Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Forrige svangerskap var grusomt.. med ekstrem kvalme i mesteparten av graviditeten. Klarte bare være på et mørkt rom, ikke høre lyder.. ja klarte ikje snu hodet uten å spy... fødselen var traumatisk. Det gikk heldigvis bra og nå er jeg verdens heldigste mamma, hun er bare så skjønn og kan ikke se for meg livet uten henne. Jeg ønsker meg en lillebror eller lillesøster til henne. . Men tør rett og slett ikke enda. Alt har satt så dype spor. Blir rett og slett dårlig av å tenke på å gå gravid og skulle føde igjen. Hva gjør jeg nå? Har alltid ønsket å få to som ikke er alt for langt fra i alder... nå er hun 20 mnd... noen som har opplevd lignende som kan gi meg noen råd om hvordan jeg kommer over denne skrekken.. Anonymous poster hash: 11938...c03
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Hvert svangerskap er forskjellig. Jeg var ekstremt dårlig med nummer to. Nummer en var normalt. Bare du kan avgjøre om du våger. Og du må selvsagt være forberedt på det værste også. Anonymous poster hash: 53b41...2c6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Skjønner at du føler deg usikker. Det kan bli mye bedre neste gang, eller det kan bli nokså ille - eller like ille. Kan du snakke med legen din om hva som evt. kan gjøres for å lette tilværelsen din dersom det skulle bli tøft? Kan du legges inn periodevis på sykehus? Kan du få andre typer kvalmestillende? Det blir jo ditt valg til syvende og sist. Hvis du bare ikke orker tanken på en ny graviditet er det jo fullt mulig å søke om adopsjon - en fin måte å få barn på det også? Anonymous poster hash: 02830...a11
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Forstår deg godt, var i samme situasjon. MEN TENk, jeg overlevde nok et svangerskap! Ille der og da, men nå (2 måneder etter fødsel) er det liksom glemt, så fjernt...og det er ikke kronisk:) Anonymous poster hash: fb9c2...29e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 Husk at nå vet du hva du går til og kan kanskje forberede deg mer mentalt. En trøst er at fødsel nr 2 ofte er mye bedre enn nr 1. Og en graviditet er forbigående så du forblir jo ikke syk. Jeg skjønner din frykt men jo lengre du tenker på det og gruer deg jo verre er det jo... Prøv å få bearbeidet den forrige fødselen med en jordmor og få snakket om dine følelser om en evt ny graviditet! Kanskje det kan hjelpe til å sette ting i et nytt perspektiv og gjøre deg mindre redd for en ny graviditet! Anonymous poster hash: 9ceeb...1f4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #6 Skrevet 11. februar 2014 Du må risikere det, det kanli verre enn du opplevde, eller kjempeenkelt, det er en risiko man tar på alle måter i livet. Du må føle på om det er verdt risikoen eller ikke. Anonymous poster hash: 8ca31...2aa
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #7 Skrevet 11. februar 2014 Jeg er også redd for å bli gravid igjen, siden jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning, og hasteks. MEN; jeg prøver å trøste meg med at sannsynligheten er at det samme ikke skjer igjen.. Og, HVIS det skjer, så overlevde jeg det jo sist, selvom det var laange mnd og laange uker med smerter etter ks.. Men, sønnen min ER så verdt det, og MÅ bare ha flere som han Anonymous poster hash: 68c62...e38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå