Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Bare venninner eller familiemedlemmer som også kommer i bryllupet? Ber man alle som er invitert i bryllupet, og mer man evt andre som ikke er invitert? Hvordan fungerer dette egentlig? Anonymous poster hash: e0c16...f5f
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Spør bruden om hvem hun vil be Anonymous poster hash: 18b41...a2f
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Hva med partnere som følger med som man kjenner svært lite? Anonymous poster hash: 610f1...4bc
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Spør bruden om hvem hun vil be Anonymous poster hash: 18b41...a2f Neeei. Det må være helt overraskelse. Ikke inviter noen som ikke er invitert i bryllupet. Anonymous poster hash: d0029...d4a
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Spør bruden om hvem hun vil be Anonymous poster hash: 18b41...a2f Jeg er bruden, er forloveren min som lurer, og jeg ble veldig usikker på hva som er vanlig. Utdrikningslaget er ikke hemmelig, og det er helt greit for meg. HI. Anonymous poster hash: e0c16...f5f
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Du skriver en liste over de av venninnen dine du vil ha med, partnere og foreldre har da ingenting i utdrikningslaget ditt å gjøre Anonymous poster hash: ca3ee...d7b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Spør bruden om hvem hun vil be Anonymous poster hash: 18b41...a2f Neeei. Det må være helt overraskelse. Ikke inviter noen som ikke er invitert i bryllupet. Anonymous poster hash: d0029...d4a Det er en skikkelig dårlig ide, med mindre forlover kjenner bruden inn og ut. Man kan ende opp med folk på lista som bruden ikke er veldig begeistret for. Jeg skrev en liste, så ordnet forloveren resten. Anonymous poster hash: d9a27...aa8
Appelsinpiken Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Her har det gode venninner (studievenniner og barndomsvenninner) og søstre. Yngstemann på 17 valgte å ikke delta da hun mente det kom til å bli pinlig
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Skriver under på det det med liste fra bruden! Jeg og en venninne var de eneste av 10 jenter som IKKE var invitert i bryllupet til en venninne. Det var ikke så gøy å sitte å høre på hvor mye alle gledet seg til å se kjolen, bryllupet og festen. Forloveren var ikke så veldig oppegående. Jeg skal gifte meg i høst og det er min samme venninne (som ikke var invitert) som skal være min forlover og vi har planen klar; når gjestelisten er på plass og invitasjonene er sendt ut får hun en liste med e-postadresser fra meg. Anonymous poster hash: 759d9...8ad
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 Har vært i et utdrikkningslag og der ble alle som skulle i bryllupet invitert. Både mor og bestemor. Men begge valgte å ikke være med Anonymous poster hash: ca556...b46
Cruella De Vil Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 I de utdrikningslagene jeg har vært i har venner og familie i ca. samme alder som skal i bryllupet vært invitert. Jeg synes godt man kan invitere venner som ikke er invitert i bryllupet også hvis man ønsker det. I motsetning til #9 var jeg ikke invitert i bryllupet til en av mine venninner (pga. plassmangel), men jeg syntes det var kjempehyggelig å få være med i utdrikningslaget likevel.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #12 Skrevet 10. februar 2014 Skriver under på det det med liste fra bruden! Jeg og en venninne var de eneste av 10 jenter som IKKE var invitert i bryllupet til en venninne. Det var ikke så gøy å sitte å høre på hvor mye alle gledet seg til å se kjolen, bryllupet og festen. Forloveren var ikke så veldig oppegående. Jeg skal gifte meg i høst og det er min samme venninne (som ikke var invitert) som skal være min forlover og vi har planen klar; når gjestelisten er på plass og invitasjonene er sendt ut får hun en liste med e-postadresser fra meg. Anonymous poster hash: 759d9...8ad Ja, jeg har to venninner jeg gjerne ville hatt med på utdrikningslaget, men valgte å ikke invitere dem siden de ikke er invitert i bryllupet. Vi måtte sette strek et sted, og dette er to venninner som kontakten er litt av og på med. Siden de hadde blitt de eneste to som ikke kommer i bryllupet, tenkte jeg at det må være kjedelig å høre på at alle prater om det. Jeg laget en liste nå. Var usikker på dette med kusiner osv., men valgte å ta med venninner og familiemedlemmer jeg ser ofte. HI. Anonymous poster hash: e0c16...f5f
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #13 Skrevet 10. februar 2014 Jeg er vant til at man inviterer gode venninner og evt også gamle klassevenninner som det er lenge siden man har sett. Det er IKKE nødvendig å invitere "alle" som er invitert i bryllupet (som for eksempel kjærester til kamerater av mannen, som da er damer du ikke kjenner og slikt), og det er også helt greit å invitere folk som ikke er invitert i bryllupet. Anonymous poster hash: ba560...811
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #14 Skrevet 10. februar 2014 I de utdrikningslagene jeg har vært i har venner og familie i ca. samme alder som skal i bryllupet vært invitert. Jeg synes godt man kan invitere venner som ikke er invitert i bryllupet også hvis man ønsker det. I motsetning til #9 var jeg ikke invitert i bryllupet til en av mine venninner (pga. plassmangel), men jeg syntes det var kjempehyggelig å få være med i utdrikningslaget likevel. Enig i dette. Og i tillegg har jeg i liten grad opplevd at man snakker så fryktelig mye om bryllupet i utdrikningslaget også må jeg si. Klart det har kommet opp, men det har overhodet ikke vært hovedsamtaleemnet. Derimot har man fått servert mange morsomme historier som involverer bruden og alle de forskjellige gjestene i utdrikningslaget, som kjenner henne fra forskjellige situasjoner (jobb, skole, univeristet, naboforhold osv). Jeg har også vært i utdrikningslag hvor jeg har vært selvskreven, men hvor jeg ikke har vært invitert i selve bryllupet uten at jeg har sett på det som noe problem overhodet. Det er tvert imot veldig hyggelig å bli invitert på noe sånt, og ikke minst morsomt. Men jeg har sluttet å la meg overraske over folks meninger om slikt, og ikke minst hva man blir fornærmet for, når det gjelder brylluper her inne på BIM/DIB. Alt er jo galt, uansett om man blir invitert, ikke invitert, invitert til middag eller "bare" kaffe. Anonymous poster hash: ba560...811
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #15 Skrevet 10. februar 2014 Godt å høre at flesteparten synes man kan be venninner som ikke kommer i bryllupet, jeg får tenke litt på det og se hva jeg gjør. Takk for alle svar! HI. Anonymous poster hash: e0c16...f5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå