 10 års ansinitet. Er det noen som vet om jeg får dette i permisjonen?

Dersom du får penger forskuttert fra jobben vil du sannsynligvis få med lønnsøkningen, men om du får penger direkte fra nav vil du garantert IKKE få det med.. Det er arbeidsgiver som bestemmer om de forskutterer lønn eller ei eventuelt om dere har tariffavtale kan det stå noe i denne.. 

 

Jeg har også hatt en deltidsjobb utover de 100% som jeg har jobbet ca 1 helg i mnd, ca 11% stilling. Er det noen som vet om jeg får permisjonspenger derfra og?

Du må melde fra på skjemaet når du søker hvem arbeidsgiverne dine har vært og begge arbeidsgiverne dine må sende inn inntektsopplysningsskjema. Hovedregelen ved beregning er at det er inntekten du har ved permisjonsstart som legges til grunn.. 

 

Har temin i juli mnd og har hørt at det er nye regler etter 1 juli 2014 med at far har da 10 uker permisjon, men hva om eg føder noen uker før tiden altså i juni mnd,da gjelder jo de 14 ukene, hva skal jeg gå ut fra når jeg sender papirene. Vi ønsker at far skal ha 10 uker og jeg resten.

Far skal ikke søke før et stykke uti permisjonen eller mot slutten av permsjonen (mor må jo uansett ta ut 3 uker før termin og minimum 6 uker mødrekvote før det er aktuelt for far å ta ut noe permisjon) så innen far skal søke vil dere vite når barnet er født og om dere faller inn under gamle eller nye regler. Blir barnet født før 1.juli må far ta ut 14 uker fedrekvote.. 

 

Det stemmer at det er 59 uker med 80% dekning

eller 49 uker med 100% dekning sant?

Det stemmer, dette inkluderer både fellesperioden, mødrekvoten og fedrekvoten. 

 

Har også tenkt å søke noen mnd ulønnet permisjon før far tar sin permisjon, er det noen som vet om jeg har krav på dette?

Rett til ulønnet permisjon er hjemlet i arbeidsmiljøloven, du har rett på inntil 1 år ulønnet permisjon og bør søke om dette innen 3 måneder før din lønnede permisjon er ferdig. Husk at om det blir et opphold i permisjonen mellom ditt uttak og fars permisjon så må far søke om utsettelse og fedrekvote FØR din lønnede permisjon er ferdig. 

 

Håper noen kan svare meg.

 

Anonymous poster hash: a6b98...b2a

 

Anonymous poster hash: a6b98...b2a

 

 

 

Anonymous poster hash: fb5ef...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...