Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du og mannen var invitert på middag hos et vennepar, dere skulle være 3 par der og de som holdt middagen har babyen hjemme. Det blir servert alkohol.

Anonymous poster hash: a5ce1...f97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er gale med det da??

Anonymous poster hash: 8ead9...af4
Skrevet

Så lenge foreldrene holder seg edru hadde vel det bare vært koselig. Man trenger ikke kutte ut all sosial omgang selv om man har baby i hus.

Skrevet

Så lenge en av de ikke drikker ser ikke jeg problemet.

Anonymous poster hash: e707d...053
Skrevet

Det hadde jeg ikke reagert på i det hele tatt. Det skal vel ikke være fylleslag?

Skrevet

Jeg ser ikke problemet, med mindre det er snakk om fyll her. Litt alkohol til maten går fint. 

Jeg ville helst foretrukket minst èn edru forelder. Barn er utrolig vare. Men et glass eller to skader ikke. Det hadde vært uaktuelt å drikke noe mer her med barn i hus i hvert fall. 

Anonymous poster hash: a365f...4ce
Skrevet

Det hadde vært helt normalt.

Anonymous poster hash: 442d2...0e0

Skrevet

I min verden betyr "det blir servert alkohol" = bedre vin til middagen. Altså ingen fyll, kun hyggelig omgang med venner. Noe som er hyggelig, både med og uten baby i nærheten. Men det kan vel kanskje i enkelte kretser rett og slett bety "grandis og stupfylla". I så fall, da hadde ikke jeg dratt, for jeg kjenner ingen slike, så jeg ville ikke vært invitert. 

Anonymous poster hash: f676a...a23
Skrevet

Ser ikke problemet?

At alkohol serveres betyr ikke fyllefest. Iallefall ikke blant de vi kjenner. Det betyr middag med god vin til. Ikke sikkert alle skal ha heller, blir vel opp til hver enkelt.

Høres ut som en koselig kveld med godt selskap. Håper babyen sover, sist vi gjorde det samme fikk ingen barn sove, og det ble mye oppetid på de tilsammen seks ungene, mye byssing og mindre mulighet til å spille spill som vi hadde planlagt.

Skrevet

Som jeg kunne gjort det:) men hadde selvfølgelig ikke tatt mer en et, maks 2 glass selv (spørs på alder på bebis). Og de andre kunne ha drukket mer, uten at det hadde gjort noe som helst. Og da snakker jeg ikke om flatfylla og høy musikk og bråk..:)

Skrevet

Det er jo helt normalt, skjønner ikke hva jeg skulle reagere på. (Tar det som en selvfølge at ingen blir fulle).

Anonymous poster hash: 22d38...774

Skrevet

Ser virkelig ikke problemet? Vi har ofte hatt middag og brettspill kvelder, der vi servert alkohol til maten og folk har tatt seg en pils eller 2 utover. atteren vår sover da søtt og skulle hun våkne er jo ikke det noe problem. En av oss drikker alkoholfritt, så en av oss kan kjøre eller hvis det skulle være noe. Er jo ikke fest akkurat og aldri opplevd at folk drikker seg fulle.

Som regel tar ikke gjestene helt av heller akkurat når det er baby/barn i hus. Slikt blir jo selvfølgelig tatt hensyn til. Kan ikke se at det skal være et problem, dersom ikke foreldre eller gjester har en forhistorie som alkoholikere.

Anonymous poster hash: 8bee9...d57
Skrevet

Hva vil du frem til, hi?

Anonymous poster hash: b94b8...630

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke reagert på.

Skrevet

Ser ikke problemet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...