Gå til innhold

Deler dere 50/50 uansett inntekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker først og fremst på forbruksting som mat, strøm, renovasjon osv? Vi gjør det, begge jobber 100 % men han tjener over 1 mill mer enn meg så det sier seg selv at jeg sitter igjen med mye mindre enn han.

Anonymous poster hash: 39c88...df3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han tjener mest og betaler mest. Eller vi har felles økonomi forresten :)

Skrevet

Nei. Vi har fellesøkonomi og all inntekt kommer inn på min konto.  Betaler deretter alle regninger uten å tenke på hvem som bidro til hva.

Skrevet

Ja. Vi har alt felles. Alt inn på en konto, og alt går fra våre penger. Ikke mine eller hans men våre. Alt av sparing til oss selv, ungene og andre ting. Innkjøp, regninger. Ja, alt.

Skrevet

Nei. Vi har felles økonomi og har delt på regningene som det passer oss. Tenker ikke på hvem som har betalt hvor mye i forhold til at det skal være likt. Nå studerer mannen min for tiden da, så han har kun studielån imens min inntekt på kr 24000 i mnd dekker alt annet.

Anonymous poster hash: 5cc50...875
Skrevet

Før vi fikk barn gjorde vi det. Men dette første barnehageåret jobber jeg kun 40 %. Min lønn går til innkjøp av mat, han tar resten :)

Anonymous poster hash: c8bfb...c78
Gjest 5 andre
Skrevet

Helt felles økonomi. Det som er igjen etter at alt er betalt, kan begge bruke av etter behov og ønske.  

Skrevet

Vi har felles økonomi. Alt annet hadde vært uaktuelt for meg som gift med felles barn.

Skrevet

Felles økonomi.

Begge lønningene går i en smørje.

Anonymous poster hash: 95238...77c

Skrevet

Nei vi har felles økonomi så her er det ike mine og dine penger, men våre.

Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: df41b...208

Skrevet

Han tjener så og si alt, og vi kaller alt våre penger. Skulle bare mangle, uten å virke utakknemlig.

Skrevet

Han tjener dobbelt så mye som meg. Han betaler husleie, bil, mat, forsikringene våre og sin egen mobilregning.

Min lønn går til barnehage, utstyr til barna, mat og min telefonregning.

Ellers er vi ikke helt strikte på ting. Deler på uforutsette utgifter/den som har mest penger der og da betaler. Fornøyd med slik vi har det :-)

Jeg skal nok betale mer når jeg er ferdig med å jobbe 50% (når barna blir større)

Anonymous poster hash: 67b76...60c

Skrevet

Han tjener i overkant av en mill, jeg tjener ca 400 000. Alt er våre felles penger og har 100 % felles økonomi..

Anonymous poster hash: 1ca2d...239

Skrevet

Jeg tjener mest. Vi har ikke felles økonomi. Begge setter inn samme sum på "regningskontoen", og det vi har til overs betaler vi private regninger og fritidssysler med. Jeg har foreslått felles økonomi, men han vil ikke.

Det meste vi handler går til oss begge uansett :)

Skrevet

Vi har helt felles økonomi. Vi deler hus, barn og hele livet. Og ikke ha felles økonomi vil være veldig unaturlig for oss.

Anonymous poster hash: 17de0...835

Skrevet

Vi har ikke dine og mine penger, vi bidrar etter evne og bruker etter behov.

Han tjener mye mer enn meg, men jeg tar større del av ansvaret hjemme så han hadde ikke kunnet jobbe så mye om det ikke hadde vært for meg. Jeg fortjener jo også lønn for den innsatsen jeg gjør i heimen den lønnen henter jeg fra inntekten hans ;)

Vi har vært samboere i 16 år, gift i 14 av dem, og har 4 barn sammen. Vi unner hverandre alt og ingen er gniene, vi eier alt, også pengene, sammen.

Anonymous poster hash: 20347...551
Skrevet

Her går alt i felleskassa. Ettersom samboer'n tjener over 3 ganger så mye som meg så forsvinner min lønning gjerne først. Mest fordi jeg handler inn mat til hunder, oss og utstyr til barnet vårt.
Vi overfører begge ca like mye til en felleskonto hver mnd, fordi det aldri skal være tvil om at vi begge har bidratt til boliglånet. Man vet jo aldri..

Skrevet

Nei, den som tjener mest tar selvsagt den største delen av utgiftsposten. Har aldri forstått hvordan sånn 50/50 fordeling fungerer jeg...
Ser for meg det blir litt sånn: "Nå skylder du meg 200 kr", "dette er min ost, kjøp din egen"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...