Gå til innhold

Verdens beste barnehage!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, min gutt går i verdens beste barnehage med de beste menneskene!

 

Vi er fra utlandet og har ett annet morsmål. Min gutt begynte i januar, og vi er enda i innkjøringen.

Ped lederen har hver uke snakket med oss, og vi har bestemt tempoet. Pappa har vært med hver dag i 3 timer slik at det skal bli en myk start. (Pappa tar ut permisjonen sin og har mulighet).

 

Men vi ser at den lille gutten vår sliter (1.5år). Han er enda litt redd lyder og blir ekstra frustrert når han ikke forstår norsk.

 

Igår tok jeg kontakt med Kommunen og spurte om morsmålsassistent, men det fikk jeg avslag på. Hadde ikke rett til det! (Vår fattige kommune!).

 

Da tok jeg en telefonen til barnehagen som heeeeeldigvis er privat og fortalte styreren dette. Hun ordnet oss en morsmålsassistent som i tilegg er vår gode venn, ei dame vi kjenner. Jeg er bare så utrolig takknemlig, og jeg vil egentlig at alle skal vite hvor fantastiske disse menneskene er!

 

Det skal sier at barnhagen er 9 år gammel og har tilsammeb 90 barn.

De er så utrolig profesjonelle og vet å gjøre jobben sin.

Er selv utdannet førskolelærer og jobber i Kommunal barnehage. Jeg vil aldri hatt min unge, fattiglus kommunene våre.

Tenk dere om hvor dere sender barna :)

 

Anonymous poster hash: 869d7...686

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, min gutt går i verdens beste barnehage med de beste menneskene!

Vi er fra utlandet og har ett annet morsmål. Min gutt begynte i januar, og vi er enda i innkjøringen.

Ped lederen har hver uke snakket med oss, og vi har bestemt tempoet. Pappa har vært med hver dag i 3 timer slik at det skal bli en myk start. (Pappa tar ut permisjonen sin og har mulighet).

Men vi ser at den lille gutten vår sliter (1.5år). Han er enda litt redd lyder og blir ekstra frustrert når han ikke forstår norsk.

Igår tok jeg kontakt med Kommunen og spurte om morsmålsassistent, men det fikk jeg avslag på. Hadde ikke rett til det! (Vår fattige kommune!).

Da tok jeg en telefonen til barnehagen som heeeeeldigvis er privat og fortalte styreren dette. Hun ordnet oss en morsmålsassistent som i tilegg er vår gode venn, ei dame vi kjenner. Jeg er bare så utrolig takknemlig, og jeg vil egentlig at alle skal vite hvor fantastiske disse menneskene er!

Det skal sier at barnhagen er 9 år gammel og har tilsammeb 90 barn.

De er så utrolig profesjonelle og vet å gjøre jobben sin.

Er selv utdannet førskolelærer og jobber i Kommunal barnehage. Jeg vil aldri hatt min unge, fattiglus kommunene våre.

Tenk dere om hvor dere sender barna :)Anonymous poster hash: 869d7...686

Kommunen trenger nye fagpersoner inn i barnehagene sine. Og ikke disse gamle tantene fra 1970 tallet!

Skrevet

Ikke alle kommuner har private barnehager. Jeg synes dessuten at du generaliserer noe voldsomt. Jeg har hatt barn i både privat og kommunal barnehage. Veldig fornøyd med begge deler.

Skrevet

Jeg spør kanskje ekstremt dumt nå, men hvorfor kan du så bra norsk og sønnen din lite eller ingen norsk?

 

Anonymous poster hash: 56b4f...870

Skrevet

Mitt barn går også i verdens beste barnehage, og den er kommunal!

Har prøvd andre barnehager også, så har litt å sammenligne med. Jeg vet at barn med spesielle behov har egne ressurser der, i tillegg til at de ansatte er veldig flinke til å tilpasse de ordinære ressursene på veldig hensiktsmessige måter.

 

Jeg tenker veldig på hvor jeg sender barna mine, det gjør vel de fleste, men det er ikke nødvendigvis slik at privat alltid er best.

I enkelte kommuner er det heller ikke så lett å bytte barnehage, fordi man stiller bakerst i køen om man alt har plass. Da er man prisgitt det man har, og det hjelper ikke at andre maler om at man må tenke på hvor man sender barna...



Anonymous poster hash: ac1e8...81d
Skrevet

Til å skrive så bra norsk, så må du da også snakke bra norsk. Så hvorfor kan ikke barnet ditt norsk da?



Anonymous poster hash: 258b4...76b
Skrevet

Jeg spør kanskje ekstremt dumt nå, men hvorfor kan du så bra norsk og sønnen din lite eller ingen norsk?Anonymous poster hash: 56b4f...870

Foedi jeg gjennom min utdanning har fått kompetanse innen morsmål, førstespråk, andrespråk også videre. Der har jeg blant annet lært at barnet lettere lærer andrespråk når det kan sitt morsmål. Jeg har gjort det konsekvent og står for det. Jeg har også fått ros av barnehagen fordi jeg har denne kunnskapen og praktiserer den.

 

Vi ser altfor mange med andre morsmål som kan verken sitt morsmål eller norsk, og da blir det hvertfall feil. Det er disse som sliter med norsk kunnskaper i skolen og vi betaler mange tuusen kroner for ekstra hjelp til disse elevene.....

 

Anonymous poster hash: 869d7...686

Skrevet

Mitt barn går også i verdens beste barnehage, og den er kommunal!Har prøvd andre barnehager også, så har litt å sammenligne med. Jeg vet at barn med spesielle behov har egne ressurser der, i tillegg til at de ansatte er veldig flinke til å tilpasse de ordinære ressursene på veldig hensiktsmessige måter. Jeg tenker veldig på hvor jeg sender barna mine, det gjør vel de fleste, men det er ikke nødvendigvis slik at privat alltid er best.I enkelte kommuner er det heller ikke så lett å bytte barnehage, fordi man stiller bakerst i køen om man alt har plass. Da er man prisgitt det man har, og det hjelper ikke at andre maler om at man må tenke på hvor man sender barna... Anonymous poster hash: ac1e8...81d

Jeg er selv førskolelærer og har en oppfatning av at 70% av foreldre er lite kritiske til barnehagen..

De er firnøyd de "bare" får en plass..!

 

Anonymous poster hash: 869d7...686

Skrevet

Til å skrive så bra norsk, så må du da også snakke bra norsk. Så hvorfor kan ikke barnet ditt norsk da? Anonymous poster hash: 258b4...76b

Hvis du leser i innleggene vil du få svaret :)

 

Hilsen ei stolt mor med ett annet morsmål enn norsk!

 

Anonymous poster hash: 869d7...686

Skrevet

Kjempebra :)

 

I vår bhg har de nettopp satt fokus på de forskjellige landene alle har røtter fra, hengt opp flagg, og skrevet opp hvordan man hilser på de forskjellige språkene. 

De har noen norske, noen arabiske, noen somaliske, noen øst-europeere som jobber der. Noen av barna har foreldre som snakker dårlig/intet norsk, men som snakker kjempebra norsk selv. Noen av barna har foreldre som snakker bra norsk, men som kun snakker morsmålet selv.

 

De ansatte forsøker så godt de kan å ha personale som snakker morsmål til barna som trenger det. Jeg skulle ønske de hadde en som snakket min manns språk ;)

Skrevet

Kjempebra :)

 

I vår bhg har de nettopp satt fokus på de forskjellige landene alle har røtter fra, hengt opp flagg, og skrevet opp hvordan man hilser på de forskjellige språkene. 

De har noen norske, noen arabiske, noen somaliske, noen øst-europeere som jobber der. Noen av barna har foreldre som snakker dårlig/intet norsk, men som snakker kjempebra norsk selv. Noen av barna har foreldre som snakker bra norsk, men som kun snakker morsmålet selv.

 

De ansatte forsøker så godt de kan å ha personale som snakker morsmål til barna som trenger det. Jeg skulle ønske de hadde en som snakket min manns språk ;)

 

Knall! :)

 

Ja det handler jo om å bevare sitt morsmål og sin identitet. Gutten min kommer til å snakke perfekt norsk om ett par år, det blir verre ed morsmålet.. Snakker fra egen erfaring da jeg selv kom til Norge som flyktning i 1993, var da 6 år. Rett inn i barnehagen også skolen. Men jeg takker mine foreldre for at jeg kan begge språkene perfekt, og jeg føler det er en stor ressurs!

Jeg har fått mange jobber fordi jeg er flerspråklig :)

 

Anonymous poster hash: 869d7...686

Skrevet

 

Jeg spør kanskje ekstremt dumt nå, men hvorfor kan du så bra norsk og sønnen din lite eller ingen norsk?Anonymous poster hash: 56b4f...870

Foedi jeg gjennom min utdanning har fått kompetanse innen morsmål, førstespråk, andrespråk også videre. Der har jeg blant annet lært at barnet lettere lærer andrespråk når det kan sitt morsmål. Jeg har gjort det konsekvent og står for det. Jeg har også fått ros av barnehagen fordi jeg har denne kunnskapen og praktiserer den.

 

Vi ser altfor mange med andre morsmål som kan verken sitt morsmål eller norsk, og da blir det hvertfall feil. Det er disse som sliter med norsk kunnskaper i skolen og vi betaler mange tuusen kroner for ekstra hjelp til disse elevene.....

 

Anonymous poster hash: 869d7...686

Det du sier om morsmål her stemmer veldig bra.

 

Men måten du generaliserer kommunale barnehager på blir for dumt.

 

Anonymous poster hash: e2e7c...606

Skrevet

Mine barn går i en kommunal barnehage i en fattig kommune. Og vi er storfornøyde, så det trenger ikke å ha noe å si. Her er faktisk de kommunale barnehagene mye bedre enn de private. Så er ikke alltid dette stemmer. kommer an på hvordan pengene blir brukt og på de ansatte. Men veldig bra at dere fikk god hjelp i barnehagen deres.



Anonymous poster hash: 498d9...497
Skrevet

Kan si så mye at mitt barn virkelig går i kommunens beste bhg ifølge nylig brukerundersøkelse, den er privat, det er viktig med gode ped , styrere og stabilt personal, så bra at din bhg tok og hjalp til med det som kommunen ikke var villig til og gjøre noe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...