Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Hva forventes det ift familiesitusjon? Eget soverom? Jeg bor alene med ett barn, og vi har ett soverom. Vi er aktive i helgene med ski, fjell og sykkelturer, kreves det at jeg skaffer utstyret da til dette? Hva hvis det er familiebursdag, er det da noe barnet kan være med på, eller bør man unngå dette? Er det en slags prøvetid? -kjemi ift barna? Hva får man i lønn? Er klar over at dette ikke virker som et positivt innlegg, men jeg vet alle grunnene til hvorfor jeg vil være et besøkshjem, og nå lurer jeg på alle spm som dukker opp underveis Anonymous poster hash: 89573...556
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Lurer jeg og på :-) Anonymous poster hash: 33149...8ad
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Dette lurer jeg også på, så titt frem dere med erfaring! Anonymous poster hash: ffbff...eb0
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Hva forventes det ift familiesitusjon? Eget soverom? Jeg bor alene med ett barn, og vi har ett soverom.Vi er aktive i helgene med ski, fjell og sykkelturer, kreves det at jeg skaffer utstyret da til dette? Hva hvis det er familiebursdag, er det da noe barnet kan være med på, eller bør man unngå dette? Er det en slags prøvetid? -kjemi ift barna?Hva får man i lønn? Er klar over at dette ikke virker som et positivt innlegg, men jeg vet alle grunnene til hvorfor jeg vil være et besøkshjem, og nå lurer jeg på alle spm som dukker opp underveis Anonymous poster hash: 89573...556 Vi er besøkshjem for en søskenflokk på tre. Det et ikke akseptert at barna f.eks sover på sofaen i stuen. Du bør ha enten et gjesterom/loftstue/kjellerstue e.l. En akseptabel soveplass med andre ord. Kjemi bør absolutt stemme med både barna og foreldrene. Vi hadde først en tre måneders kontrakt til å begynne med for å prøve ut dette. Dere må levere politiattest. Om barna ikke har utstyret som trengs for å være med dere på aktiviteter må dette tas opp med foreldre og eventuelt kommunen (om det er kommunal kontrakt) Men dere kan ikke kreve at det blir kjøpt masse utstyr. Barna kan gjerne være med i familiebursdag etc. De bør behandles på lik linje med egne barn da de er på besøk. Lønn varierer i forhold til hvor krevende oppdraget er. Her er oversikt over veiledende KS satser: http://www.ks.no/tema/Skole-og-oppvekst/Barn--og-familietjenester/Fosterhjem/Fosterhejsatser1/ Vi ligger på drøyt 1365,- i døgnet, pluss utgiftsdekning. Vi har da to av tre søsken med ADHD og de er relativt krevende. De vi har på avlastning har ledsagerbevis og slik sett reduseres kostnadene noe da vi er på aktiviteter. Anonymous poster hash: 3669f...b9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå