Gå til innhold

Gjør dette meg til en "dårlig" mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treåringen står opp 05.30-06.00 hver dag. Jeg får aldri nok søvn og dette er ekstremt tidlig for meg. Hun er rolig og liker å starte dagene med litt barnetv. Så når hun står opp så tar vi med dynene i sofaen og jeg sover en times tid mens hun ser barnetv.

Anonymous poster hash: b8a29...97f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

• Nei, det synes jeg ikke

Anonymous poster hash: b8ccb...3ae

Skrevet

Dårlig mor er litt vel og ta i ;)

Men ville nok heller ha nyta den tiden og kosa og spist en god frokost før bhg :)

Anonymous poster hash: 7ff26...837

Skrevet

I så fall er jeg en veldig dårlig mor også. :)

Anonymous poster hash: 46ccf...c64
Skrevet

Nei, hva er vitsen med å sitte å se på henne se på barne-tv? 

Skrevet

Da hadde jeg vært verdens verste mor 😝 her får i tillegg ungen beskjed om at det er natt enda i dette tidsrommet.

Skrevet

Nei, det skal helt andre ting til for å kunne kalle seg en dårlig mor.

Skrevet

Nei! det er nok noe mange gjør, inkludert meg selv. Trodde det var normalt jeg. Det var en av de tingene jeg så frem til når jeg skulle bli mor. Ligge under dyna på sofan med ungen på sia og slumre til barne tv og disneyfilmer :-)

Anonymous poster hash: 01ca0...7f1

Skrevet

Da er jeg grusom! For dette gjør vi hver eneste helg.

Jeg lar henne til og med sitte på rommet til broren å se på film mens jeg ligger i min egen seng ;) hun er 4.5 år :)

Skrevet

Da hadde jeg vært verdens verste mor her får i tillegg ungen beskjed om at det er natt enda i dette tidsrommet.

Samme her.

Anonymous poster hash: a3d58...cae

Skrevet

Ja, hun får beskjed hun også. Men det nytter ikke. Hun har stått opp seks siden hun ble født nesten, da har hun sovet siden 19.00 og er klar for å starte dagen. HI

Anonymous poster hash: ecc50...d57

Skrevet

helt normalt :)

Skrevet

Jeg gjør det samme. Noen ganger blir det til og med opp til 2 timer. :P

Anonymous poster hash: d41c2...2ac
Skrevet

Jeg blir ikke med min inn i stua en gang, 4,5 år og klarer helt fint å skru på tven selv og finne netflixen. Han spør alltid før han går inn om det er morgen, og etter halv 6 pleier jeg å si det er greit, før det må han legge seg igjen.

Anonymous poster hash: b3f01...e00
Skrevet

Eg synest det er rart at du lurer på dette. Det kan tyde på at du har skyhøge krav til deg sjølv og eg føreslår at du senker skuldrene ein heil del.

Skrevet

Eg synest det er rart at du lurer på dette. Det kan tyde på at du har skyhøge krav til deg sjølv og eg føreslår at du senker skuldrene ein heil del.

Åh jeg blir så glad av sånne svar. :) Det senker skuldrene litt på meg også, selv om jeg egentlig hadde konkludert med at det var helt greit på egen hånd. ;)

Vi er vel mange som vet vi gjør så godt vi kan, men likevel ofte opplever å ikke være 100% sikre på valgene vi tar. :)

Skrevet

Da er jeg enda dårligere. Jeg sier det er natta om unga våkner så tidlig :P De sovner heldigvis igjen, hvis ikke hadde jeg måtte stått opp og da hadde jeg sikkert gjort det samme som deg.

Men om du føler deg trøtt og sliten så kanskje det hadde hjulpet litt å legge seg tidligere?

Anonymous poster hash: 56bbe...fad

Skrevet

Jeg blir ikke med min inn i stua en gang, 4,5 år og klarer helt fint å skru på tven selv og finne netflixen. Han spør alltid før han går inn om det er morgen, og etter halv 6 pleier jeg å si det er greit, før det må han legge seg igjen.

Anonymous poster hash: b3f01...e00

Signerer :)

Skrevet

Barne-tv om morgenen gjør meg til en bedre mor. Jeg har et barn på 5 år som fortsatt står opp mellom kl. 5 og 6, hver eneste dag. At jeg får sove litt lengre hver dag fordi han ser på tv først gjør at jeg får mer overskudd, kjefter mindre og er blidere. Så får andre mene det de vil om den saken.

Anonymous poster hash: 91465...a03

Skrevet

Hvor gamle synes dere barna bør være når det er ok å legge seg på sofaen å sove litt mens de ser på tv eller leker? Har ei på 2,5 år som står opp i 5.30-6 tiden hver eneste morgen. I helga pleier jeg da å ordne litt mat og  drikke som jeg setter frem. Så er jeg våken med henne til fantorangen begynner kl 6.30. Da pleier jeg ofte å sovne litt. Føler meg som verdens værste mor, men er alene om omsorgen og får aldri en morgen da jeg kan sove lenge. Rettferdiggjør det ofte med å fortelle meg selv at jeg nok fungerer bedre etter litt søvn. Somregel pleier hun å snakke med meg og litt underveis i barnetv og jeg svarer jo, men litt i ørska. Det har skjedd at hun har begynt å leke med andre ting, og jeg kan ha sovet til 9.30 tiden, men hun sier ifra om hun vil ha oppmerksomhet og da står jeg opp. Hva tenker dere om dette?

Anonymous poster hash: 7f4f7...a9d
Skrevet

Hvor gamle synes dere barna bør være når det er ok å legge seg på sofaen å sove litt mens de ser på tv eller leker? Har ei på 2,5 år som står opp i 5.30-6 tiden hver eneste morgen. I helga pleier jeg da å ordne litt mat og  drikke som jeg setter frem. Så er jeg våken med henne til fantorangen begynner kl 6.30. Da pleier jeg ofte å sovne litt. Føler meg som verdens værste mor, men er alene om omsorgen og får aldri en morgen da jeg kan sove lenge. Rettferdiggjør det ofte med å fortelle meg selv at jeg nok fungerer bedre etter litt søvn. Somregel pleier hun å snakke med meg og litt underveis i barnetv og jeg svarer jo, men litt i ørska. Det har skjedd at hun har begynt å leke med andre ting, og jeg kan ha sovet til 9.30 tiden, men hun sier ifra om hun vil ha oppmerksomhet og da står jeg opp. Hva tenker dere om dette?

Anonymous poster hash: 7f4f7...a9d

Jeg har en gutt på 2,5 år og gjør det samme. Jeg merker det hvis han går et annet sted eller snakker til meg eller noe, så da tenker jeg det er greit... Men jeg passer på at utgangsdøra er låst først. ;)

Skrevet

Med tre unger som bare lager faen om morningen om de ikke distraheres vil jeg si det er overlevelsesstrategi med barnetv :)

Anonymous poster hash: 1cc97...efc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...