Gå til innhold

Jeg har møtt mannen i mitt liv. Og er gift.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et godt A4 liv. Godt ekteskap med mannen min, og tre fine barn. Er fortsatt forelsket i mannen min, og har alltid trodd vi var ment for hverandre og er lykkelig.

Så skjedde det som ikke skulle skje. Jeg har møtt en mann, og det sa pang. Var helt satt ut etter møtet, det var akkurat som om alt var 100% riktig. Klarte ikke kontrollere meg, ble helt sugd inn i øynene hans og har aldri tidligere opplevd slik tiltrekning. Alt ved han appellerte til meg, vi kunne fullføre hverandres setninger og jeg følte en så enorm trygghet og ro. Det var han jeg skulle hatt! Jeg som trodde jeg har vært forelsket før, men alle forelskelser sammenlagt så langt kan ikke måle seg med følelsen. Vi var sammen i to kvelder og to dager (kurs), og han føler akkurat det samme. Gikk ikke over streken på noen som helst måte. Det ble bare avsluttet med at han fortalte meg hva han følte. Hadde jeg vært tilgjengelig ville han flyttet over kloden for å være sammen meg. Han sa han kunne giftet seg med meg samme kvelden, fordi begge følte så intenst at dette var det rette. Han kunne vente ti år på meg. Nå sitter jeg med en enorm klump i halsen. Har kjærlighetssorg, klarer ikke spise eller sove. Føles urettferdig å oppleve dette, jeg var jo så fornøyd med livet mitt. Føler nå at jeg har tatt til takke med mindre, og at jeg burde ventet med giftermål og familie til jeg traff en som ga meg denne følelsen. Var så sterkt møte, så fantastisk vakkert og trist på samme tid. Har sagt at jeg ikke ønsket noe mer kontakt, og har ikke tenkt til det heller. Føler meg bare helt håpløs og ute av kontroll. Noen som har opplevd det her før? Husker forelskelser i tenårene kunne føles eksepsjonelle, men det her var 100 ganger så sterkt, og han følte akkurat det samme. Vet ikke om jeg noen gang kommer over det, selv om jeg vet jeg må. Hva gjør jeg nå? Trodde slike ting bare skjedde på film, og at noe sånt aldri kunne hende meg.

Anonymous poster hash: 60553...cd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo ganske voldsomt ut.

Ville være veldig, veldig forsiktig med å bryte ut av et godt forhold pga. en forelskelse, uansett hvor sterk den er. Husk at dere ikke kjenner hverandre. Forelskelse og et godt samliv & varig kjærlighet er ikke det samme.

Husk at et brudd med mannen din innebærer å knuse hele den trygge rammen barna dine lever i. Det bør være veldig gode grunner til å foreta et slikt valg. 

Anonymous poster hash: 5c261...3f2
Skrevet

Jeg skal ikke bryte ut. Barna mine skal ikke lide pga meg. Og mannen og jeg hr det godt. Er bare så uendelig lei meg, fordi jeg opplevde det jeg gjorde. Føler alle andre følelser tidligere bare har vært en løgn. Skulle gjerne unngått det møte, kunne jeg valgt igjen ville jeg bevist ikke dratt på kurset, for å skåne meg selv. Jeg var lykkelig, og trodde virkelig jeg hadde det så bra man kan komme på lykkeskalaen. Også skjer dette, og jeg er forvirret, lei meg. Egentlig lurer jeg på om andre har opplevd lignende, og hvordan man kommer vidre. Urettferdig for mannen min at jeg nå føler jeg tar til takke med han. Vet at jeg aldri kan oppleve de samme følelsene med han.

Skrevet

Jeg tenker egentlig at det er en forelskelse som vil gå over i ett A4 liv etter hvert  om dere ble sammen :)

Også tenker jeg at du burde å fokusere på dine barn og mannen fremfor en "forelske" som du ikke vet hvordan vil ende..

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Ville være veldig, veldig forsiktig med å bryte ut av et godt forhold pga. en forelskelse, uansett hvor sterk den er. Husk at dere ikke kjenner hverandre. Forelskelse og et godt samliv & varig kjærlighet er ikke det samme.

Husk at et brudd med mannen din innebærer å knuse hele den trygge rammen barna dine lever i. Det bør være veldig gode grunner til å foreta et slikt valg. 

Signerer. Samt at enkelte mannfolk sier hva som helst for å få seg et nummer. Siden du er gift og ikke er typen for å være utro, pluss at han ser at du er forelsket i han, så kjører han på med romlemantisk klisj-snakk om at du er alt for ham, han vil gifte seg med deg og så videre. Hvem i huleste vil gifte seg med noen som man har truffet to ganger????? Uten å kjenne hvordan personen er, hvordan det er å leve sammen med denne personen og så videre? Nei, sørg ferdig og kast denne pampen ut av tankene dine. Du har alt for mye å miste for å la deg lure av sånne menn.

Skrevet

Så utrolig bra at du ikke falt for fristelsen med å være utro! Og du skriver jo selv at du ønsker å bli hos mannen din.

Noen ganger treffer man mennesker, som betyr noe ekstra. Du må prøve å fokusere på familien din, og legge det bak deg. Men du har lov til å føle som du gjør.

Ut i fra det du skriver, virker du som en oppegående kvinne.

Skrevet

Signerer. Samt at enkelte mannfolk sier hva som helst for å få seg et nummer. Siden du er gift og ikke er typen for å være utro, pluss at han ser at du er forelsket i han, så kjører han på med romlemantisk klisj-snakk om at du er alt for ham, han vil gifte seg med deg og så videre. Hvem i huleste vil gifte seg med noen som man har truffet to ganger????? Uten å kjenne hvordan personen er, hvordan det er å leve sammen med denne personen og så videre? Nei, sørg ferdig og kast denne pampen ut av tankene dine. Du har alt for mye å miste for å la deg lure av sånne menn.

Du virker litt vel kynisk nå. Hvis HI føler som hun gjør. Hvorfor er det så utenkelig at mannen føler det samme?

Skrevet

Tro meg, har vært utsatt for mange av typene du beskriver. Men kan med hele meg føle at dette ikke var det. Han respekterte meg 100% og prøvde seg ikke på meg. Hadde han vært ute etter et nummer hadde han lett fått det hos andre. Under kurset fikk ikke noen av oss med oss noenting, kunne se på han at han var like satt ut som jeg selv var. Det var bare den vanvittige tiltrekningskraft hvertfall jeg tidligere bare har lest om, eller sett på film, men ikke opplevd. Men må nok bare ta tiden til hjelp.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet (endret)

Du virker litt vel kynisk nå. Hvis HI føler som hun gjør. Hvorfor er det så utenkelig at mannen føler det samme?

Jeg er ikke kynisk, men realistisk. Alt for mange menn lover gull og grønne skoger for å få sex. Klisjeer om at han ønsker å flytte rundt kloden for henne, gifte seg med henne osv uten å kjenne henne i det hele tatt er for åpenbare for at man skal kunne falle for sånt. Både jeg og ei av mine venninner (som da var single vel å merke) opplevde å bli sjekket opp av menn som verken prøvde seg på oss, hintet til sex eller antydet annet enn vill forelskelse, og poengterte at de gjerne ville vente med sex og bli kjent bedre først. I mitt tilfelle tok det FIRE MÅNEDER før han endelig var klar for noe "mer", og dagen etter så hørte jeg ikke noe mer fra ham. Han som min venninne datet traff henne to ganger etter at de startet å ha sex, og sa så med klare ord at de kjærlighetserklæringer fra ham i begynnelsen var kun for å få henne på gli, og han mente ingenting med det.

Så ja, det kan hende jeg ser litt svart på sånt, men alt for mange blir lurt og kaster bort det gode familielivet for en lurendreier.

Endret av Big Fat Lawyer
Skrevet

Jeg skal ikke bryte ut. Barna mine skal ikke lide pga meg. Og mannen og jeg hr det godt. Er bare så uendelig lei meg, fordi jeg opplevde det jeg gjorde. Føler alle andre følelser tidligere bare har vært en løgn. Skulle gjerne unngått det møte, kunne jeg valgt igjen ville jeg bevist ikke dratt på kurset, for å skåne meg selv. Jeg var lykkelig, og trodde virkelig jeg hadde det så bra man kan komme på lykkeskalaen. Også skjer dette, og jeg er forvirret, lei meg. Egentlig lurer jeg på om andre har opplevd lignende, og hvordan man kommer vidre. Urettferdig for mannen min at jeg nå føler jeg tar til takke med han. Vet at jeg aldri kan oppleve de samme følelsene med han.

Vær obs på at opplevelser farges veldig kraftig av tankene man gjør seg i etterkant, du påvirker mao. dine egne minner. 

Er du så sikker på at dette og han er så fantastisk som du ser på det? Hvis disse følelsene er så utrolig sterke, hva er det som gjør det? Er det denne helt unike og magiske mannen, eller er det noe i deg som gjør at du leser enda mer i en tiltrekkelse enn du ville gjort på et annet tidspunkt?

At man etter to dager snakker om at man ville gifte seg om ting var annerledes - det vitner for meg mer om to personer som er preget å være følelsesstyrte, impulsive og lett engasjerbare - mer enn en sikker match fra himmelen.

Det er ikke sikkert at dere passer like godt sammen i virkeligheten som i fantasien.

Skrevet

Tro meg, har vært utsatt for mange av typene du beskriver. Men kan med hele meg føle at dette ikke var det. Han respekterte meg 100% og prøvde seg ikke på meg. Hadde han vært ute etter et nummer hadde han lett fått det hos andre. Under kurset fikk ikke noen av oss med oss noenting, kunne se på han at han var like satt ut som jeg selv var. Det var bare den vanvittige tiltrekningskraft hvertfall jeg tidligere bare har lest om, eller sett på film, men ikke opplevd. Men må nok bare ta tiden til hjelp.

Tro meg! Jeg har opplevd den tiltrekningskraften du beskriver og lever sammen med den mannen..

Men den varer ikke livet ut, og ja han er mannen i mitt liv men noen ganger har jeg lyst til å sparke han p rompa ut av huset!! Livet er ikke en dans på røde roser eller en film med lykkelig slutt. Våkn opp dame!

Anonymous poster hash: e8e1c...3f9

Skrevet

Du har snublet over et menneske du er 100% kjemisk kompatibel med. Det finnes noen av dem der ute, og da blir man offer for instinktet og får følelser og lyster man ikke helt rår over. Det betyr ikke at dere er riktige for hverandre uansett. Han kan fort være en sånn en som klipper tånegler over badegulvet uten å ta opp etter seg. En som ikke tar ut søpla før du har spurt 30 ganger, driter i å skifte sengetøy ford han synes to ganger i året er nok, dropper å ringe når han blir sen og velger å heller dra på byen med venner enn å komme hjem til deres avtalte kosekveld... osv osv. Det trenger du heldigvis ikke finne ut av. Du har heldigvis et lykkelig forhold å pleie. Etter hvert glemmer du den reaksjonen du fikk av denne mannen. Bare ha vett til å ikke vær alene med ham og ikke pleie fascinasjonen på noe vis. :)

Skrevet

Han lovte ikke gull og grønne skoger. Og vi hadde selvfølgelig ikke giftet oss uten å kjenne hverandre. Men hadde jeg vært singel, hadde jeg definitivt sagt opp jobben og flyttet, tatt sjansen, selv om det viste seg å være feil. Takk nr 10. Må tenke litt gjennom det du skrev. Selvfølgelig har også denne mannen feil og mangler, og ville sikkert irritert meg og vært A4 etterhvert, men tiltrekningskraften var noe helt annet, og ethvert forhold burde jo starte på den måten. Ingen av mine tidligere forhold har startet på samme måte. Har trodd det, men har tydeligvis ikke det likevel. Kanskje vi hadde vært en dårlig match, prøver å tenke på det.

Skrevet

Jeg tenker at det går over. Mange finner andre de er tiltrukket av gjennom ekteskapet, men det er våres valg om vi tilater oss og bli trukket inn i det. Jeg syned for din og din mann sin skyld avslutte all kontakt med denne mannen og heller fokusere på DIN man og hvor fantastisk han er. Plutselig er det omvent og det er din mann som er betatt av en annen. 

Forelskelser går over selvom det kan tid og selvom det kan være veldig smertefult. Tror ikke du får det noe bedre om du bryter med din mann fordi du tror gresset er litt grønnere på andre siden.

Anonymous poster hash: a88fe...fcd
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg tenker at det går over. Mange finner andre de er tiltrukket av gjennom ekteskapet, men det er våres valg om vi tilater oss og bli trukket inn i det. Jeg syned for din og din mann sin skyld avslutte all kontakt med denne mannen og heller fokusere på DIN man og hvor fantastisk han er. Plutselig er det omvent og det er din mann som er betatt av en annen. 

Forelskelser går over selvom det kan tid og selvom det kan være veldig smertefult. Tror ikke du får det noe bedre om du bryter med din mann fordi du tror gresset er litt grønnere på andre siden.

Anonymous poster hash: a88fe...fcd

Og enda fortere går den over hvis man ikke gir den næring i form av kontakt med denne andre, tanker på hvor fint man hadde hatt det sammen med ham og så videre.

Skrevet

Huff. Håper jeg aldri kommer i din situasjon. Høres ut som om du har møtt sin sjelevenn, "den rette".

Jeg vet at min mann ikke er min sjelevenn, og en av mine store frykter er at jeg noen gang skal møte "den rette". For jeg ville ha store problemer med å velge min lykke fremfor barnas.

Føler virkelig med deg! Har dessverre ingen råd til deg, for jeg hadde aldri selv visst hva jeg skulle gjøre.

Anonymous poster hash: c0a5c...7e9

Skrevet

Høyrest ut som du traff din sjelevenn, synest eg.

Men du verkar til å vere oppegåande og reflektert, og innsjå at du har det veldig bra med mann din og.

Men det vil gå veldig lang tid før du klarar å gløyme den du møtte, viss du nokon gong kjem til å klare det da.

Eit vakkert og sterkt minne, og litt sårt.

Skrevet

Jeg er ikke kynisk, men realistisk. Alt for mange menn lover gull og grønne skoger for å få sex. Klisjeer om at han ønsker å flytte rundt kloden for henne, gifte seg med henne osv uten å kjenne henne i det hele tatt er for åpenbare for at man skal kunne falle for sånt. Både jeg og ei av mine venninner (som da var single vel å merke) opplevde å bli sjekket opp av menn som verken prøvde seg på oss, hintet til sex eller antydet annet enn vill forelskelse, og poengterte at de gjerne ville vente med sex og bli kjent bedre først. I mitt tilfelle tok det FIRE MÅNEDER før han endelig var klar for noe "mer", og dagen etter så hørte jeg ikke noe mer fra ham. Han som min venninne datet traff henne to ganger etter at de startet å ha sex, og sa så med klare ord at de kjærlighetserklæringer fra ham i begynnelsen var kun for å få henne på gli, og han mente ingenting med det.

Så ja, det kan hende jeg ser litt svart på sånt, men alt for mange blir lurt og kaster bort det gode familielivet for en lurendreier.

ENIG!!
Skrevet

Hei!

Jeg har opplevd forelskelse/kjærlighet som du beskriver det flere ganger i mitt liv. Før jeg møtte mannen min hadde jeg slike følelser med en annen som hadde gravid kjæreste. Nettopp derfor måtte vi holde forholdet vårt på skalaen vennskap så godt det gikk, og kollegaer i studentmiljøet. Vi var ikke fysiske nettopp fordi han skulle ha barn med ei som han elsket, og valgte å ikke la følelsene styre handlingene våre. Ble enige i at vi var over ørene forelsket i hverandre, og at det var en trist situasjon - men at sånn måtte det være.

Senere fant jeg mannen min og fikk samme følelsene for ham.

Poenget mitt er at dette kan skje, og skjer. Det er da du må velge hva du vil gjøre, noe jeg leser at du har valgt. Tror du kommer til å være fornøyd med et slikt valg på sikt, selv om du sikkert har en og annen stund der du tenker på "hva om". Det er naturlig.

Vær glad!

Slike følelser og muligheter også når de ikke passer forteller deg også at verden ikke er låst i en eneste rette eller at man bare har en sjanse i kjærligheten.

Altså er ikke livet over ved et senere brudd i forholdet eller annet, det er et signal på at det er flere muligheter i livet heldigvis.

Lykke til videre, og ha et flott liv med mannen du har valgt og barna deres, dette går helt bra :-)

Skrevet

Takk for alle svar. Jeg leser dem nøye, og tar det inn. Men må si meg uenig i at menn stort sett er ute etter en ting dersom de skulle treffe den store kjærligheten. Selvfølgelig noen. Men bare fordi de er utstyrt med en penis, vil det være utenkelig at de faktisk treffer noen som får dem til å føle seg stormende forelsket, og få et sterkt ønske om å tilbringe resten av livet med vedkomne? Kan det ikke skje, bare fordi de er menn? Den er jeg faktisk uenig i. Jeg vet hva jeg følte, og for meg er det ikke utenkelig eller sjokkerende at han følte det samme. Kan ha noe med å gjøre at jeg aldri har opplevd å blitt utnyttet eller dypt såret av en mann. I alle mine tidligere forhold har jeg vært den som har gjort det slutt, og faktisk blitt behandlet veldig bra av mennene i mitt liv. Stakkars menn. Selv om det finnes drittsekker der ute, må det likevel være lov for en mann og møte sin store kjærlighet uten at det skal være noe skittent og uærlig. Nå vil jeg ikke kaste bort det jeg har på denne mannen, men ønsker å gå vidre. Skulle ønske jeg aldri hadde møtt han.

Skrevet

Jeg er sammen med mannen i mitt liv og det er ikke alltid like enkelt med barn fra tidligere forhold og x'er. Jeg vil ikke si at du skal forfølge dette med mindre du er villig til å risikere barna og det som du beskriver som et godt forhold. Det virker som du hadde det bra før han og det er gode sjanser for at du vil få det godt etter ditt møte med han. De som sier at dette er tull har ikke opplevd det selv :)

Anonymous poster hash: 4040a...bec
Skrevet

Jeg vil bare si at jeg føler med deg. Høres ut som du har opplevd akkurat det jeg har lett etter i livet. Jeg er sammen med en utrolig snill mann, men vi hadde på ingen måte denne starten. Jeg sliter med å være lykkelig og føler jeg har blitt snytt for de følelsene du beskriver. Og tanken på å aldri få oppleve det gjør meg til tider veldig lei meg.

Veldig imponert over at du ikke gikk for langt, ikke sikker på at jeg hadde hatt den samme styrken. Du får heller se deg selv som heldig som har hatt denne opplevelsen og ta det for det det var. Man vet aldri hvordan livet blir, plutselig står du der singel om 10 år og da vet du ihvertfall hva du skal se etter og ikke nøye deg med noe mindre ;)

Ellers synes jeg det høres ut som du har det over gjennomsnittet bra med den mannen du har og det tror jeg ikke det er verdt å kaste bort nå, det er mange som hadde gitt alt for å få det du har ;)

Anonymous poster hash: 35022...711
Skrevet

Du vet ikke om dette er mannen i ditt liv. Det er ganske en veldig sterk kjemi fysisk og psykisk mellom dere, men du kjenner han ikke NOK til å vite om han er mannen i ditt liv. Du har i tillegg et godt ekteskap der du elsker din mann? Hjelpes kvinne, ta vare på det du har!!!!! 

Anonymous poster hash: f2be6...efe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...