Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Barnet mitt er 11 måneder, og elsker frukt. Elsker alt som er søtt også. Får smake litt is og vaffel når vi har dette en gang i blant. Men det går absolutt mest i frukt, og vil så gjerne gi litt frukt hver dag, men saken er den...:Hun tåler ikke sukker! Hun blir helt gal, hyper, og ja, FRUKT er det verste! Hun kan finne på å bli ganske grinete samtidig. Så blir hun kjempetrøtt helt plutselig, skikkelig grinete. Vi legger henne ikke før det er natta, som oftest blir det etter ca halvannen time, hvor hun har vært trøtt i tre kvarter (prøvd å legge henne før, det gikk enda verre). Det blir bare grining og styring, hun klarer ikke ligge stille, finner ikke roen... Er kjempetrøtt, og virker overtrøtt, men funker som sagt ikke legge henne tidligere... Akkurat frukt er ikke så viktig å gi akkurat nå, selvfølgelig. Men senere, når hun begynner i barnehage og på skole? Hva skal jeg gi da? Hun spiser noe grønnsaker, men helst ikke. Anonymous poster hash: 9758d...dfd
Lillababy Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 har ikkje spesiell kompetanse på dette,men vil tenka at dette kan endra seg med tida. la vera å gje det no,og seinare er ting gjerne annleis
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Jeg håper det endrer seg. Hun er så glad i det, og så er det jo sunt, og det er et veldig fint mellommåltid. Takk for svar Anonymous poster hash: 9758d...dfd
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Kutt ut sukkeret, så enkelt er det! Du sier hun spiser grønskaer, så hvorfor ikke gi det i stedet? Ser rett og slett ikke problemet i det hele tatt... Å gi is og vafler er helt unødvendig og å be om bråk når hun reagerer og higer slik på sukker. Anonymous poster hash: e403b...a5f
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Gi frukt etter duppen på dagtid. og vanlig mat resten av døgnet. Anonymous poster hash: a7c7d...db2
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Nå skal jeg legge bånd på meg og ikke si noe mindre pent. Barnet ditt er 11 MÅNEDER. Du bestemmer hva hun skal spise. Ikke gi henne noe hun blir hyper av. Et så lite barn bør legge seg ca kl 19. LES kARIN nAPHAUG ELLER NOE. Anonymous poster hash: 0b9e1...def
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Kutt ut sukkeret, så enkelt er det! Du sier hun spiser grønskaer, så hvorfor ikke gi det i stedet? Ser rett og slett ikke problemet i det hele tatt... Å gi is og vafler er helt unødvendig og å be om bråk når hun reagerer og higer slik på sukker. Anonymous poster hash: e403b...a5f Hun spiser NOE grønnsaker, skrev jeg. Helst vil hun ikke, og hun ender opp med å leke med maten fremfor å spise den. Hun får grønnsaker hver dag. Vi spiser da vanlig middag med grønnsaker til tilbehør. Is og vaffel er vanskelig å ikke gi henne når vi selv spiser det. Vi blir av og til servert dette hos besteforeldre, og da vil barnet selvfølgelig også ha, så lenge det bare står på bordet... Dessuten er det frukt hun blir slik av, ikke annet sukker. Litt mer aktiv, men ikke likt som med frukt. Anonymous poster hash: 9758d...dfd
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Fruits and vegetables are among the healthiest foods, yet some may contain pesticides that cause hyperactivity in children. The Centers for Disease Control and Prevention recommends that boys and girls consume 1 to 2 cups of a variety of fruits and 1 to 2 cups of a variety of vegetables every day to reduce the risk of chronic diseases, including Type 2 diabetes, stroke, heart disease and cancer. Yet, exposure to chemicals in pesticides called organophosphates may cause hyperactivity in children. Organophosphates are especially high in fruits and vegetables, such as strawberries, blueberries and celery, according to Food Safety News in 2010. Research by Maryse Bouchard, Ph.D. published in "Pediatrics" in 2010 found that children who have higher urinary concentrations of organophosphates are more likely to be diagnosed with hyperactivity compared with children who have lower levels and are twice as likely to be hyperactive compared with children who have undetectable levels. Most intriguing is research by Chensheng Lu, Ph.D., published in "Environmental Health Perspectives" in 2008 that demonstrates children who switch from a diet of organophosphate contaminated fruits and vegetables to a diet of organic fruits and vegetables without any pesticides for five consecutive days have non-detectable or close-to non-detectable levels of organophosphate pesticides in their urine. This research supports evidence that dietary intake of organophosphate pesticides is a major source of exposure in young children and a cause of hyperactivity. Anonymous poster hash: c816d...e24
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Nå skal jeg legge bånd på meg og ikke si noe mindre pent. Barnet ditt er 11 MÅNEDER. Du bestemmer hva hun skal spise. Ikke gi henne noe hun blir hyper av. Et så lite barn bør legge seg ca kl 19. LES kARIN nAPHAUG ELLER NOE. Anonymous poster hash: 0b9e1...def Hun MÅ da ikke legges kl 19. Hva er vel det for slags regel? Hun er så liten at hun styrer søvnen selv. Jeg skal ikke si at hun ikke legges kl 19, men hun har selv ordnet tidspunktet. Vi er hjemme i permisjon, hun kan sove så lenge hun vil, og trengs ikke vekkes til barnehage el. Jeg får ikke i henne noe hun selv ikke vil spise. Har du barn selv, eller? En 11 måneder gammel baby vet hva hun liker eller ei! Kanskje det bare er jeg som har ei bestemt ei. Noen ganger er frukt det eneste som går ned hos henne. Jeg vil ikke la henne sulte akkurat! Og nei, forer henne ikke på is og vafler til vanlig... HI Anonymous poster hash: 9758d...dfd
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 Fruits and vegetables are among the healthiest foods, yet some may contain pesticides that cause hyperactivity in children. The Centers for Disease Control and Prevention recommends that boys and girls consume 1 to 2 cups of a variety of fruits and 1 to 2 cups of a variety of vegetables every day to reduce the risk of chronic diseases, including Type 2 diabetes, stroke, heart disease and cancer. Yet, exposure to chemicals in pesticides called organophosphates may cause hyperactivity in children. Organophosphates are especially high in fruits and vegetables, such as strawberries, blueberries and celery, according to Food Safety News in 2010. Research by Maryse Bouchard, Ph.D. published in "Pediatrics" in 2010 found that children who have higher urinary concentrations of organophosphates are more likely to be diagnosed with hyperactivity compared with children who have lower levels and are twice as likely to be hyperactive compared with children who have undetectable levels. Most intriguing is research by Chensheng Lu, Ph.D., published in "Environmental Health Perspectives" in 2008 that demonstrates children who switch from a diet of organophosphate contaminated fruits and vegetables to a diet of organic fruits and vegetables without any pesticides for five consecutive days have non-detectable or close-to non-detectable levels of organophosphate pesticides in their urine. This research supports evidence that dietary intake of organophosphate pesticides is a major source of exposure in young children and a cause of hyperactivity. Anonymous poster hash: c816d...e24 Eeh. Kjenner skoleengelsken ikke gjør nytte for seg her. Det er altså mulig at hun har et eller annet som kan påvises i urinen, og dermed har høyere sjanse for å få en diagnose? Adhd, da? Det er mango, banan og appelsin hun er så glad i, ikke noe av det som ble nevnt i skrivet. Blir verst av mango. Men, bør jeg da slutte med frukten, eller bør jeg fortsette å gi? Da tidligere på dagen i håp om at det ikke skal gå utover nattesøvnen... Jeg forstod ikke helt hva jeg leste ang. det. Anonymous poster hash: 9758d...dfd
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 Fruits and vegetables are among the healthiest foods, yet some may contain pesticides that cause hyperactivity in children. The Centers for Disease Control and Prevention recommends that boys and girls consume 1 to 2 cups of a variety of fruits and 1 to 2 cups of a variety of vegetables every day to reduce the risk of chronic diseases, including Type 2 diabetes, stroke, heart disease and cancer. Yet, exposure to chemicals in pesticides called organophosphates may cause hyperactivity in children. Organophosphates are especially high in fruits and vegetables, such as strawberries, blueberries and celery, according to Food Safety News in 2010. Research by Maryse Bouchard, Ph.D. published in "Pediatrics" in 2010 found that children who have higher urinary concentrations of organophosphates are more likely to be diagnosed with hyperactivity compared with children who have lower levels and are twice as likely to be hyperactive compared with children who have undetectable levels. Most intriguing is research by Chensheng Lu, Ph.D., published in "Environmental Health Perspectives" in 2008 that demonstrates children who switch from a diet of organophosphate contaminated fruits and vegetables to a diet of organic fruits and vegetables without any pesticides for five consecutive days have non-detectable or close-to non-detectable levels of organophosphate pesticides in their urine. This research supports evidence that dietary intake of organophosphate pesticides is a major source of exposure in young children and a cause of hyperactivity. Anonymous poster hash: c816d...e24 Eeh. Kjenner skoleengelsken ikke gjør nytte for seg her. Det er altså mulig at hun har et eller annet som kan påvises i urinen, og dermed har høyere sjanse for å få en diagnose? Adhd, da? Det er mango, banan og appelsin hun er så glad i, ikke noe av det som ble nevnt i skrivet. Blir verst av mango. Men, bør jeg da slutte med frukten, eller bør jeg fortsette å gi? Da tidligere på dagen i håp om at det ikke skal gå utover nattesøvnen... Jeg forstod ikke helt hva jeg leste ang. det. Anonymous poster hash: 9758d...dfd En del frukt har plantevernmiddel i seg - dette kan gjøre utslag. Prøv å kjøp organisk/økologisk frukt og se om det hjelper. Artikkelen nevner at barn som gikk over til dette fikk veldig lave/ingen utslag på dette i urinen. Plantevernmiddel kan føre til hyperaktivitet. Anonymous poster hash: c816d...e24
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #12 Skrevet 10. februar 2014 Nå skal jeg legge bånd på meg og ikke si noe mindre pent. Barnet ditt er 11 MÅNEDER. Du bestemmer hva hun skal spise. Ikke gi henne noe hun blir hyper av. Et så lite barn bør legge seg ca kl 19. LES kARIN nAPHAUG ELLER NOE.Anonymous poster hash: 0b9e1...def Hun MÅ da ikke legges kl 19. Hva er vel det for slags regel? Hun er så liten at hun styrer søvnen selv. Jeg skal ikke si at hun ikke legges kl 19, men hun har selv ordnet tidspunktet. Vi er hjemme i permisjon, hun kan sove så lenge hun vil, og trengs ikke vekkes til barnehage el.Jeg får ikke i henne noe hun selv ikke vil spise. Har du barn selv, eller? En 11 måneder gammel baby vet hva hun liker eller ei! Kanskje det bare er jeg som har ei bestemt ei. Noen ganger er frukt det eneste som går ned hos henne. Jeg vil ikke la henne sulte akkurat! Og nei, forer henne ikke på is og vafler til vanlig... HI Anonymous poster hash: 9758d...dfd En 11mnd baby kan ha står vilje, men en 3åring har enda sterkere vilje. Lykke til! Anonymous poster hash: e403b...a5f Anonymous poster hash: e403b...a5f
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #13 Skrevet 10. februar 2014 Fruits and vegetables are among the healthiest foods, yet some may contain pesticides that cause hyperactivity in children. The Centers for Disease Control and Prevention recommends that boys and girls consume 1 to 2 cups of a variety of fruits and 1 to 2 cups of a variety of vegetables every day to reduce the risk of chronic diseases, including Type 2 diabetes, stroke, heart disease and cancer. Yet, exposure to chemicals in pesticides called organophosphates may cause hyperactivity in children. Organophosphates are especially high in fruits and vegetables, such as strawberries, blueberries and celery, according to Food Safety News in 2010. Research by Maryse Bouchard, Ph.D. published in "Pediatrics" in 2010 found that children who have higher urinary concentrations of organophosphates are more likely to be diagnosed with hyperactivity compared with children who have lower levels and are twice as likely to be hyperactive compared with children who have undetectable levels. Most intriguing is research by Chensheng Lu, Ph.D., published in "Environmental Health Perspectives" in 2008 that demonstrates children who switch from a diet of organophosphate contaminated fruits and vegetables to a diet of organic fruits and vegetables without any pesticides for five consecutive days have non-detectable or close-to non-detectable levels of organophosphate pesticides in their urine. This research supports evidence that dietary intake of organophosphate pesticides is a major source of exposure in young children and a cause of hyperactivity. Anonymous poster hash: c816d...e24 Eeh. Kjenner skoleengelsken ikke gjør nytte for seg her. Det er altså mulig at hun har et eller annet som kan påvises i urinen, og dermed har høyere sjanse for å få en diagnose? Adhd, da? Det er mango, banan og appelsin hun er så glad i, ikke noe av det som ble nevnt i skrivet. Blir verst av mango. Men, bør jeg da slutte med frukten, eller bør jeg fortsette å gi? Da tidligere på dagen i håp om at det ikke skal gå utover nattesøvnen... Jeg forstod ikke helt hva jeg leste ang. det. Anonymous poster hash: 9758d...dfd En del frukt har plantevernmiddel i seg - dette kan gjøre utslag. Prøv å kjøp organisk/økologisk frukt og se om det hjelper. Artikkelen nevner at barn som gikk over til dette fikk veldig lave/ingen utslag på dette i urinen. Plantevernmiddel kan føre til hyperaktivitet. Anonymous poster hash: c816d...e24 Aaaah. Organisk/økologisk neste! Takk for svar! Anonymous poster hash: 9758d...dfd
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #14 Skrevet 10. februar 2014 Fruits and vegetables are among the healthiest foods, yet some may contain pesticides that cause hyperactivity in children. The Centers for Disease Control and Prevention recommends that boys and girls consume 1 to 2 cups of a variety of fruits and 1 to 2 cups of a variety of vegetables every day to reduce the risk of chronic diseases, including Type 2 diabetes, stroke, heart disease and cancer. Yet, exposure to chemicals in pesticides called organophosphates may cause hyperactivity in children. Organophosphates are especially high in fruits and vegetables, such as strawberries, blueberries and celery, according to Food Safety News in 2010. Research by Maryse Bouchard, Ph.D. published in "Pediatrics" in 2010 found that children who have higher urinary concentrations of organophosphates are more likely to be diagnosed with hyperactivity compared with children who have lower levels and are twice as likely to be hyperactive compared with children who have undetectable levels. Most intriguing is research by Chensheng Lu, Ph.D., published in "Environmental Health Perspectives" in 2008 that demonstrates children who switch from a diet of organophosphate contaminated fruits and vegetables to a diet of organic fruits and vegetables without any pesticides for five consecutive days have non-detectable or close-to non-detectable levels of organophosphate pesticides in their urine. This research supports evidence that dietary intake of organophosphate pesticides is a major source of exposure in young children and a cause of hyperactivity. Anonymous poster hash: c816d...e24 Eeh. Kjenner skoleengelsken ikke gjør nytte for seg her. Det er altså mulig at hun har et eller annet som kan påvises i urinen, og dermed har høyere sjanse for å få en diagnose? Adhd, da? Det er mango, banan og appelsin hun er så glad i, ikke noe av det som ble nevnt i skrivet. Blir verst av mango. Men, bør jeg da slutte med frukten, eller bør jeg fortsette å gi? Da tidligere på dagen i håp om at det ikke skal gå utover nattesøvnen... Jeg forstod ikke helt hva jeg leste ang. det. Anonymous poster hash: 9758d...dfd En del frukt har plantevernmiddel i seg - dette kan gjøre utslag. Prøv å kjøp organisk/økologisk frukt og se om det hjelper. Artikkelen nevner at barn som gikk over til dette fikk veldig lave/ingen utslag på dette i urinen. Plantevernmiddel kan føre til hyperaktivitet. Anonymous poster hash: c816d...e24 Aaaah. Organisk/økologisk neste! Takk for svar! Anonymous poster hash: 9758d...dfd Få høre hvordan det gikk da Anonymous poster hash: c816d...e24
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #15 Skrevet 10. februar 2014 Nå skal jeg legge bånd på meg og ikke si noe mindre pent. Barnet ditt er 11 MÅNEDER. Du bestemmer hva hun skal spise. Ikke gi henne noe hun blir hyper av. Et så lite barn bør legge seg ca kl 19. LES kARIN nAPHAUG ELLER NOE.Anonymous poster hash: 0b9e1...def Hun MÅ da ikke legges kl 19. Hva er vel det for slags regel? Hun er så liten at hun styrer søvnen selv. Jeg skal ikke si at hun ikke legges kl 19, men hun har selv ordnet tidspunktet. Vi er hjemme i permisjon, hun kan sove så lenge hun vil, og trengs ikke vekkes til barnehage el.Jeg får ikke i henne noe hun selv ikke vil spise. Har du barn selv, eller? En 11 måneder gammel baby vet hva hun liker eller ei! Kanskje det bare er jeg som har ei bestemt ei. Noen ganger er frukt det eneste som går ned hos henne. Jeg vil ikke la henne sulte akkurat! Og nei, forer henne ikke på is og vafler til vanlig... HI Anonymous poster hash: 9758d...dfd En 11mnd baby kan ha står vilje, men en 3åring har enda sterkere vilje. Lykke til! Anonymous poster hash: e403b...a5f Anonymous poster hash: e403b...a5f Jada, vi har noe å se frem til! Men jeg mener nå at frukt ikke skader, det er jo faktisk sunt. Hun har selv valgt å legge seg 19, og etter barnehagestart vil selvfølgelig annet være uaktuelt. Hun må få nok søvn. Men akkurat nå er ikke det noe vi trenger å ta stilling til. Vi velger kampene våre med omhu, og begynner i det små. Takk! Anonymous poster hash: 9758d...dfd
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #16 Skrevet 10. februar 2014 Fruits and vegetables are among the healthiest foods, yet some may contain pesticides that cause hyperactivity in children. The Centers for Disease Control and Prevention recommends that boys and girls consume 1 to 2 cups of a variety of fruits and 1 to 2 cups of a variety of vegetables every day to reduce the risk of chronic diseases, including Type 2 diabetes, stroke, heart disease and cancer. Yet, exposure to chemicals in pesticides called organophosphates may cause hyperactivity in children. Organophosphates are especially high in fruits and vegetables, such as strawberries, blueberries and celery, according to Food Safety News in 2010. Research by Maryse Bouchard, Ph.D. published in "Pediatrics" in 2010 found that children who have higher urinary concentrations of organophosphates are more likely to be diagnosed with hyperactivity compared with children who have lower levels and are twice as likely to be hyperactive compared with children who have undetectable levels. Most intriguing is research by Chensheng Lu, Ph.D., published in "Environmental Health Perspectives" in 2008 that demonstrates children who switch from a diet of organophosphate contaminated fruits and vegetables to a diet of organic fruits and vegetables without any pesticides for five consecutive days have non-detectable or close-to non-detectable levels of organophosphate pesticides in their urine. This research supports evidence that dietary intake of organophosphate pesticides is a major source of exposure in young children and a cause of hyperactivity. Anonymous poster hash: c816d...e24 Eeh. Kjenner skoleengelsken ikke gjør nytte for seg her. Det er altså mulig at hun har et eller annet som kan påvises i urinen, og dermed har høyere sjanse for å få en diagnose? Adhd, da? Det er mango, banan og appelsin hun er så glad i, ikke noe av det som ble nevnt i skrivet. Blir verst av mango. Men, bør jeg da slutte med frukten, eller bør jeg fortsette å gi? Da tidligere på dagen i håp om at det ikke skal gå utover nattesøvnen... Jeg forstod ikke helt hva jeg leste ang. det. Anonymous poster hash: 9758d...dfd En del frukt har plantevernmiddel i seg - dette kan gjøre utslag. Prøv å kjøp organisk/økologisk frukt og se om det hjelper. Artikkelen nevner at barn som gikk over til dette fikk veldig lave/ingen utslag på dette i urinen. Plantevernmiddel kan føre til hyperaktivitet. Anonymous poster hash: c816d...e24 Aaaah. Organisk/økologisk neste! Takk for svar! Anonymous poster hash: 9758d...dfd Få høre hvordan det gikk da Anonymous poster hash: c816d...e24 Oppdatering kommer! Kan hende det tar litt tid, jeg må finne ut hvor de selger økologisk mango, og kanskje først og fremst få kommet meg til butikken HI Anonymous poster hash: 9758d...dfd
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #17 Skrevet 25. mars 2014 Jeg strevde med å finne igjen denne tråden, men her kommer altså oppdateringen jeg lovet.Jeg har ikke funnet økologisk mango, men det går i økologiske bananer og appelsiner. Det går faktisk helt greit, hun blir ikke så hyper og grinete. Jeg vet ikke om hun bare er blitt litt eldre og ting har endret seg litt, eller om økologiske produkter gjør susen. Det er uansett bedre, og frukt er blitt en gøyere ting å servere! Anonymous poster hash: 9758d...dfd
Gjest Antarctica Skrevet 25. mars 2014 #18 Skrevet 25. mars 2014 Nå skal jeg legge bånd på meg og ikke si noe mindre pent. Barnet ditt er 11 MÅNEDER. Du bestemmer hva hun skal spise. Ikke gi henne noe hun blir hyper av. Et så lite barn bør legge seg ca kl 19. LES kARIN nAPHAUG ELLER NOE. Anonymous poster hash: 0b9e1...def Hun MÅ da ikke legges kl 19. Hva er vel det for slags regel? Hun er så liten at hun styrer søvnen selv. Jeg skal ikke si at hun ikke legges kl 19, men hun har selv ordnet tidspunktet. Vi er hjemme i permisjon, hun kan sove så lenge hun vil, og trengs ikke vekkes til barnehage el. Jeg får ikke i henne noe hun selv ikke vil spise. Har du barn selv, eller? En 11 måneder gammel baby vet hva hun liker eller ei! Kanskje det bare er jeg som har ei bestemt ei. Noen ganger er frukt det eneste som går ned hos henne. Jeg vil ikke la henne sulte akkurat! Og nei, forer henne ikke på is og vafler til vanlig... HI Anonymous poster hash: 9758d...dfd Jeg er enig i det meste du skriver, men husk nå dette: FRISKE BARN SULTER SEG IKKE - hvis de jevnlig får tilbud om mat i en form de kan få i seg. Så om hun nekter å spise alt annet enn frukt - ja, da er hun kanskje ikke så sulten som du tror hun er? Og gulrotmos kan være et alternativ, hvis frukt gjør henne hyper.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #19 Skrevet 25. mars 2014 Nå skal jeg legge bånd på meg og ikke si noe mindre pent. Barnet ditt er 11 MÅNEDER. Du bestemmer hva hun skal spise. Ikke gi henne noe hun blir hyper av. Et så lite barn bør legge seg ca kl 19. LES kARIN nAPHAUG ELLER NOE. Anonymous poster hash: 0b9e1...def Hun MÅ da ikke legges kl 19. Hva er vel det for slags regel? Hun er så liten at hun styrer søvnen selv. Jeg skal ikke si at hun ikke legges kl 19, men hun har selv ordnet tidspunktet. Vi er hjemme i permisjon, hun kan sove så lenge hun vil, og trengs ikke vekkes til barnehage el. Jeg får ikke i henne noe hun selv ikke vil spise. Har du barn selv, eller? En 11 måneder gammel baby vet hva hun liker eller ei! Kanskje det bare er jeg som har ei bestemt ei. Noen ganger er frukt det eneste som går ned hos henne. Jeg vil ikke la henne sulte akkurat! Og nei, forer henne ikke på is og vafler til vanlig... HI Anonymous poster hash: 9758d...dfd Jeg er enig i det meste du skriver, men husk nå dette: FRISKE BARN SULTER SEG IKKE - hvis de jevnlig får tilbud om mat i en form de kan få i seg. Så om hun nekter å spise alt annet enn frukt - ja, da er hun kanskje ikke så sulten som du tror hun er? Og gulrotmos kan være et alternativ, hvis frukt gjør henne hyper. Neida - å sulte var satt litt på spissen. Men hun er veldig bestemt, og går ikke opp i vekt slik hun skal om hun ikke får noe hun liker. Vi har fått orden på det nå, stort sett. Men jeg tror til og med du ser at når hun spiser frokost kl. 7.30, og ikke spiser igjen før kl. 12, så bør hun være sulten? Samme gjelder middag. Spiser lunsj kl. 12, så middag kl. 16.00. Vi får ikke i henne stort mye middag, og hun vil ofte ikke spise mer, men er tydelig sulten fremdeles, og "sulter seg" til kveldsmat. Blir mye klagegråt og mas. Derfor har vi måttet innføre et mellommåltid mellom lunsj og middag for å få i henne nok mat i løpet av dagen. Har nok et barn som "sulter foran brødboksen" Min mor påstår jeg var likedan da jeg var liten... Anonymous poster hash: 9758d...dfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå