Gå til innhold

Snakker du med kjæledyret ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barndommen min var jeg alltid så flau når min mor snakket med katten, som om katten var et menneske. Nå gjør jeg det samme selv ; p

Hva med dere, snakker dere med dyrene som om de er levende mennesker?

Anonymous poster hash: 94997...cfd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt. :P

Anonymous poster hash: 508e3...2ae
Skrevet

Selvsagt. Prater masse med han OG forskning sier det er bra for dyret å bli pratet med.

Jeg skryter av han og hvis jeg feks sier, skal vi kose på teppet løper han til plassen sin og legger seg på rygg og venter på at jeg kommer for å klø han på magen.

Han kan også navnet på 8 forskjellige leker og sier jeg hent pip så henter han pip og ikke løve.

Anonymous poster hash: 15de7...c23

Skrevet

Snakker mye "sammen". Jeg babler og bikkja uler og lager rare lyder tilbake. Helt naturlig å prate med dyr :-)

Skrevet

Prater masse med alle tre. Kun dvergen og katta svarer med lyd, giganten svarer med å invitere til kos. Greit det ;-) 

Skrevet

ja. Ute på tur og. Og på bussen når han sitter under vogna. Da er det ikke mange som skjønner hva jeg driver med, for ingen ser han :P

Skrevet

Hehe ja snakker masse med katten. Han initierer ofte, svarer når jeg snakker til han med litt høyfrekvent stemme. Maler hvis jeg snakker med vanlig stemme. Glad jeg har noen å snakke med og holde meg med selskap her jeg ligger syk på tredje uka!!! :hjertesmil:  :catmilk:

Gjest 5 andre
Skrevet

Jepp. Hun liker godt å bli snakket til :) Prater med henne over alt, alltid tenkt at det var helt naturlig. Nå snakker jeg ikke til bikkja om været og middagsplaner, men mer ting som angår henne ;)

Skrevet

Ja snakker masse med alle hundene. Når jeg sier "skal vi se på tv?" Kommer de løpende & skal gjemme seg under teppet mitt & opp i fanget sån at vi kan kose litt ^^, kjempe kos med 3 små pels baller som vil kose masse etter en lang dag

Anonymous poster hash: 42841...d42

Skrevet

Ja, det er jo litt av kosen med å ha dyr det. Koseprater med hetterotta til datteren min jeg. Selvom de ikke fortår ordene så tror jeg de liker det.

Anonymous poster hash: 19f4b...a06
Skrevet

Ja, men det er mer "skal vi gå tur?", "skal du ut og tisse?", "gå og legg deg", "kom", "skal du ha godbit?", "ikke røre", "nei".

Jeg har ikke dype samtaler der jeg snakker om ting, det er kommandoer eller korte setninger...

Anonymous poster hash: 992e6...cce

Skrevet

Ja det gjør jeg :-) det gjør faktisk alle som er innom også ;-) svigerfar kan til og med ha litt dypere samtaler med katten ;)

Skrevet

Ja.. Men kun enkle setninger som, vil du ha mat, skal vi gå ut , osv. Det er en hund hvis du lurte :-P

Anonymous poster hash: 753e7...178

Skrevet

Ja, han skjønner jo masse ord og setninger. Han (en hund) forstår like mye som en 1-2 åring så hvorfor skal jeg ikke snakke til han da. Jeg kan si nå er det mat i skåla di og da går han på kjøkkenet og ser. Eller jeg kan si se der og da snur han seg. Og de vanlige greiene selvfølgelig (gå tur osv) Vi har faktisk måtte omdøpe det å snakke om å gå tur eller bade fordi han skjønner hva vi sier og da blir han så ivrig hvis det ikke skjer med en gang :)

Anonymous poster hash: 02bf1...50b
Skrevet

Ja, selvfølgelig :) På et annet språk t.o.m. da vi snakker engelsk hjemme... så føler meg litt teit når folk skal passe hunden og jeg forteller dem at han bare "forstår" engelsk.. eller kommandoer på engelsk da :)
Føler meg også litt rar når vi går ute, og det veksles mellom norsk og engelsk med mennesker og hund. Folk må tro jeg er litt sprø :D

Anonymous poster hash: d46a4...682
Skrevet

Ja jeg snakker til gullgutten hele dagen, sier flere ganger daglig at jeg elsker han<3 snakker tilbake gjør han ofte også, kjempekoselig er det:-) Heldigvis kan han leve i 25-28 år, han er bare 3 så vi har forhåpentligvis mange år sammen enda:-) Gleder meg til å dra hjem til han og min mann nå:-)

Anonymous poster hash: 6a482...d8b

Skrevet

Ja, og noen ganger snakker jeg med ungene også.. 

Anonymous poster hash: 7381c...a41
Skrevet

Ja, men ikke noen dype samtaler akkurat. Mer sånn "åååh, så fiiin du er!" "Snille hunden!" "Fiine pusen!" Og sånn. Diskuterer ikke politikk eller løser verdensproblemer ni ;).

Skrevet

Ja jeg snakker til gullgutten hele dagen, sier flere ganger daglig at jeg elsker han<3 snakker tilbake gjør han ofte også, kjempekoselig er det:-) Heldigvis kan han leve i 25-28 år, han er bare 3 så vi har forhåpentligvis mange år sammen enda:-) Gleder meg til å dra hjem til han og min mann nå:-)

Anonymous poster hash: 6a482...d8b

Hva slags dyr har du?

Ja, jeg snakker med dyrene mine. Ikke akkurat dype samtaler, men de setter pris på det virker det som.

Anonymous poster hash: a4043...461

Skrevet

Klart jeg gjør. Kaller meg mammaen deres også. ;)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Selvfølgelig snakker jeg (eller ikke bare jeg, men alle) med bikkja!

Hun er dessuten et intelligent dyr som har et visst ordforråd, og som svært tydelig setter pris på å bli snakket med. Svarer gjør hun også, på sin måte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...