Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Jeg vet at dette er helt normalt og at det kommer seg. Men jeg lurer på hvordan dere andre løser det rent praktisk? Mini går fra ene forkjølelsen til den andre. Han har gått i bhg siden august. Vi er begge studenter så vi har jo "lett" for å tilpasse oss og være hjemme med ham når han ikke er helt i form (blir for det meste meg da, som har mest egenstudier), men jeg har jo egentlig masse jeg skulle lest og gjort jeg og. Altså, jeg er gladelig hjemme med syk/pjusk liten skatt, og jeg vet det er en del av å bli forelder. Men hvordan gjør dere jobbende foreldre dette? Sykt-barn-dagene kan da umulig strekke til?? Bare siden jul har jeg vært hjemme 7 dager! (ikke medregnet den dagen han ikke har bhg-plass :-( ) Anonymous poster hash: 92d8c...7f0
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Ja si det.. Den første høsten/vinteren/våren gikk i ett med sykt barm, men jeg var alene så hadde litt flere dager enn normalt kanskje. "Heldigvis" smittet han meg noen ganger så jeg kunne være hjemme med egne sykedager/sykemelding. Men det ble heldigvis veldig mye bedre neste sesong. Anonymous poster hash: 10fa3...6d0
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Feriedager :-/ Anonymous poster hash: 7080f...e8a
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Jeg holder ikke barna hjemme hvis de kun er forkjølet, da må de jo være hjemme halve året. Anonymous poster hash: 28a7b...95d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 Her har mini vært mye syk det siste halve året alt fra omgangsyke, vannkopper, lungebetennelse, munn,hånd og fot syke og sist var det influensa. Jeg jobber turnus så jeg kunne stokke om på vaktene slik at jeg jobber kveld og mannen dag, slik at det altid var noen hjemme, men mini smittet jo oss også så nå har vi begynt å sprite hendene og skifte allt av bekledning når vi kommer inn døra fra bhg.Det har hjulpet mye og ingen av oss har vært syke siden jul. Vi fortsetter med dette i god tro at det fungerer litt til Anonymous poster hash: 14492...2be
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #6 Skrevet 11. februar 2014 Min mann brukte alle ti dagene sine i fjor. Jeg er student så tok vesentlig flere dager enn han. Vi har i tillegg to barn. Det som jeg syns er så rart er at det er like mange sykedager til to barn, som til ett barn. For to barn er ikke mer syke enn ett, eller? Anonymous poster hash: 2af80...48b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #7 Skrevet 11. februar 2014 Jeg holder ikke barna hjemme hvis de kun er forkjølet, da må de jo være hjemme halve året. Anonymous poster hash: 28a7b...95d Nei, og det skjønner jo jeg og, men han hoster veldig, og blir grinete når han er forkjølet, så selv om han ikke har feber så har han tydelig ubehag og syns det er slitsomt med barnehage. Vi prøver å hente tidlig, men noen dager blir det hjemmedag i steden. Jeg vet at jeg nok tar lettere på å ta en hjemmedag siden jeg er student og "straffen" ikke kommer umiddelbart, men. Vi blir jo smittet annenhver gang vi og, så da kan jo "vanlige" folk ta av egenmeldingsdagene og ja... Ts Anonymous poster hash: 92d8c...7f0
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #8 Skrevet 11. februar 2014 Min mann brukte alle ti dagene sine i fjor. Jeg er student så tok vesentlig flere dager enn han. Vi har i tillegg to barn. Det som jeg syns er så rart er at det er like mange sykedager til to barn, som til ett barn. For to barn er ikke mer syke enn ett, eller? Anonymous poster hash: 2af80...48b Ja det er litt merkelig! Vår første var MYE syk første året, men vi fikk det til på et vis med fleksitid og helgejobbing. Men vi sleit virkelig når nr. 2 begynte i bhg! Nr 1 var vesentlig friskere, men de var jo ALDRI syke samtidig! Influensa og vannkopper f.eks, da gikk det med noen ferieuker gitt:( Anonymous poster hash: b1da0...210
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå