Gå til innhold

Får barna deres sitte i sofaen å spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss har det nemlig være normal praksis at barna får spise i sofaen på stua på lørdagskvelden for eksempel. Eller nå i kveld da de fikk fikk se ferdig en film før sengetid og tok en brødskive forran tv`n. Det skjer kanskje to ganger i uka, de aller fleste gangene spiser de ved bordet.

Men så har det seg sånn at min nye samboer ikke liker denne praksisen..han har ikke sagt noe tidligere men nå har han begynt å kommentere det når de sitter der. De griser ikke til ting men han er redd de skal søle. Og ja, det er hans soffa..jeg har sagt jeg kan kjøpe meg en å plassere i stua om det er det som er problemet med da blir han bare sur.Så nå lurer jeg, får deres barn spise på stua innimellom?

Anonymous poster hash: d73e4...a7c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sitter vi alle i sofaen som er av stoff OG spiser. Sofa er til å brukes, og blir den møkkete - ja så vasker jeg litt i stedet :)

Skrevet

Her spiser de kveldsmaten i sofaen foran tven hver kveld.

Anonymous poster hash: 0fc9a...532

Skrevet

Synes det er ein uting, men det skjer innimellom at ho får ete foran tv. Helst viss mannen står opp med ho, då får ho skiva i handa medan han går på badet.

Skrevet

Nei, vi spiser ved bordet. Det er sikkert koselig å spise i sofaen, men barn griser og søler som regel (mine gjør det i hvert fall), pluss at måltider er mye mer sosial enn når alle kikker på skjermen.

Jeg syns det er rett og slett en uvane.

Skrevet

Vi spiser både frokost og kveldsmat i stua, vi. Lettvint når vi har en liten baby som ikke liker å sitte stille ved bordet så lenge, da kan han suse rundt på stuegulvet mens vi andre sitter og spiser. På kvelden ser vi ofte noe barne-TV samtidig.

Men vi har skinnsofa som er lett å tørke av...

Skrevet

Nei. De fikk der vi bodde før, hadde da skinnsofa.

Men nå får de ikke. Orker ikke smuler å vil ikke grise til. Kun lov når vi har besøk.

Anonymous poster hash: 7b882...9ae

Skrevet

Nei, hun er 15 mnd, det hadde blitt søl overalt :P Men hender hun får spise foran TVen, ja, men da i sånn "kafèstol"  fra ikea..

Skrevet

Nei det får de ikke. Enkelte flekker er omtrent umulig å få vekk. Vi har heller flere andre gode alternativer.

Hvis de skal spise foran tven sitter de enten på barnebordet eller i saccosekken.

Vi voksne spiser forøvrig heller ikke i sofaen med mindre vi har kaffegjester.

Anonymous poster hash: bfad7...43d

Skrevet

Nei. Vi spiser ved bordet på kjøkkenet med mindre det er noe spesielt som sykdom eller annet.

Skrevet

Ungene får lov til å spise brødskiver i sofaen. All annen mat spises ved spisebordet. Jeg ville i utgangspunktet at alle måltider skulle foregå ved spisebordet, men når lillebror kom til verden og jeg satt og ammet i sofaen, ville ikke storebror på 2 år sitte alene ved bordet. Så da fikk han lov til å sitte sammen med oss i sofaen og spise. Dette bare fortsatte og før jeg visste ordet av det var lillebror blitt stor og satt og spiste i sofaen ved siden av storebror. Blir litt gris noen ganger, men det er ikke verdens undergang.

Anonymous poster hash: f69d8...59e
Skrevet

Frokost og middag er på kjøkken.

Kveldsmat eller litt kos om ettermiddagen kan vi godt ta i sofaen. Har skinn og er ikke hysterisk :P

Anonymous poster hash: 0af02...60b
Skrevet

Ja, det gjør vi. Det er kos å sitte i sofaen foran tv og spise - da koooooser vi oss:)))

Skrevet

Ja det får de , trekkene kan vaskes :) her er møblene til å brukes av alle store som små og ikke til kun til pynt el til pent.

Gjest Julia1984
Skrevet

Nei, det får de. Synes det er en uting å spise foran TV.

Skrevet

Nei, vi spiser alle måltid ved spisebordet.. Ungene har alltid så mye å prate om og fortelle når vi spiser, og hadde vi spist forran tv'en så hadde de kun vært opptatt av det. Vi koser oss sånn når vi alle samles rundt spisebordet :) Men om mannen og jeg skal spise noe en kveld alene, så kan vi gjerne spise i sofaen :)

Anonymous poster hash: 1551b...419

Gjest Julia1984
Skrevet

Nei, det får de ikke skulle det stå. Måltider spiser vi rundt bordet.

Skrevet

Vi har et lite barnebord med to små stoler stående ved soafaen. Der kan de spise kvelds eller frokost om vi ikke spiser sammen.

Anonymous poster hash: 65ebd...553

Skrevet

Ja, brødskiver og lørdagsmaten får de spise i sofaen.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

De har full tilgang når vi spiser der, men de selv vil ikke, de har fått eget bord med stoler til, som de sitter i.. barnemøbler :)

Skrevet

Ja, her inntar minstemann frokost og kveldsmat foran tv'en, og da får han sitte hvor han vil i stua. Men han foretrekker barnereclineren sin. ;)

Anonymous poster hash: cd77b...4fe
Skrevet

Jepp. Her sitter hele familien og spiser i sofaen av og til.  Har til og med hvit stoffsofa! :rolleyes:  :fnise:

Anonymous poster hash: 6ba95...8c8
Skrevet

Nei vi spiser alltid samlet ved bordet og tv'en av.

Prøver å lage gode rutiner på dette. Den tid kommer vel hvor de helst ikke VIL spise sammen med familien.

Det har ikke noe med frykt for skitten sofa å gjøre.

Anonymous poster hash: ebaab...ce1

Skrevet

Ja, selvfølgelig får de sitte i sofaen å spise.
Middager spiser vi på kjøkkenet, men frokosten i helgene får barnet gjerne i sofaen, samt kveldsmaten daglig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...